Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #41 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tradisjonelt lell for den tradisjonelle nordmann som er livredd for krydder og utenlandsk mat. Gjelder ofte mannfolk over 60. Derfor hver jævla kinarestaurant har det og alltid har hatt det. Vet ikke om man får kjøpt rødspette noe annet sted jeg, men tradisjonelt norskt er det jo. Anonymkode: 39bd4...c79 Sansen for god mat har ikke alltid med alder å gjøre. Og sjæl gidder jeg ikke kjøpe ute det jeg og andre kan lage 17 ganger bedre hjemme. ☺
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #43 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, The Lost Dreamer skrev: Grandiosa Gå deg bort! *frekt og fornærmet rompeklyp* 😜 1
Salka Skrevet 10. mars 2016 #44 Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Grandiosa Norges nasjonalrett! Præhæhæ!
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #45 Skrevet 10. mars 2016 Gråter sårt! Grandiosa, faktisk... 😢
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #46 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Sansen for god mat har ikke alltid med alder å gjøre. Og sjæl gidder jeg ikke kjøpe ute det jeg og andre kan lage 17 ganger bedre hjemme. ☺ Sant, sant, mente ikke deg, men enkelte mannfolk i den alderen. Men en 90-åring kan velge sterk chili og en 20-åring rødspette, er ikke sånn ment, men rødspette er typisk godt voksne mannfolk å velge. Dumt formulert jeg vet. Men det er en typisk norsk rett alle norske kinarestauranter har nettopp for de som ikke tør smake på utenlandsk mat. Anonymkode: 39bd4...c79 1
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #47 Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sant, sant, mente ikke deg, men enkelte mannfolk i den alderen. Men en 90-åring kan velge sterk chili og en 20-åring rødspette, er ikke sånn ment, men rødspette er typisk godt voksne mannfolk å velge. Dumt formulert jeg vet. Men det er en typisk norsk rett alle norske kinarestauranter har nettopp for de som ikke tør smake på utenlandsk mat. Anonymkode: 39bd4...c79 Ja, greit. Men hvorfor kjøpe elendig mat ute når man lager det meste bedre sjøl?
Salka Skrevet 10. mars 2016 #48 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Gråter sårt! Grandiosa, faktisk... 😢 Smaker død og grønne erter, men er visstnok Norges nasjonalrett lell. Tenk på de som spiser det på julaften da. Gærne folk! Tenk å velge grændis fremfor ribbe, medisterkaker, surkål, mandelpotet og saus! Kom på en tradisjonell norsk rett til, eller rettere sagt dessert. Hjemmelaget karamellpudding! Det er så digg det! Spiser det hver julaften hos mamma og pappa. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #49 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Ja, greit. Men hvorfor kjøpe elendig mat ute når man lager det meste bedre sjøl? Er jo ikke all mat man kjøper på restaurant som er dårlig da. Forskjell på restaurant og gatakjøkken. Men skjønner hva du mener. Men for å sette det på spissen tror jeg tradisjonsmat på en michellinrestaurant hadde smakt minst like godt som det man lager selv. Men Fjordland eller gatekjøkkenet, not so much. Anonymkode: 39bd4...c79
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #50 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke all mat man kjøper på restaurant som er dårlig da. Forskjell på restaurant og gatakjøkken. Men skjønner hva du mener. Men for å sette det på spissen tror jeg tradisjonsmat på en michellinrestaurant hadde smakt minst like godt som det man lager selv. Men Fjordland eller gatekjøkkenet, not so much. Anonymkode: 39bd4...c79 Jaja. Men litt av greia (mi) er å lage god mat sjæl.
bullehurk Skrevet 10. mars 2016 #51 Skrevet 10. mars 2016 Den 8.3.2016 at 12.32, Ennasus skrev: Syntes mye av norsk tradisjonsmat er veldig god, men må ærlig inrømme at det er mye brunt og traust fargemessig, og ikke ser det alltid så innbydene ut heller Men er veldig glad i: Rakfisk med potetlefse, rødløk og mandelpotet Fårikål<33 Pinnekjøtt med surkål, mandelpotet og kålrabistappe Karbonadesmørbrød med stekt rødløk Lapskaus Karbonader med surkål, mandelpotet og blomkål og rosenkål. Fiskekaker med mandelpotet, kokte grønnsaker Sveler og vafler Kjøttsuppe Risengrynsgrøt og semulegrynsgrøt med stekt falukorv Semuliegrynsgrøt med falukorv !! Høres helt forjævlig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #52 Skrevet 10. mars 2016 Rognbollesuppe! Husker min onkel pleide å lage det. Kjempegodt, men har desverre ikke smakt det etter at han døde for 15 år siden. Savner det. Begynner vel kanskje å bli så gammel at man skulle prøve å lage det selv, selv om det kanske ville bli en nedtur fordi det ikke vil smake slik jeg husker. Den oppskriften er nok borte for alltid. Anonymkode: a4dca...826
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #53 Skrevet 10. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rognbollesuppe! Husker min onkel pleide å lage det. Kjempegodt, men har desverre ikke smakt det etter at han døde for 15 år siden. Savner det. Begynner vel kanskje å bli så gammel at man skulle prøve å lage det selv, selv om det kanske ville bli en nedtur fordi det ikke vil smake slik jeg husker. Den oppskriften er nok borte for alltid. Anonymkode: a4dca...826 Hva er dette?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #54 Skrevet 11. mars 2016 Rognbollesuppe Anonymkode: a4dca...826 1
Jerry Lee Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #55 Skrevet 11. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rognbollesuppe Anonymkode: a4dca...826 Takk. ☺
Gjest Ennasus Skrevet 11. mars 2016 #56 Skrevet 11. mars 2016 13 timer siden, bullehurk skrev: Semuliegrynsgrøt med falukorv !! Høres helt forjævlig ut. Haha har ikke smakt det på 10 år men det var veldig godt sist jeg spiste det 😂
miaw Skrevet 11. mars 2016 #57 Skrevet 11. mars 2016 Græt og bakels😍 (smørgrøt og vafler) ingen lager det bedre enn ho mor. Nå fikk jeg hjemmelengsel..
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #58 Skrevet 11. mars 2016 Erter, kjøtt og fleks. Anonymkode: 39bd4...c79 1
KristineS Skrevet 11. mars 2016 #59 Skrevet 11. mars 2016 Om vi skal begynne å dra inn dessert å, så må jeg si hjemmelaget karamellpudding kommer langt opp på lista. For ikke å nevne tilslørte bondepiker, eplekake med små, sure norske epler, og diverse fruktkompotter med fløtemelk til 1
Jerry Lee Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #60 Skrevet 11. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Erter, kjøtt og fleks. Anonymkode: 39bd4...c79 Omnomnom!! 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå