Nanella Skrevet 18. oktober 2004 #1 Del Skrevet 18. oktober 2004 Noen som har erfaring med denne fargen?? Hvilket rom har du den i?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #2 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har ikke malt den, men mener at man kan velge denne fargen på kjøkkeninnredning fra Norema, jfr. http://www.norema.no/kitchens.asp?range=fo...lje&subcat=form Farger er en smakssak + at en farge som er fin hos noen trenger ikke å være det hos deg. Dette skyldes lysforhold. F.eks.en farge i ett nordvendt rom, så vil den være annerledes i et sørvendt - uansett årstid. Dette skyldes at lyset i ett nordvendt rom alltid har ett blåskjær i seg, og farger vil bli påvirket av det. Hvis du er i tvil om fargen "Vanilje", så er det aller best å kjøpe en liten malingsboks og lage oppstrøksprøve. Selv maler jeg på en treplate (1 x 0,7), og har den stående gjennom ett døgn. Da får jeg sett hvordan fargen er i dagslys og lampelys. Først da vil man få det rette inntrykket av en farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #3 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det finnes jo mange forskjellige farver som heter vanilje. Så det er nok best å prøve ut selv den du tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. oktober 2004 #4 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har vanilje kjøkkenindredning fra Norema og syns den fargen er utrolig fin. Varm og lys samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå