AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Del Skrevet 6. mars 2016 Hei! Jeg er forlovet med min samboer, og vi har vært sammen i 1,5 år nå. Jeg er 20 og han er 28. I starten av forholdet ble det lite sex og samliv fordi han slet mye med kvalme, var sykmeldt og på utredning for dette. Dette preget meg veldig, for det virket som han bare var kvalm når det var hinting til sex.. Uansett, dette har preget forholdet veldig - og det har derfor vært veldig lite sex og samliv gjennom hele forholdet fordi det bare ble styr. Dette er noe vi jobber med nå. Uansett, helt siden vi ble sammen (ca. 1 mnd uti forholdet) har det vært veldig mye styr og krangling. Vi diskuterer for alt - alt fra husvasken til hvordan man uttaler "sminkefjernerservietter" (ja - det er faktisk sant. Det ble en ordentlig svær krangel av det....). Forholdet vårt er også sterkt preget av dårlig økonomi, da jeg bare er student og han har en dårlig betalt jobb og lite utdanning + betalingsanmerkinger. Dette gjør at vi får ikke funnet på så mye, og vi blir sittende inne heletiden. Vi har nå flyttet til en ny plass, fordi vi trodde at det ville gjøre forholdet bedre. Det ble mye bedre de to første ukene, men nå er ting et rent helvete igjen. Vi krangler mye mer enn vi er enig, og jeg føler dette bryter begge to ned. Vi har hatt mange samtaler om forholdet og at ting holder på å komme til en ende, og vi begge er enige der og da, men virker som det blir litt glemt. Vi begge er veldig sta, og klarer ikke å se våre egne feil. Vi elsker hverandre svært høyt, og utenom styret er alt helt utrolig bra! Vi er bestevenner og snakker om alt. Jeg vet bare ikke helt hva vi skal gjøre, for vi begge vet at ting holder på å ende, men ingen klarer å ende det. Så da sitter vi her da, og har det vondt. Så, jeg lurer på om noen har noen tips om hva vi skal gjøre? En siste "finish" på en måte som kan redde forholdet? Vet dette ble utrolig rotete skrevet, og det er bare å spørre om dere lurer på noe! Håper noen tar seg tid til å svare meg Anonymkode: bbd65...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Del Skrevet 6. mars 2016 Men er det vits å krangle om alt? Velg dine kamper heter det. Jeg er litt sta jeg og, men om jeg merker at han ikke gir seg så gir jeg meg bare for at det ikke skal bli en krangel. Altså, å krangle om sminkeservietter? Ærlig talt.. Det er ikke vits å krangle bare for å krangle. Anonymkode: b6624...531 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 6. mars 2016 #3 Del Skrevet 6. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi elsker hverandre svært høyt, og utenom styret er alt helt utrolig bra! Vi er bestevenner og snakker om alt. Jeg vet bare ikke helt hva vi skal gjøre, for vi begge vet at ting holder på å ende, men ingen klarer å ende det. Så da sitter vi her da, og har det vondt. Anonymkode: bbd65...909 Bortsett frå dette er det ingenting i det du skriv som får meg til å forstå kvifor du vil fortsette. Eg lurer på om du kanskje bør gå vidare utan denne mannen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionnuala Skrevet 6. mars 2016 #4 Del Skrevet 6. mars 2016 Vil du dette da? Når dere krangler om sånne filleting, sexlivet har vært dårlig fra begynnelsen og han viser dårlig økonomisk håndtering. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bukken Skrevet 6. mars 2016 #5 Del Skrevet 6. mars 2016 Hva dere enn gjør, så vent med å få barn. Minst ti år. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #6 Del Skrevet 6. mars 2016 Her virker det som dere er to vidt forskjellige mennesker som ble forelsket. Ikke nok med det, men forholdet har skrantet siden, vel, starten... Det er ikke bra! Hadde jeg vært deg, så ville jeg først prøvd parterapi for å se om det hjalp. Allikevel kan det være at dere bare er for forskjellige. Det er ikke alltid kjærligheten er nok, dessverre. Lykke til. Anonymkode: 8854d...e22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SailorMac Skrevet 6. mars 2016 #7 Del Skrevet 6. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... I starten av forholdet ble det lite sex og samliv fordi han slet mye med kvalme, var sykmeldt og på utredning for dette. Dette preget meg veldig, for det virket som han bare var kvalm når det var hinting til sex.. U... det har derfor vært veldig lite sex og samliv gjennom hele forholdet...Vi diskuterer for alt - alt fra husvasken til hvordan man uttaler "sminkefjernerservietter" (ja - det er faktisk sant. Det ble en ordentlig svær krangel av det....). Forholdet vårt er også sterkt preget av dårlig økonomi, da jeg bare er student og han har en dårlig betalt jobb og lite utdanning + betalingsanmerkinger. Dette gjør at vi får ikke funnet på så mye, og vi blir sittende inne heletiden. Vi har nå flyttet til en ny plass, fordi vi trodde at det ville gjøre forholdet bedre. Det ble mye bedre de to første ukene, men nå er ting et rent helvete igjen. Vi krangler mye mer enn vi er enig, og jeg føler dette bryter begge to ned. ... Vi begge er veldig sta, og klarer ikke å se våre egne feil. Vi elsker hverandre svært høyt, og utenom styret er alt helt utrolig bra! ... Hva er du elsker med ham da? Hva er bra i forholdet og verdt å holde fast ved? SM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #8 Del Skrevet 6. mars 2016 Enig med parterapi. Ellers er greit å spørre hverandre om dere egentlig ønsker denne krangelen. Vil dere hverandre noe vondt? Hvilken betydning har egentlig det dere krangler om? Skjedde det en uopprettelig skade som er verdt å ødelegge dagen for? Vil dere egentlig slutte å krangle? Min erfaring er at krangler som regel handler om noe helt annet. Finn ut hva dere egentlig krangler om og finn en løsning på det i stedet. Anonymkode: 0b532...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #9 Del Skrevet 6. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er forlovet med min samboer, og vi har vært sammen i 1,5 år nå. Jeg er 20 og han er 28. I starten av forholdet ble det lite sex og samliv fordi han slet mye med kvalme, var sykmeldt og på utredning for dette. Dette preget meg veldig, for det virket som han bare var kvalm når det var hinting til sex.. Uansett, dette har preget forholdet veldig - og det har derfor vært veldig lite sex og samliv gjennom hele forholdet fordi det bare ble styr. Dette er noe vi jobber med nå. Anonymkode: bbd65...909 Allerede her ringer mine alarmklokker noe så hinsides. I 20-årene og har omtrent ikke sex fordi han da blir kvalm? Greit nok at par som har holdt sammen i 15-20 år kan miste gnisten, men så tidlig? Hvordan jobber dere med dette? Har han i det hele tatt noen gang hatt gnisten når det gjelder sex Anonymkode: 00b73...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 7. mars 2016 #10 Del Skrevet 7. mars 2016 Kanskje din samboer sliter med noe ang sexlivet som trigger kvalme og han tror at det er random kvalme ? Når det gjelder krangling, det skal ikke være nødvendig å krangle i det hele tatt, finn ut av hva dere krangler om, grunnen, løsningen. Feks vaske klær, du vasker klær, han orker/gidder ikke, løsningen er å delegere eller ha en fast rutine på hva man gjør i huset. Del oppgavene i 2. eventuelt hjelp hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Del Skrevet 7. mars 2016 TS her. Tusen takk for svar, folkens! Kvalmeperioden er over, så den sliter vi ikke med nå, men pga. at det var en så lang periode så slet det på selvbildet mitt, og det har generelt blitt mer styr over det. Det ble til slutt så ille at begge kvidde seg til å ha sex, fordi det kom til å bli noe styr etterpå. Nå jobber vi med saken, og sexlivet har blitt litt bedre, heldigvis! Han har hatt en stygg barndom, så jeg lurer på om noe kan sitte der. Vi har forresten ikke råd til parterapi slik som situasjonen er nå Anonymkode: bbd65...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå