Gå til innhold

Katt med brunt oppkast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som de siste dagene har begynt å kaste opp brun-aktig oppkast. Er usikker på når det begynte, men har ved en anledning funnet oppkast under spisestuebordet. Fordi jeg har vært snydens forkjøla har ikke luktesansen min fungert på en drøy uke, derfor oppdaget jeg ikke det oppkastet før en besøkende gjorde det. Katta oppholder seg mye mer på badet enn hun gjorde før, men oppkastet har jeg funnet i gangen og i stua. Oppkastet kommer kun om morgenen, og det er ikke klumpete. Det varierer hvor mye det er. Hun er ti menneske-år. Jeg skal selvsagt ta henne til dyrlegen en dag siden jeg begynner å miste troa på at dette går over av seg selv, men er det noen som har en idé om hva det kan være?

Anonymkode: dfba0...7de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gir du henne jevnlige ormkurer. Katten her kastet opp når den flyttet hit. Brunt oppkast her også, men det er nok bare fordi maten den spiser er brun. I tredje eller fjerde runda kom de førsye spolormene opp også :P  sier ikke at det er din har, du må nesten bare ta med til veterinær. Men spolorm er ihvertfall en grunn til at katter kaster opp, for de kryper opp til lungene. Og kattene blir gjerne slappe av det, spiser ekstra mye.

Du kan jo se etter spolorm om hun kaster opp mer, ser ut som lange, tynne hvite tråder.

Anonymkode: dbdb1...c24

AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden hun har fått ormekur. Har vært inne på tanken... Nå får jeg dårlig samvittighet fordi jeg fylte ikke matskåla hennes før jeg dro på jobb :icon_frown: men vann fikk hun. Ja, jeg må jo gi henne mat også, får fylle på mer når jeg kommer hjem. Det var jo litt mat i skåla da, så hun sulter ikke sånn sett. Men jeg har tatt fra henne våtforet, fordi jeg vet at det er bedre med bare tørrfor hvis de har mageproblemer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun var på dyreklinikken ett døgn. Skjønte ikke hva som var årsaken til oppkastet (så det kan jo være spennende å se hvordan det går)... Hun var dehydrert fordi hun hadde kasta opp så mye. Derfor lå hun på drypp hos dyrlegen over natta (mandag til tirsdag). Var veldig slapp tirsdag og onsdag, men i dag - torsdag virker hun bedre :) Ikke godt for henne å ta blodprøve i foten :( 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

På'n igjen onsdag. Ringte så en annen dyrlege, og fikk resept på orme-kur. Det har hun jo ikke fått på mange år, så det er lov å håpe... Dryppa i nakken hennes på onsdag, men i dag kasta hun opp igjen. Lurer på om det var litt "mer" i det oppkastet, så det er lov å håpe... Ellers blir det tur til den dyrlegen over helga..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...