Nanella Skrevet 18. oktober 2004 #1 Skrevet 18. oktober 2004 Noen som har erfaring med denne fargen?? Hvilket rom har du den i??
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #2 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har ikke malt den, men mener at man kan velge denne fargen på kjøkkeninnredning fra Norema, jfr. http://www.norema.no/kitchens.asp?range=fo...lje&subcat=form Farger er en smakssak + at en farge som er fin hos noen trenger ikke å være det hos deg. Dette skyldes lysforhold. F.eks.en farge i ett nordvendt rom, så vil den være annerledes i et sørvendt - uansett årstid. Dette skyldes at lyset i ett nordvendt rom alltid har ett blåskjær i seg, og farger vil bli påvirket av det. Hvis du er i tvil om fargen "Vanilje", så er det aller best å kjøpe en liten malingsboks og lage oppstrøksprøve. Selv maler jeg på en treplate (1 x 0,7), og har den stående gjennom ett døgn. Da får jeg sett hvordan fargen er i dagslys og lampelys. Først da vil man få det rette inntrykket av en farge.
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Det finnes jo mange forskjellige farver som heter vanilje. Så det er nok best å prøve ut selv den du tenker på.
Suzy Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har vanilje kjøkkenindredning fra Norema og syns den fargen er utrolig fin. Varm og lys samtidig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå