AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg forstår meg virkelig ikke på dette med skattekort, og jeg skulle ønske vi lærte om det på videregående for dette er nesten flaut. Men i hvert fall: 1.Jeg er student, betyr det da at jeg da skal føre opp studielånet under gjeld? Og hvis ja, for hvor lenge (det jeg har i studiegjeld nå, det jeg hadde ved slutten av 2015 osv.)? 2. Og på BSU fører jeg inn den totale summen jeg hadde ved slutten av 2015? Anonymkode: 7ce4e...f98
ekkoet Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Det kan høres ut som at det er selvangivelse du spør om. 1. Studielån er gjeld ja. Du skal føre opp slik det var 31. desember 2015. Det finnes en årsoppgave et sted (du finner den om du logger inn hos lånekassen) der skal det stå hva status var ved årsskifte 2. Ja. Igjen, du har fått en årsoppgave fra banken (eller den er tilgjengelig om du logger deg inn). Der skal det stå all formue/gjeld og renteinntekter/utgifter. EDIT: Forresten, om det er selvangivelse det er snakk om blir disse tallene automatisk vidererapportert fra din bank/lånekassen til skattemyndighetene Endret 7. mars 2016 av ekkoet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå