lollip0p Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Etter å ha startet å bruke eggløsningstester for å kartlegge eggløsning, oppdaget vi at min mann er bortreist på jobb hver gang jeg skal ha eggløsning etter boka. Har eggløsning senere enn jeg trodde, og 30 dagers syklus. Har prøvd i 1,5 år nå. Vi er lojale og oppegående mennesker, så det å ta ut egenmelding ligger veldig langt inne, og verken jeg eller han har brukt egenmeldingsdager what so ever. Så jeg spør.... Er det innafor å "være syk" akkurat nå når jeg har eggløsning? Som sagt har vi prøvd lenge, og igrunn har ingen av oss samvittighet til å være hjemme "uten grunn"... :-( Endret 13. mars 2016 av lollip0p 2
Kontormus Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Tja, om han ukependler, eller hva han gjør, så er det vel ok å vurdere det tror jeg. 1
FantasDick Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Jeg ville vel kanskje heller tatt ut en feriedag eller to. 20
Gjest Sisti Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Er han bortreist hver eneste gang? Pendler han? Det går an å få primolut for å forskyve syklusen litt, mulig det løser problemet? Ellers enig i at han kan ta ut feriedager eller avspasere, evnt fri uten lønn?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 12 minutter siden, lollip0p skrev: Etter å ha startet å bruke eggløsningstester for å kartlegge eggløsning, oppdaget vi at min mann er bortreist på jobb hver gang jeg har eggløsning. Har eggløsning senere enn jeg trodde, og 30 dagers syklus. Har prøvd i 1,5 år nå. Vi er lojale og oppegående mennesker, så det å ta ut egenmelding ligger veldig langt inne, og verken jeg eller han har brukt egenmeldingsdager what so ever. Så jeg spør.... Er det innafor å "være syk" akkurat nå når jeg har eggløsning? Som sagt har vi prøvd lenge, og igrunn har ingen av oss samvittighet til å være hjemme "uten grunn"... :-( Bruk feriedag du. Skulle det klaffe, og noen regner tilbake så kan du få problemer om arbeidsgiver vet litt om deg og din manns pendling/arbeid. Og det er ikke sikkert kroppen din er som en klokke du kan time eggløsninger på langt inn i fremtiden. Anonymkode: fac07...788 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Nei. Ta ut ferie. Anonymkode: 13e8c...e46 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Den 7. mars 2016 at 13.32, AnonymBruker skrev: Bruk feriedag du. Skulle det klaffe, og noen regner tilbake så kan du få problemer om arbeidsgiver vet litt om deg og din manns pendling/arbeid. Og det er ikke sikkert kroppen din er som en klokke du kan time eggløsninger på langt inn i fremtiden. Anonymkode: fac07...788 Eeeeh...tror du arbeidsgiver setter seg ned og regner tilbake til mulig dag for befruktning, for så "ta" han? Da har jeg blitt litt mer enn bekymret for hva arbeidsgiver bedriver tiden sin med, og hvordan h*n driver å graver i privatlivet til sine ansatte. Dessuten kan man ikke regne seg frem til nøyaktig dag for befruktning, noen egg fester seg tidlig, andre egg flyter litt rundt i bra mange dager før det fester seg. Anonymkode: 3bd22...c17 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Eeeeh...tror du arbeidsgiver setter seg ned og regner tilbake til mulig dag for befruktning, for så "ta" han? Da har jeg blitt litt mer enn bekymret for hva arbeidsgiver bedriver tiden sin med, og hvordan h*n driver å graver i privatlivet til sine ansatte. Dessuten kan man ikke regne seg frem til nøyaktig dag for befruktning, noen egg fester seg tidlig, andre egg flyter litt rundt i bra mange dager før det fester seg. Anonymkode: 3bd22...c17 Dessuten, er det en lov som sier at man kan ikke ha seg selv om man er syk? "Ahhaaa, Herr Jensen! Din kone er med barn! Og jeg ser hun har termin om 28+4 dager! Da har jeg kommet frem til at den dagen for 12 uker og 2 dager siden du var "syk", var du ikke syk Herr Jensen!! Åh neida Herr Jensen, du må ha vært FRISK siden du har gravert din kone på denne herrens dag!! Uakseptabelt Herr Jensen! De er oppsagt!!!" Anonymkode: 3bd22...c17 44
