Gå til innhold

Normalt å ikke reagere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble i går kvalt, han holdt på å brekke armen min, men så dyttet han meg bare bort. Er det normalt å ikke gråte? Jeg var i sjokk tilstand. Har aldri skjedd før.. 

Nå føler jeg meg bare rar, når jeg tenker på det, så føler jeg ingenting

Anonymkode: 2dc64...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert sjokket? 

Skrevet

Kan hende sjokket fra i går henger igjen. Det varierer fra person til person hvordan man reagerer etter en slikt overfall. Har du noen du kan prate med?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble i går kvalt, han holdt på å brekke armen min, men så dyttet han meg bare bort. Er det normalt å ikke gråte? Jeg var i sjokk tilstand. Har aldri skjedd før.. 

Har du kommet deg i sikkerhet, bort fra denne mannen? Er han din kjæreste og/ eller samboer?

Anonymkode: ef2ad...b2b

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert sjokket. Det har nok ikke sunket inn helt,og det var jo en uhyggelig og farlig situasjon du var i. Det kan ta tid å "fordøye". 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ikke unormalt. En mental forsvarsmekanisme. Men jeg håper at selv om du ikke føler deg panisk og lei deg, så skjønner du alvoret i det som har skjedd og har søkt støtte hos venner og familie, og kommet deg vekk fra mannen? Ideelt sett burde han anmeldes også, men det viktigste er at du kommer deg vekk. Hvordan går det idag?

Anonymkode: 09b11...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke unormalt. En mental forsvarsmekanisme. Men jeg håper at selv om du ikke føler deg panisk og lei deg, så skjønner du alvoret i det som har skjedd og har søkt støtte hos venner og familie, og kommet deg vekk fra mannen? Ideelt sett burde han anmeldes også, men det viktigste er at du kommer deg vekk. Hvordan går det idag?

Anonymkode: 09b11...65d

Det går bra med meg. Fikk gråtet ut i går, og føler meg i dag mer sterkere, men jeg føler meg hjelpesløs.  Han er verken min kjæreste/samboer. Han datet min bestevennine. Alle som har møtt han har fått dårlig førsteinntrykk av han. Han er en typisk mann som er nedverdig mot alle og tror han er bedre enn alle andre.  Hvorfor jeg misliker han er fordi han var så nedverdig mot bestevenninen min, også tvang han meg til å ligge med han og jeg nektet. Jeg blokkerte han overalt på sosiale medier og ville ikke ha noe med han å gjøre. 

Det startet med at han tekstet hun bestevenninen min og spurte hvor vi var osv. Venninen min var dritings og tekstet addressen. Etter 10 min. Plutselig var han der. Jeg og venninen min stakk så fort vi kunne, så så jeg at han fulgte etter oss. Det var ingen i gatene og kl. var 01 tiden. Jeg sa til han at han ikke skulle følge etter oss og at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Han begynte å bli sinna og begynte å kjefte. Plutselig så tar han tak i meg, begynner å ta kvelertak og armen vridde han. Det som hindret han i å banke meg til blods, var pågrunn av at bestevenninen min var der eller at han visste at han kunne få en kjempe bot eller havne i rettsak. Det endte med at han dyttet meg hardt bort. Begynte å kjefte og si masse stygt. Jeg snudde meg og tok tak i venninen min og sa at vi ikke skal se på han og bare gå. 

Jeg kan ikke anmelde han, fordi jeg VET at han kommer til å oppsøke meg og banke meg til blods.. Det hjelper heller å ikke anmelde, siden politiet kommer ikke til å gjøre noe... 

Men det går ellers bra med meg. Er bare litt i sjokk tilstand. Tok fri i dag..

- TS 

AnonymBruker
Skrevet

* *At han ikke skulle følge etter oss

-TS

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kommet deg i sikkerhet, bort fra denne mannen? Er han din kjæreste og/ eller samboer?

Anonymkode: ef2ad...b2b

Ja, det har jeg. Han er verken min kjæreste eller samboer. Han var min bestevennine sin "date." De holdt på. Jeg likte ikke han fra første inntrykk. Han er en typisk mann som er nedverdig mot alle og tror han er bedre enn alle andre. Han har tvunget meg til å ligge med han, men jeg nektet. Det er respektløst gjort av han. Derfor blokkerte jeg han overalt på sosiale medier og ville ikke ha noe med han å gjøre.

Etter et par uker, så dukker han plutselig opp på festen. Jeg og venninen min stikker kjapt. Jeg ser at han følger etter oss. Jeg snur meg og sier at han skal slutte å følge etter oss og at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre. Han begynner å kjefte og si masse dritt. Plutselig ut av det blå, så står han foran meg. Tar kvelertak og vrir armen min. Jeg føler meg hjelpeløs, men samt føler jeg ingenting. Bare smerten. Det endte til slutt at han slapp meg og dyttet med hardt bort. Begynte å si masse dritt igjen. Jeg tok tak i armen til venninen min og så oss ikke tilbake. Jeg var fortsatt i sjokk tilstand, jeg holdt på å gråte. Jeg gråt ikke. Men dagen derpå gråt jeg bare.. 

Hvis jeg var alene med han, så skulle han ha banket meg til blods... Jeg kan ikke anmelde han, for han vet hvor han finner meg og jeg VET selv at han kommer til å banke meg opp..

Har tatt fri i dag og tar meg en liten pause for å puste litt, hehe.. Men det kommer til å gå bra med meg :)

- TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...