Gjest leni39 Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Dere som har enebolig/relativt stor plass:Har dere spiseplass både på kjøkkenet og i stua? Når vi fikk oss eget hus,så tenkte jeg at vi "måtte" ha sånn fin spisestue med plass for mange gjester. Fikk skaffa meg det,men den blir jo ikke brukt så ofte. Kunne tenke meg å ha litt mer PLASS i stedet. Samtidig er kjøkkenet litt for trangt når man har besøk😉Knølete forklart;lurer altså på hvordan spiseplassen din er-og hvordan du synes det funker...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Hvorfor ikke kjøpe sånn svensk klaffebord som blir ordentlig lite når man slår det sammen? Husker ikke navnet, men noen her vet sikkert. Vi har spiseplass i stue og på kjøkken. Kjøkkenet blir for lite når vi har gjester, og siden det er koselig å ha mulighet til å servere mange, kommer spisebordet til å fortsette å oppta halve stuen hos oss. Anonymkode: b0cde...446
Gjest Selfie Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 vi har åpen løsning mellom kjøkken og stue, så det er litt annerledes. Men vi har et stort klaffebord som til daglig har plass til 4-6 pers, men som utslått har plass til 10-12 personer. De ekstra stolene står rundt i huset der det er plass til vanlig.
Kicki_90 Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Vi har åpen løsning (L-formet) kjøkken, spisestue og stue, så har valgt å sette inn spisebord med 6 stoler, samt 2 ekstra stående på soverommet. Det er kun et par barkrakker på kjøkkenet, så det går uansett ikke å ha gjester der. Vi er veldig fornøyd med den løsningen, bruker ofte spisestuebordet selv når vi bare er to, siden det et naturlig bindeledd mellom kjøkkenet og stua, samt har mer plass enn kjøkkenbenken. Virker som om det er mer vanlig med spiseplass på kjøkkenet og egen spisestue om kjøkkenet er et eget rom. Ofte så har man jo ikke plass til alle på kjøkkenet, også er det noe med det å kunne jobbe på kjøkkenet uten at gjestene står oppi en.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 7 timer siden, leni39 skrev: Dere som har enebolig/relativt stor plass:Har dere spiseplass både på kjøkkenet og i stua? Når vi fikk oss eget hus,så tenkte jeg at vi "måtte" ha sånn fin spisestue med plass for mange gjester. Fikk skaffa meg det,men den blir jo ikke brukt så ofte. Kunne tenke meg å ha litt mer PLASS i stedet. Samtidig er kjøkkenet litt for trangt når man har besøk😉Knølete forklart;lurer altså på hvordan spiseplassen din er-og hvordan du synes det funker... Spisebord i spisestuen og kjøkkenbord på kjøkkenet. Middag spiser vi i spisestuen, ellers spiser vi på kjøkkenet. Å dekke et pent middagsbord med duk og lys til hverdags tar liten tid, men gir mye. Og bord må dekkes uansett.... Skal barna lære bordskikk når vi er borte og ute så er dette og en grei måte å gjøre det på, synes nå vi. Anonymkode: a8b83...3b0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 For meg er det must med spiseplass både på kjøkkenet og i stuen/spisestuen. Jeg vil ikke ha gjester inne på kjøkkenet, der vil jeg kunne ha det litt rotete så jeg får brukt tiden på gjestene framfor å måtte rydde/vaske opp med en gang for at gjestene skal slippe sitte og se på kaos og rot. Det finnes mange bord med smarte løsninger som gjør at de til daglig tar liten plass, men du kan slå ut/sette i plater så de blir store nok til gjester. Anonymkode: 1decf...9e4
Gjest Margit Spat Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Kjøkkenbord med spiseplass for 4-5 personer på kjøkkenet, og spisestue med plass til 14 på stua. Vi bruker alltid spisestuen når vi har gjester, selv om vi noen ganger kunne hatt plass rundt kjøkkenbordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå