AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Min samboer har to barn med sin ekskone. Barna er 9år og 12år. Han har samvær annenhver uke. Samboers ekskone har sagt til barna sine at om pappa ikke er hjemme, så kan dere være hos meg. I starten så var dette ikke er problem, for da var ikke dette et tema. Og barna ville være sammen med meg, men nå får ikke pappaen gå ut av huset nesten.. Jeg synes det er trist, for det gjør det enda mer utfordrende å få en relasjon til barna hans. Nå vil ikke barna være sammen med meg nesten, og er de det så ringer spesielt hun yngste til mammaen sin. Jeg har selv et barn på samme alder som hans yngste. Begge barna hans ser at pappaen deres er hjemme om jeg skal på noe. Samboeren min har snakket med barna sine og de sier at pappaen må være hjemme når de er hos han. Ekskona sier til min samboer at jeg ikke er forelder og da skal barna være hos henne. Men det er slik at trening den uka som barna er hos oss, får han ikke gjort. Får nesten ikke gått i butikken uten barna. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: 5e75d...188
Elefantenirommet Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Dette er jo bare tull. Her må far sette ned foten. Barna kan ikke bestemme at far ikke får lov å gå ut av huset en times tid den uka barna er der — det hadde jeg bare avfeid som vrøvl. "Pappa kommer snart hjem, han er bare på trening, ikke noe å ta sånn på vei for." hadde jeg sagt. Og så hadde jeg forventet at mannen min ordnet opp med eksen, samt sa tydelig i fra til barna. Det høres jo ut som om moren i dette tilfellet snakker om situasjoner hvor far skal reise bort hele uka han skal ha barna, da er det jo greit at barna heller blir hos mor, hvis både mor og barn vil det. En time her og der, normal levemåte, det må være greit og det bestemmer og dikterer uansett ikke barna. 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 da regner jeg med at mor aldri er ute av huset heller? Anonymkode: cdede...392 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Dette er det dummeste jeg har hørt og kan nesten ikke tro at dette er en aktuell situasjon? Du og mannen er samboere, ergo er det ingen problem at far kan gå ut av huset i sin uke. Her må han ta en prat med mor om at slik oppførsel kan man ikke ha. Dette skaper problemer for barna og at mor mener det er bedre å fly frem og tilbake i hans uker er jo utrolig gjort.... Få far til å snakke med barna over at dette ikke er greit og få han til å forklare barna på en ordentlig måte at hans uke er hans uke, hvor han fint må få lov til å gå ut av huset uten at de skal løpe hjem til mamma. Du er en omsorgsperson for dem nå, og det er jo ikke rart at dere ikke får noen relasjon, når mor ødelegger på dette viset. Han må ta affære snarest, for dette kan skape utfordringer om barna blir vant til at det er slik det er. Anonymkode: f09f8...142 1
Biloba Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Uaktuelt. To på 9 og 12 kan normalt være alene hjemme noen timer mens far trener, vil tro det ikke er farligere at stemor er hjemme også. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Dette er et typisk eksempel på der mor saboterer for far og stemor. Barna blir påvirket og nekter å være alene med stemor, jeg skal vedde mye på at når forholdet til stemor, og til slutt far blir dårlig, sier mor det er ene og alene far og stemor sin skyld. Anonymkode: 1e9b7...08b 8
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er et typisk eksempel på der mor saboterer for far og stemor. Barna blir påvirket og nekter å være alene med stemor, jeg skal vedde mye på at når forholdet til stemor, og til slutt far blir dårlig, sier mor det er ene og alene far og stemor sin skyld. Anonymkode: 1e9b7...08b Er du sikker? Barna har fått tid på seg til å etablere et forhold til TS og velger henne likevel bort. Da vil jeg tro det ligger noe der. Mor er selvsagt tullete her. Far må få leve livet sitt fritt - spesielt med så store barn. Men jeg tenker likevel at barna ikke ønsker å være sammen med TS. Om det er fordi mor skaper et helvete, så er det bare synd på de. Men det kan jo virke som om de ikke har lyst selv ettersom de løper og sladrer.... Jeg har ikke noe fasit og mener ikke å "skylde" på TS, eller henge ut stemødre, men mener det KAN være andre ting her. Hvorfor ringer barna til mor øyeblikkelig da? Har ikke far noe han skulle ha sagt?
