Frøkenkanin Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 jeg og samboer ønsker og gifte oss til sommeren, vi er begge av typen som gleder oss mer til ekteskapet enn selve bryllupet, og ønsker derfor å gifte oss i fred og ro på tinghuset. vi har valgt å holde det for oss selv da det er så mange som har innspill, og vi ønsker ikke at deres forventninger skal ødelegge for hvordan vi ønsker å ha det. men så til det store spørsmålet, hvordan skal vi gjøre det med festen? vi har eget lokale vi vil bruke(låve). vi har ikke så god økonomi om dagen og ønsker å lage en billigere variant. er det gjerrig å invitere til en uhøytidelig fest hvor vi står for mat og gjestene selv tar med drikke? ser dette er en post som blir veldig dyr dersom vi skal stå for det, vi vil ikke la lang middag med masse taler, men FEST med gøy er det andre utgifter dere tenker på? sier takk for alle ideer og innspill
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 16 timer siden, Frøkenkanin skrev: jeg og samboer ønsker og gifte oss til sommeren, vi er begge av typen som gleder oss mer til ekteskapet enn selve bryllupet, og ønsker derfor å gifte oss i fred og ro på tinghuset. vi har valgt å holde det for oss selv da det er så mange som har innspill, og vi ønsker ikke at deres forventninger skal ødelegge for hvordan vi ønsker å ha det. men så til det store spørsmålet, hvordan skal vi gjøre det med festen? vi har eget lokale vi vil bruke(låve). vi har ikke så god økonomi om dagen og ønsker å lage en billigere variant. er det gjerrig å invitere til en uhøytidelig fest hvor vi står for mat og gjestene selv tar med drikke? ser dette er en post som blir veldig dyr dersom vi skal stå for det, vi vil ikke la lang middag med masse taler, men FEST med gøy er det andre utgifter dere tenker på? sier takk for alle ideer og innspill Har ikke noen spesielle innspill, har ikke peiling på hva som trengs til bryllupsfester. Ville bare si at dette høres superkoslig og morsomt ut. Akkurat noe sånn jeg kunne tenke meg å gjøre selv hvis jeg skal gifte meg. Bare invitere alle jeg er glad i og ha en diger grillfest i hagen eller noe Anonymkode: 67079...8bf
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Eneste er vel at det går an å lage noen form for velkomstdrink kanskje!? Det blir sjeldent veldig dyrt. Anonymkode: 67079...8bf 1
super-s Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Hvis ikke mange må reise langt kan dere jo invitere til en stor fest, og så annonsere der og da at dere har giftet dere? Det går jo an å gjøre det om folk må reise også, men det er kanskje vanskeligere å få folk til å reise langt for å dra på en vanlig fest enn til en bryllupsfest. Og så kommer det litt an på omgangskretsen deres da.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Synes dette høres ut som en bra idé. Hadde ikke tenkt at det var gjerrig. Men som noen nevner, en velkomstdrink hadde vært positivt å ha med. Hva med å spørre noen av gjestene om de kan hjelpe til med mat eller alkohol, i stedet for å gi dere gave? Jeg hadde gladelig hjulpet til med mat, kake eller alkohol/drinker. Synes det er mer hyggelig å gi en "tjeneste" enn en gave. Anonymkode: 0a7dc...cfb 1
FruGlad Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Sikkert kjempekoselig med låvefest! Enig i at en velkomstdrink er koselig - husk at det er dere som setter standarden for deres eget bryllup - ikke alle andre! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Vi gjorde det slik. Vi kjøpte inn vin/øl til maten da, og lagde gryterett med salat og baguetter. Så hadde folk med seg det de ville ha til drikke utenom maten. Så hadde vi diverse kaker til kaffen. Gøyeste festen jeg har vært med på ihvertfall! Anonymkode: 1082c...1c7
Frøkenkanin Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2016 så koselig at dere tar dere tid til å svare! eneste problemet vi har kommet over er som dere nevner her, at jeg har en del familie spredd over hele norden, og det er folk jeg gjerne skulle hatt med, samt at samboer har ikke såå godt kontakt med sin familie som jeg har, så de ville stussa på en invitasjon til en helt vanlig fest. vi har tenkt på å kamuflere med at det er innflytningsfest, men da er det mange i min familie som ikke hadde tatt seg råd til å komme. vi tenker derfor å avsløre bryllupet til absolutt næreste familie med middag på den aktuelle dagen, for å få se deres reaksjon(litt gøy å overraske også). og så si avsløre det i en invitasjon, kanskje med bilder fra vielsen. tenker dette vil motivere i allefall besteforeldre til å komme, som ikke vanligvis ville kommet på en vanlig fest. takk for tips med velkomstdrink! det skal noteres. er det andre erfaringer/ ideer, så bare kom med dem :D
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Den Monday, March 07, 2016 at 22.19, Frøkenkanin skrev: så koselig at dere tar dere tid til å svare! enestI problemet vhadde kommet over er som dere nevner her, at jeg har en del familie spredd over hele norden, og det er folk jeg gjerne skulle hatt med, samt at samboer har ikke såå godt kontakt med sin familie som jeg har, så de ville stussa på en invitasjon til en helt vanlig fest. vi har tenkt på å kamuflere med at det er innflytningsfest, men da er det mange i min familie som ikke hadde tatt seg råd til å komme. vi tenker derfor å avsløre bryllupet til absolutt næreste familie med middag på den aktuelle dagen, for å få se deres reaksjon(litt gøy å overraske også). og så si avsløre det i en invitasjon, kanskje med bilder fra vielsen. tenker dette vil motivere i allefall besteforeldre til å komme, som ikke vanligvis ville kommet på en vanlig fest. takk for tips med velkomstdrink! det skal noteres. er det andre erfaringer/ ideer, så bare kom med dem :D Om dere ønsker flest mulig skal komme, ville jeg sagt det var bryllupsfest, ellers vil sikkert flere avstå pga kostnader osv. Personlig hadde jeg satt pris på det, hyggelig å få tatt med en gave til brudeparet også! I det minste et hyggelig kort, om Det ikke ønskes gaver. Kjempebra å ta med egen drikke! Da får alle det de er glad i! Bra løsning! Har vært i Mange brylluper, sterkest og Desidert best minner fra nettopp slike fester! Anonymkode: f5a23...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå