AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Hva tenker dere? Når dere har bekjente/venner som alltid er villig til ta en chat eller prate skype eller møtes når du tar kontakt? Men hvis du ikke tar kontakt hører du aldri fra dem. Og kun møtes dem gjennom andre felles bekjente/venner-små og store samenkommster Anonymkode: 7dc0f...b13
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Jeg tenker at de ikke er særlig interessert i noe vennskap, så de faser jeg glatt ut av livet mitt. Anser de som falske
waco Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: Jeg tenker at de ikke er særlig interessert i noe vennskap, så de faser jeg glatt ut av livet mitt. Anser de som falske Nå synes jeg du virker litt streng. Jeg er en sånn en. Jeg tar omtrent aldri initiativet til kontakt med mennesker. Folk må kontakte meg ellers så glemmer jeg dem. Man er vel ikke falsk for det? Jeg bare sier det som det er jeg, - av natur er jeg mer overlegen og stort sett likegyldig til ting som ikke jeg synes er interessant og blir ofte tatt for å være dust.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Når dere har bekjente/venner som alltid er villig til ta en chat eller prate skype eller møtes når du tar kontakt? Men hvis du ikke tar kontakt hører du aldri fra dem. Og kun møtes dem gjennom andre felles bekjente/venner-små og store samenkommster Anonymkode: 7dc0f...b13 Det kan hende at de har vanskelig for å ta kontakt, av forskjellige grunner som f.eks kan være angst og/ eller redsel for å bli avvist og/ eller redsel for å virke påtrengende. Anonymkode: 19640...189 2
Gjest snowz Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 Hvis det er alltid jeg som må ta kontakt for å holde vennskapet, så blir jeg litt lei etter hvert og begynner å ta mindre kontakt selv. Det skal gå begge veier, og når den andre parten aldri tar kontakt, så føler jeg at jeg ikke er like viktig for vedkommende som hn er for meg. Og hvis personen ikke gidder å ta seg bryet med å holde kontakten med meg, så er hn ikke verdt tiden min heller. Da dabber kontakten av fra min side også...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, snowz skrev: Hvis det er alltid jeg som må ta kontakt for å holde vennskapet, så blir jeg litt lei etter hvert og begynner å ta mindre kontakt selv. Det skal gå begge veier, og når den andre parten aldri tar kontakt, så føler jeg at jeg ikke er like viktig for vedkommende som hn er for meg. Og hvis personen ikke gidder å ta seg bryet med å holde kontakten med meg, så er hn ikke verdt tiden min heller. Da dabber kontakten av fra min side også... Det er sånn jeg tenker og. Anonymkode: 7dc0f...b13
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Jeg er nok en sånn person, jeg tar sjelden kontakt men er gjerne med om den andre foreslår noe. Det er både fordi jeg ofte ikke tenke over at jeg bør ta kontakt, men oftest fordi jeg ikke helt hva jeg skal si, hvordan jeg skal uttrykke meg, vil ikke virke påtrengende, vet ikke om personen bare var hyggelig og høflig mot meg sist gang. Det er en rimelig kjip følelse når noen sier for eksempel "du må ta kontakt når du er i byen!", og når du gjør det så får du til svar "Hvem var du igjen?" eller "å der det deg.. du er i byen? javel?". Da hjelper det nok ikke når man er dårlig på å skjønne når folk mener det de sier og når de bare er høflige. Jeg kunne nok mange ganger ha foreslått å gjøre ting sammen med andre, men jeg kan rett og slett ikke komme på noe jeg kunne bedt noen om å være med på. Og sier de ja, da er jeg så forferdelig dårlig på small talk at jeg trekker meg fort unna uansett. Med folk jeg har kjent lenge og jeg vet jeg bør slå av en prat med, da enten bare glemmer jeg det, eller jeg utsetter det. - og for å si det med en gang: jeg har full forståelse for at folk reagerer som de gjør - det hadde jeg nok gjort selv også. Men det er ikke vondt ment. Anonymkode: 188a0...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nok en sånn person, jeg tar sjelden kontakt men er gjerne med om den andre foreslår noe. Det er både fordi jeg ofte ikke tenke over at jeg bør ta kontakt, men oftest fordi jeg ikke helt hva jeg skal si, hvordan jeg skal uttrykke meg, vil ikke virke påtrengende, vet ikke om personen bare var hyggelig og høflig mot meg sist gang. Det er en rimelig kjip følelse når noen sier for eksempel "du må ta kontakt når du er i byen!", og når du gjør det så får du til svar "Hvem var du igjen?" eller "å der det deg.. du er i byen? javel?". Da hjelper det nok ikke når man er dårlig på å skjønne når folk mener det de sier og når de bare er høflige. Jeg kunne nok mange ganger ha foreslått å gjøre ting sammen med andre, men jeg kan rett og slett ikke komme på noe jeg kunne bedt noen om å være med på. Og sier de ja, da er jeg så forferdelig dårlig på small talk at jeg trekker meg fort unna uansett. Med folk jeg har kjent lenge og jeg vet jeg bør slå av en prat med, da enten bare glemmer jeg det, eller jeg utsetter det. - og for å si det med en gang: jeg har full forståelse for at folk reagerer som de gjør - det hadde jeg nok gjort selv også. Men det er ikke vondt ment. Anonymkode: 188a0...8a6 Nå snakker jeg jo om mennesker du tilbringer tid alene med i noen timer, ved jevne mellomrom. Ikke noen du har en du har en overfladisk forhold til. Som du nesten aldri møtes. Jeg har ikke noe problemmer med å spørre å møtes,for eksempel jeg hadde en kamerat av meg som alltid takket ja til møtes, han tok aldri kontakt selv og hvis dagen ikke passet så var jeg som måtte spørre om andre dager han kunne-så møtes vi da. Jeg godtok det fordi når vi møtes var det drit morsomt, vi lo så vi grein, men etter vært ble andre ting pluss det at han aldri tok kontakt som spilte inn en rolle som gjorde at jeg tok mindre og mindre kontakt (alltid 20 min forsinka uten enn sorry og gadd ikke å stille på de 2 gangene jeg spurte om hjelp over 8år) og til slutt sluttet med å ta kontakt,det er gått over 5-6 år. har ikke hørt fra han. Så hvor mange ganger skal man gidde å spørre/ta kontakt når det er kun du spør-selvom du får ja hver gang? Jeg føler at jeg blir litt masete og som det er nevnt tidligere at jeg tenker den andre parten ikke er så intressert i holde kontakten (selvom de takker ja/har en chat samtale over en periode hver gang). Anonymkode: 7dc0f...b13
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Pleier ikke telle hvem som tar kontakt hvor mange ganger og hvem sin tur det er. Tar noen telefonen når jeg ringer anser jeg de som venner selvom de sjeldent ringer meg. Anonymkode: 62cb9...1cb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Den 5.3.2016 at 19.46, Gjest snowz skrev: Hvis det er alltid jeg som må ta kontakt for å holde vennskapet, så blir jeg litt lei etter hvert og begynner å ta mindre kontakt selv. Det skal gå begge veier, og når den andre parten aldri tar kontakt, så føler jeg at jeg ikke er like viktig for vedkommende som hn er for meg. Og hvis personen ikke gidder å ta seg bryet med å holde kontakten med meg, så er hn ikke verdt tiden min heller. Da dabber kontakten av fra min side også... Enig, jeg har en "venninne" som alltid blir med på ting om jeg spør, nå har jeg kommet til det pointet at jeg ikke gidder å spørre mer,når må hun vise at hun vil ha kontakt, etter ett par mnd uten å høre noe sende jeg en melding med om at skulle du ha lyst til å finne på noe er det bare å si ifra, 1,5 dag senere fikk jeg melding med en unskyldning om hvorfor hun ikke svarte med engang-det var det, og jeg svarte Ok. Meldingen ble sett,men ikke noe mer svar. Og nå tenker jeg at nå gidder jeg ikke mer, men det var jo ikke noe mer jeg kunne svare, skulle jeg igjen ha spurt? Det virker jo masete. Hadde foretrekket heller at meldingen ikke ble svart, for da tenkte ok hun er intressert i finne på noe. Enn ett svar som er en unskyldning på sent svar,men ikke noe til å møtes, eller jeg er opptatt for tiden, kan jeg kontakte det da og da. Anonymkode: 7dc0f...b13
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Den 6.3.2016 at 18.51, AnonymBruker skrev: Pleier ikke telle hvem som tar kontakt hvor mange ganger og hvem sin tur det er. Tar noen telefonen når jeg ringer anser jeg de som venner selvom de sjeldent ringer meg. Anonymkode: 62cb9...1cb Det gjør ikke jeg heller, gjør meg ingenting om jeg er den som tar mest kontakt,men denne tråden handler om folk som ikke tar kontakt i det helle tatt og det er en vesentlig forskjell- Anonymkode: 7dc0f...b13
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Den 5.3.2016 at 19.40, AnonymBruker skrev: Det kan hende at de har vanskelig for å ta kontakt, av forskjellige grunner som f.eks kan være angst og/ eller redsel for å bli avvist og/ eller redsel for å virke påtrengende. Anonymkode: 19640...189 This. Jeg sliter med dette selv faktisk, får utrolig ubehag når jeg må kontakte venner, spesielt om det er en stund siden vi har funnet på noe. Tvinger meg selv til det og det går jo alltid bra på forskjellige vis men ubehaget sitter der omtrent alltid selv om det er snakk om gode venner. Anonymkode: fbbc3...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå