Gå til innhold

Strawberry daquiri på hardrock cafe/tgi fridays

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har jobbet på en av disse stedene som vet ingrediensene på strawberry daquiri på hard rock cafe eller tgi fridays? Svar mottas med stort takk 💐🍸

Anonymkode: 123e9...ea8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bacardi, sour mix, jordbærsyltetøy og is.

Med andre ord, de totalt voldtar en drink!

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Kim skrev:

Syltetøy stemmer vel ikke? 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syltetøy stemmer vel ikke? 

Jo, det stemmer. Det kan være at de nå bruker en jordbær premix, men det er samme dritten, så hvilken rolle spiller det?

En frukt daiquiri, spesielt en frozen, er en en utpreget sommerdrink. Og en ting som er klinkende klart er man skal bruke fersk frukt og fersk juice. At store kjeder som TGI bruker sourmix og gir folk et helt feil inntrykk av hvordan balansen i cocktails egentlig skal være er så himla synd.

Det blir som å se folk drikke Cognac fra svære boller av noen glass, singlemalt on the rocks, Irish Coffee som drikkes gjennom sugerør eller at folk tror Bacardi er kvailtets rom...

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Kim skrev:

Jo, det stemmer. Det kan være at de nå bruker en jordbær premix, men det er samme dritten, så hvilken rolle spiller det?

En frukt daiquiri, spesielt en frozen, er en en utpreget sommerdrink. Og en ting som er klinkende klart er man skal bruke fersk frukt og fersk juice. At store kjeder som TGI bruker sourmix og gir folk et helt feil inntrykk av hvordan balansen i cocktails egentlig skal være er så himla synd.

Det blir som å se folk drikke Cognac fra svære boller av noen glass, singlemalt on the rocks, Irish Coffee som drikkes gjennom sugerør eller at folk tror Bacardi er kvailtets rom...

Ok, vet de putter oppi jordbærmix, rom og noe syrlig. Men skulle gjerne visst eksakt hva de forskjellige produktene heter. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Kim skrev:

men i alle dager Oo hadde jeg nevt dette på baren jeg jobber så hadde de fått heteslag tror jeg. så merkelig 

Anonymkode: 7c713...1a8

Skrevet

Har ikke smakt disse, men den jeg lager smaker som de man ofte får ute :)

Jeg bruker jordbær, isbiter, litt sitronsaft og vodka eller rom. Hvis du vil ha den litt søtere, ha oppi en spiseskje sukker.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vet de putter oppi jordbærmix, rom og noe syrlig. Men skulle gjerne visst eksakt hva de forskjellige produktene heter. 

Hvis du sjekker med for eksempel http://www2.altombar.no/ så finner du sour mix og premix med jordbær og andre smaker.

Det "noe syrlig" er sourmix, et slags pulver av sitrusfrukter og sukker som blandes med vann.

Men hvis du lurer på hva som er ingrediensene i en daiquiri, så er det følgende:

6cl rom

4cl fersk lime juice

En orginal daiquiri sukres med melis, men det er så upraktisk, så bruk ca 1,5 - 2cl 2:1 sukkerlake

Tilsett en håndfull av den frukten du vil

Kjør i blenderen. Ha i is til all vesken er dekt, topp så med litt ekstra is og kjør blenderen en gang til, da bør du få perfekt konsistens.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men i alle dager Oo hadde jeg nevt dette på baren jeg jobber så hadde de fått heteslag tror jeg. så merkelig 

Anonymkode: 7c713...1a8

Jeg forstod ikke helt hva du mente?

Gjest cheshirecat
Skrevet
5 minutter siden, Kim skrev:

Hvis du sjekker med for eksempel http://www2.altombar.no/ så finner du sour mix og premix med jordbær og andre smaker.

Det "noe syrlig" er sourmix, et slags pulver av sitrusfrukter og sukker som blandes med vann.

Men hvis du lurer på hva som er ingrediensene i en daiquiri, så er det følgende:

6cl rom

4cl fersk lime juice

En orginal daiquiri sukres med melis, men det er så upraktisk, så bruk ca 1,5 - 2cl 2:1 sukkerlake

Tilsett en håndfull av den frukten du vil

Kjør i blenderen. Ha i is til all vesken er dekt, topp så med litt ekstra is og kjør blenderen en gang til, da bør du få perfekt konsistens.

NAM! 😍

Skrevet

Jobbet i en bar tidligere og der gikk det mengder av daiquiri! Vi laget den med rom, lime, sukkerlake,  jordbærpure og is. Laget pureen fersk hver dag/kveld.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...