Carrot Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 3 minutter siden, MapleSirup skrev: Er du sikker? Barna har fått tid på seg til å etablere et forhold til TS og velger henne likevel bort. Da vil jeg tro det ligger noe der. Mor er selvsagt tullete her. Far må få leve livet sitt fritt - spesielt med så store barn. Men jeg tenker likevel at barna ikke ønsker å være sammen med TS. Om det er fordi mor skaper et helvete, så er det bare synd på de. Men det kan jo virke som om de ikke har lyst selv ettersom de løper og sladrer.... Jeg har ikke noe fasit og mener ikke å "skylde" på TS, eller henge ut stemødre, men mener det KAN være andre ting her. Hvorfor ringer barna til mor øyeblikkelig da? Har ikke far noe han skulle ha sagt? Ja for all del, stemor er "alltid" Problemet i slike saker - hvem kan vel tro noe annet? Selvsagt "skylder" du på TS! Jeg kan ikke se at innlegget ditt er noe annet enn fordeling og spekulering. Det eneste jeg er enig i er at mor er fullstendig på viddene. Her får far ta tak, hvis han syns dette er OK så for all del, da må TS bare finne seg i situasjonen, hvis far derimot ikke mener dette er greit og selv finner dette urimelig og slitsomt får han sette ned foten og lage noen grenser for eksen og ungene. Gro litt "balls" og være litt Mann rett og slett. 3
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 14 minutter siden, Carrot skrev: Ja for all del, stemor er "alltid" Problemet i slike saker - hvem kan vel tro noe annet? Selvsagt "skylder" du på TS! Jeg kan ikke se at innlegget ditt er noe annet enn fordeling og spekulering. Det eneste jeg er enig i er at mor er fullstendig på viddene. Her får far ta tak, hvis han syns dette er OK så for all del, da må TS bare finne seg i situasjonen, hvis far derimot ikke mener dette er greit og selv finner dette urimelig og slitsomt får han sette ned foten og lage noen grenser for eksen og ungene. Gro litt "balls" og være litt Mann rett og slett. Å diskutere en problemstilling innebærer å forsøke og belyse problemet fra forskjellige vinkler. Da gjerne uten å anse andre deltagere som motstandere man ønsker å latterliggjøre. Jeg føler at du har nytte av å forstå dette.
Carrot Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 31 minutter siden, MapleSirup skrev: Å diskutere en problemstilling innebærer å forsøke og belyse problemet fra forskjellige vinkler. Da gjerne uten å anse andre deltagere som motstandere man ønsker å latterliggjøre. Jeg føler at du har nytte av å forstå dette. Å dra inn følerier er en annen form for hersketeknikk enn den du referer til 1
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 4 minutter siden, Carrot skrev: Å dra inn følerier er en annen form for hersketeknikk enn den du referer til Det var feil av meg å åpne for tolkning der. Det var jo ikke en følelse, nei. I tillegg har du definitivt nytte av å lære deg takt og tone i en debatt.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Det må jo være en grunn til at barna har blitt sånn? Det er nok begrenset hvor mye mor får påvirket når barna allerede har et forhold til far og stemor. Min erfaring er at barna ofte lyver for å beskytte de ulike partene. Derfor har jeg vansklig for å tro at barna snakker dere ned. Problemet kan jo være deg selv, far, nærmiljøet der du dere bor, ditt barn osv. Det ķan jo selvsagt ligge hos mor også. At de derfor klenger ekstra på far når de kan. Vet ikke, men tviler på det er en allianse mot deg TS. Anonymkode: 7287f...e43
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 16 minutter siden, Carrot skrev: Å dra inn følerier er en annen form for hersketeknikk enn den du referer til Å beskylde andre for bruk av hersketeknikk, er en hersketeknikk i seg selv. Anonymkode: 7287f...e43 2
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må jo være en grunn til at barna har blitt sånn? Det er nok begrenset hvor mye mor får påvirket når barna allerede har et forhold til far og stemor. Min erfaring er at barna ofte lyver for å beskytte de ulike partene. Derfor har jeg vansklig for å tro at barna snakker dere ned. Problemet kan jo være deg selv, far, nærmiljøet der du dere bor, ditt barn osv. Det ķan jo selvsagt ligge hos mor også. At de derfor klenger ekstra på far når de kan. Vet ikke, men tviler på det er en allianse mot deg TS. Anonymkode: 7287f...e43 Jeg er enig i at det må være flere ting her. Mødre har jo sterkt beskyttelsesinstinkt. Instinktet kan selvsagt komme på avveier , men med så store barn så er det nok ikke en ting alene. TS: Hvordan er barna mot deg nå, kontra tidligere? Du har vel kjent dem en del år ettersom dere lever sammen? PS: "Så er det nok ikke mor alene" er vel mer presist. Endret 8. mars 2016 av MapleSirup PS
Carrot Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å beskylde andre for bruk av hersketeknikk, er en hersketeknikk i seg selv. Anonymkode: 7287f...e43 Ja helt klart, og i tillegg en bevisst handling. På samme måte som det er en bevisst handling å alltid i alle tråder mene at det i utgangspunktet alltid er stemor som tar feil, har et utvidet ansvar osv. I de fleste stemor/stefar/eks relasjoner er problemet som regel at mor/far og eks ikke selv tar tak i og/eller definerer regler som er innenfor "normalen" for hvordan man oppfører seg. I de flestse forhold hvor det er en blanding avmine, dine og/eller våre barn er det greit å ha ett sett med felles regler som de voksne i hjemmet følger opp ikke som voksne utenfor hjemmet skal definere.
xinnia Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 4 timer siden, Carrot skrev: Ja for all del, stemor er "alltid" Problemet i slike saker - hvem kan vel tro noe annet? Selvsagt "skylder" du på TS! Jeg kan ikke se at innlegget ditt er noe annet enn fordeling og spekulering. Det eneste jeg er enig i er at mor er fullstendig på viddene. Her får far ta tak, hvis han syns dette er OK så for all del, da må TS bare finne seg i situasjonen, hvis far derimot ikke mener dette er greit og selv finner dette urimelig og slitsomt får han sette ned foten og lage noen grenser for eksen og ungene. Gro litt "balls" og være litt Mann rett og slett. På lik linje som at i alle innlegg skrevet av en stemor- så legger hun alltid skylden på mor! Når både mor og barn har syntes at det er greit at TS stepper inn- så kan det jo virke som at ett eller annet har skjedd i relasjonen mellom TS og barna side dette er ett problem som har oppstått nå i senere tid... Kan det være at far er alt for mye borte fra barna når de er hos han?
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 19 minutter siden, xinnia skrev: På lik linje som at i alle innlegg skrevet av en stemor- så legger hun alltid skylden på mor! Når både mor og barn har syntes at det er greit at TS stepper inn- så kan det jo virke som at ett eller annet har skjedd i relasjonen mellom TS og barna side dette er ett problem som har oppstått nå i senere tid... Kan det være at far er alt for mye borte fra barna når de er hos han? Er det meg du referer til? Da synes jeg både du og @Carrot trenger en repitisjon av innlegget mitt. Det retter seg ikke kritisk mot stemorsrollen på noen som helst måte! Jeg er aldri generelt på noens parti. Jeg vurderer hvert innlegg for seg og forsøker å rette lys på de forskjellige sidene av en problemstilling.
xinnia Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, MapleSirup skrev: Er det meg du referer til? Da synes jeg både du og @Carrot trenger en repitisjon av innlegget mitt. Det retter seg ikke kritisk mot stemorsrollen på noen som helst måte! Jeg er aldri generelt på noens parti. Jeg vurderer hvert innlegg for seg og forsøker å rette lys på de forskjellige sidene av en problemstilling. nei- jeg siterte @Carrot`s innlegg om at alle alltid skylder på stemødre.. men stemødre skylder jo alltid på mødre var det jeg ville frem til. 1
Carrot Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 39 minutter siden, morhjertegod skrev: Men hva gjør far for å fikse dette? Så bra jeg ikke er den eneste som tenker at far har et ansvar her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå