Gå til innhold

Barnerommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på instagram og ser stadig folk legger ut bilder av rommene til barna sine. Og de er så flotte! Så gjennomført og fint.

Rommet til sønnen min er absolutt ikke ille, men det er liksom ikke noen rød tråd i interiøret ikke har det noe "tema" heller. Jeg har lyst å gjøre noe på rommet hans, få det skikkelig fint og gjennomført. Men så tenker jeg, er rommet for han eller meg? På rommet hans nå er det leker i alle farger, mens disse rommene på instagram ser jeg leker i farger som passer rommet, (sort hvitt, grått) (blå nyanser og beige) Det er utrolig lekkert! Jeg kommer ikke til å bytte ut lekene til sønnen min altså, men bytte ut kommode, lamper ol så det "henger mer sammen" Hvordan har deres barn det på rommene sine? Legg fjerne ved bilde :)

Anonymkode: 596d9...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe så bedritent som "fargekode" på barnerommet... Nei, behold rommet til gutten slik det er! La barn være barn og ikke dytt inn interiør på de stakkars små barna. 

Det er ille nok at bloggere gjør dette og skaper behov hos hvermannsen. 

Hos oss har jenta selv fått velge farge hun vil male veggene i, plakater, bilder og dekorasjonsklistremerker der hun føler for det. La heller barnet få velge, for det er faktisk de som skal kose seg på rommet. 

Kunne aldri funnet på å lage et tema... 

Anonymkode: a55e4...2ac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe så bedritent som "fargekode" på barnerommet... Nei, behold rommet til gutten slik det er! La barn være barn og ikke dytt inn interiør på de stakkars små barna. 

Det er ille nok at bloggere gjør dette og skaper behov hos hvermannsen. 

Hos oss har jenta selv fått velge farge hun vil male veggene i, plakater, bilder og dekorasjonsklistremerker der hun føler for det. La heller barnet få velge, for det er faktisk de som skal kose seg på rommet. 

Kunne aldri funnet på å lage et tema... 

Anonymkode: a55e4...2ac

Det kunne jeg, men temaet ville i såfall vært Ole Brumm, Pirater, Prinsesser eller hva enn barnet måtte velge. ;) Hvis barnet ønsket det. Men mitt barn vil helst ha en salig blanding, så det ble det. :)

Anonymkode: d75a6...072

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette har jeg stusset over også. Samtidig synest jeg det er direkte trist med leker som er skikkelig retro med farger som helt åpenbart er tilpasset smaken til foreldrene. Bare duse og triste farger...

Jeg kan fikse hele huset slik jeg vil ha det. Sønnen har bare rommet sitt, og der styrer han selv. Det eneste jeg gjør er å vaske og rydde opp litt inni mellom.

Kom på en annen ting. På facebooksiden "Vi som er hekta på interiør" har det jo blitt en trend med å bygge både hus, slott og biler rundt barnas senger. De er skikkelig flotte og godt gjennomførte. Faller nok litt utenfor tema her, men disse er jo direkte farlige i tilfelle brann. Får skikkelig frysninger når jeg ser slike. 

Synest alt i alt at denne pusse-opp-barnerom-sporten har gått for langt.

Endret av Macro
Skrevet

Jeg tapetserte to vegger med Ole Brumm fototapet og har malt møblene som er der i de samme fargene, men det er bare fordi det ble litt mye for meg med furu på både tak, vegger, gulv og møbler:P det ser fint og matchende ut nå, men den dagen hun har noen ønsker selv så får hun male og klistre opp det hun selv måtte ønske. Jeg er ikke så nøye på sånt, men er glad i farger, så hele huset er fylt med ting jeg selv liker i masse forskjellige farger... 

AnonymBruker
Skrevet

Ol, så hvermansen har ikke sånne fancy barnerom, godt å høre. Følte liksom litt på at rommet hans kanskje ikke er så fint.. Men som dere sier, det er han som skal like det og ikke meg. Foreløpig er han så liten at han ikke kan velge selv hva han vil ha, så får vi heller komme tilbake til oppussing når han er stor nok og kan velge farger og slikt selv. Jg har jo også tenkt at disse rommene på instagram er litt trist. Et barnerom i bare sort og hvitt. Dét er stilig, men syntes barna det liksom? Nei får beholde rommet slik det er.

Anonymkode: 596d9...2de

AnonymBruker
Skrevet

Mange av barnerommene ser ut som museér, hvor barna knapt nok får tillatelse til å leke, eller ha inspirerende leker. 

Ett barnerom er til for lek og inspirasjon, ikke for at mamma skal vise hvor flink interiørdesigner hun er!

Anonymkode: fbb5a...950

• Liker 3
Gjest Dorey
Skrevet

Mine sønners rom er deres, ikke mine. Lillebror bryr seg ikke så mye enda (11 mnd gammel), mens fireåringen har fått nnrede som han vil. Han har blå vegger og masse tegninger han har hengt opp selv, veggklistremerker med Star Wars og dinosaurer hips om happ og masse leker (ikke retro tre eker i duse farger...). Jeg må innrømme at det skjærer meg litt i øynene, men han er jo fornøyd :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en blåvegg, eller lyse vegger. Lekene er alle mulig farger. Han har en sjørøverskip vegglampe, blå gardiner med hvite skyer og en taklampe so matcher gardinene og racerbil seng. eller er det ikke særlig spennende men jeg har lyst å male veggen hans da. kansje et "himmel" motiv eller under sjøen type motiv.

Anonymkode: 03954...545

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg gikk og ruget på sønnen min innredet jeg rommet hans. Totalt gjennomført stil i hvit og lys blått. Etter at han ble født kom det naturlig nok masse leker og greier han har fått/laget/samlet. Rommet er fortsatt like gjennomført, og han elsker rommet sitt! Det er masse kasser, esker og "hemmelige rom" der lekene hans er, og det gjør det enkelt for han å rydde opp, enkelt å holde orden, og det ser jo alltid ryddig og pent ut der. 

Anonymkode: ef71c...b85

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en eller annen svensk dame som snakket om interiørtrender i et intervju (husker ikke hva hun het). Hun snakket om oppussingshysteriet og sa tørt: "Vi hadde det fult hemma, men det gick endå." 

Den lever jeg etter :) Jo mer farger, jo bedre. Og de enkelte tingene velges ut fra egen nytte, skjønnhet og egenart, ikke etter stil. Er ikke rart folk må bytte ut hele tida når alt matcher, må jo bli drittlei av én stil/farge?

Anonymkode: 829a0...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn enda, men syns ikke noe om de barnerommene som er trendy nå. Ser så sterilt og lite personlig ut. Og for de minste barna må det da være fryktelig kjedelig og lite stimulerende med så blasse farger!? Og leker valgt ut bare fordi de passer inn i en stil. Mitt eget barnerom var komplett kaos og jeg elsker det!

Eneste litt kule jeg har kommet over var ei jente som hadde gjennomgående jungeltema, med masse sterke farger og morsomme leker og bamser. Men utenom det syns jeg det er kjipt ut. 

Anonymkode: 5338f...788

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke gjennomført i suse pasteller, for å si det forsiktig! 5-åringen fikk velge farge på en vegg selv, og da ble deg selvfølgelig en grell rosafarge, men det var sånn hun ville ha det. Rommet er fullt at leker, bøker, puter etc. Rydding skjer ved at lekene puttes oppo diverse kurver etc, og en gang iblant har jeg en gjennomgang og rydder litt grundigere. Jeg ser veldig godt at det ikke er et gjennomført stilig rom, men det er et koselig rom!

Anonymkode: f902a...56c

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, March 07, 2016 at 13.29, AnonymBruker skrev:

Mange av barnerommene ser ut som museér, hvor barna knapt nok får tillatelse til å leke, eller ha inspirerende leker. 

Ett barnerom er til for lek og inspirasjon, ikke for at mamma skal vise hvor flink interiørdesigner hun er!

Anonymkode: fbb5a...950

Du kaller det museum, jeg kaller sånt for utstillingsrom i butikker/møbelkatalogrom. Samme sak, like trist. 

Anonymkode: bc139...749

• Liker 1
Skrevet

Synes dere virkelig de sort/hvite/grå barnerommene ser flotte ut da? Jeg kom over ei på Instagram hvor jeg trodde hun hadde lagt ut bilde av rommet til jenta (på rundt 3) i sort-hvitt, helt til jeg så bildene av resten av huset.  De fine barnerommene er jo de som ser ut som en oase å leke i! Ja til farger på barnerom (og resten av huset!) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...