Gjest Sisti Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten, er det en lov som sier at man kan ikke ha seg selv om man er syk? "Ahhaaa, Herr Jensen! Din kone er med barn! Og jeg ser hun har termin om 28+4 dager! Da har jeg kommet frem til at den dagen for 12 uker og 2 dager siden du var "syk", var du ikke syk Herr Jensen!! Åh neida Herr Jensen, du må ha vært FRISK siden du har gravert din kone på denne herrens dag!! Uakseptabelt Herr Jensen! De er oppsagt!!!" Anonymkode: 3bd22...c17
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Bedre å være ærlig å si at dere fortrekker å pule på de og de datoen fremover, i stdet for jobb. Alternativt ta ferie. Anonymkode: 8defe...0bb 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Egenmeldinger er for sykdom. Ta feriedag. Anonymkode: f9362...c02 12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Jobber han turnus? Kanskje han kan få byttet med noen slik at han er hjemme de ukene det trengs? Anonymkode: b61af...f6c
lollip0p Skrevet 12. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 12. mars 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber han turnus? Kanskje han kan få byttet med noen slik at han er hjemme de ukene det trengs? Anonymkode: b61af...f6c Jobber med at han får byttet turnus nå. Må bytte hele desverre, men vi får se om vi får det til.:)
peppermyntete Skrevet 12. mars 2016 #14 Skrevet 12. mars 2016 Dere tar selvfølgelig ut ferie eller i verste fall ulønnet permisjon. Man kan ikke ta sykedager for å ha sex. Det er bare utrolig dårlig gjort ovenfor kollegaen(e) som må steppe inn og bedriften som må organisere og betale. 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #15 Skrevet 12. mars 2016 Fri på eggløsningsdagene bør bli et kvinnekrav! Anonymkode: fac07...788 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #16 Skrevet 12. mars 2016 Ta feriedager. Har du tenkt å ta ut sykemelding i tre dager med 30 dagers mellomrom det neste året? Dette er gunnen til at Norge burde innført karensdager, når folk tar ut egenmelding for p legge seg på rygg. Anonymkode: 02cb2...f5d 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #17 Skrevet 12. mars 2016 Jeg tror du har misforstått hva egenmeldinger og sykemeldinger skal brukes til når du spør sånn. Anonymkode: e2f60...817 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #18 Skrevet 13. mars 2016 Jeg dauer Selvfølgelig kan ikke arbeidsgiver regne seg til nøyaktig befruktnings tidspunkt. Selv ikke leger og jordmødre kan ikke si nøyaktighet på slike ting. Du kan selvfølgelig ikke ta ut egenmelding eller sykemelding for å ha sex. Kan mannen din bytte vakter? Jobbe hjemme noen dager? Ellers må han ta ut ferie. Jeg lo godt av denne tråden Selvfølgelig kjipt mannen din er borte de dagene, men dere får være kreative og finne en løsning. Lyve om sykdom er ikke en god greie. lykke til Anonymkode: 0506f...c77 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dauer Selvfølgelig kan ikke arbeidsgiver regne seg til nøyaktig befruktnings tidspunkt. Selv ikke leger og jordmødre kan ikke si nøyaktighet på slike ting. Du kan selvfølgelig ikke ta ut egenmelding eller sykemelding for å ha sex. Kan mannen din bytte vakter? Jobbe hjemme noen dager? Ellers må han ta ut ferie. Jeg lo godt av denne tråden Selvfølgelig kjipt mannen din er borte de dagene, men dere får være kreative og finne en løsning. Lyve om sykdom er ikke en god greie. lykke til Anonymkode: 0506f...c77 Mannen må da kunne komme på jobbenesøkmtil ts, i lunchen. De har vel et bøttekott, eller toalett på jobben? Forøvrig mistenker jeg dette for å være en tulletråd som bare blir bedre og bedre. Anonymkode: fac07...788
Fireflies Skrevet 13. mars 2016 #20 Skrevet 13. mars 2016 Ta ut feriedag de dagene. Herregud, det å ta egenmelding fordi du skal knulle. Nei, ærlig talt! Dere vet jo når eggløsning er, si dere skal bort en tur eller noe. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå