AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Det blei nesten skikkelig krangel mellom meg og mannen i dag, etter at 10-åringen hadde besøk av ei venninne. Det er ei god venninne av minstejenta, med mange gode sider og mye godt humør. Og et ganske ekstremt aktivitetsnivå. Litt ADHD-type. Hun tar del i alt som skjer i vår familie når hun er på besøk, spiser sammen med oss og er gjerne med på turer etc. I dag blei det mye tull under middagen, med dårlige vitser, latter og tøys. Jeg var ikke direkte deltaker, men aksepterte, og kommenterte noen ganger positivt som en respons på det jentene tullet med. Etter at vi andre var ferdige å spise, hadde gjesten ikke spist opp det hun hadde på tallerkenen, og hun stappet en hel kjøttkake i munnen før hun gikk fra bordet. Jeg sa "Nei, det der går ikke!" men hun viste jo bare fornøyd at det gikk aldeles fint.... Da er det mannen våkner, og freser til meg at det må gå an å oppføre seg. Og jeg svarer at det kan han vel si til gjesten selv. Han har brukt måltidet på å irritere seg over at støynivået er for høyt, at jeg ikke stopper henne, at hun generelt tar mye oppmerksomhet. Er det slik at bare mor skal si ifra? Anonymkode: 7b57d...8a5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Huh? Jeg tror mannen din må ha misforstått noe vesentlig. Anonymkode: 8d958...7c9 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blei nesten skikkelig krangel mellom meg og mannen i dag, etter at 10-åringen hadde besøk av ei venninne. Det er ei god venninne av minstejenta, med mange gode sider og mye godt humør. Og et ganske ekstremt aktivitetsnivå. Litt ADHD-type. Hun tar del i alt som skjer i vår familie når hun er på besøk, spiser sammen med oss og er gjerne med på turer etc. I dag blei det mye tull under middagen, med dårlige vitser, latter og tøys. Jeg var ikke direkte deltaker, men aksepterte, og kommenterte noen ganger positivt som en respons på det jentene tullet med. Etter at vi andre var ferdige å spise, hadde gjesten ikke spist opp det hun hadde på tallerkenen, og hun stappet en hel kjøttkake i munnen før hun gikk fra bordet. Jeg sa "Nei, det der går ikke!" men hun viste jo bare fornøyd at det gikk aldeles fint.... Da er det mannen våkner, og freser til meg at det må gå an å oppføre seg. Og jeg svarer at det kan han vel si til gjesten selv. Han har brukt måltidet på å irritere seg over at støynivået er for høyt, at jeg ikke stopper henne, at hun generelt tar mye oppmerksomhet. Er det slik at bare mor skal si ifra? Anonymkode: 7b57d...8a5 Var mannen sliten eller? Virker litt sånn? Var han sur på deg da?? Anonymkode: 31be5...b58
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Hvis han synes det var irriterende, burde han ha sagt fra ikke bare mor sitt ansvar nei Anonymkode: 8cdef...997 6
Gjest Coolaid Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blei nesten skikkelig krangel mellom meg og mannen i dag, etter at 10-åringen hadde besøk av ei venninne. Det er ei god venninne av minstejenta, med mange gode sider og mye godt humør. Og et ganske ekstremt aktivitetsnivå. Litt ADHD-type. Hun tar del i alt som skjer i vår familie når hun er på besøk, spiser sammen med oss og er gjerne med på turer etc. I dag blei det mye tull under middagen, med dårlige vitser, latter og tøys. Jeg var ikke direkte deltaker, men aksepterte, og kommenterte noen ganger positivt som en respons på det jentene tullet med. Etter at vi andre var ferdige å spise, hadde gjesten ikke spist opp det hun hadde på tallerkenen, og hun stappet en hel kjøttkake i munnen før hun gikk fra bordet. Jeg sa "Nei, det der går ikke!" men hun viste jo bare fornøyd at det gikk aldeles fint.... Da er det mannen våkner, og freser til meg at det må gå an å oppføre seg. Og jeg svarer at det kan han vel si til gjesten selv. Han har brukt måltidet på å irritere seg over at støynivået er for høyt, at jeg ikke stopper henne, at hun generelt tar mye oppmerksomhet. Er det slik at bare mor skal si ifra? Anonymkode: 7b57d...8a5 Slik jeg forstår det så var begge dere foreldre tilstede under måltidet ? Da kan både han og du delta og sørge for at rammene rundt måltidet er slik som dere pleier å ha det i familien. Han kan jo ta litt ansvar selv om han hadde problemer med noe. Vis ham denne tråden
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var mannen sliten eller? Virker litt sånn? Var han sur på deg da?? Anonymkode: 31be5...b58 Nei, ikke noen grunn til å være sliten. Men han var ganske sur, ja. Og mente at såpass må jeg tåle, av tilbakemelding fra ham. Det gjorde jo at jeg surnet også... Festlig;) Anonymkode: 7b57d...8a5
Gjest Juanita Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Var det et problem at hun tok kjøttkaka i ett jafs?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 26 minutter siden, Juanita skrev: Var det et problem at hun tok kjøttkaka i ett jafs? Det var sikkert dråpen som fikk det til å renne over. Og da mente han at jeg burde si ifra. Ikke han. Anonymkode: 7b57d...8a5
Biloba Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke noen grunn til å være sliten. Men han var ganske sur, ja. Og mente at såpass må jeg tåle, av tilbakemelding fra ham. Det gjorde jo at jeg surnet også... Festlig;) Anonymkode: 7b57d...8a5 Du får vel fortelle ham at han ikke er din overordnede som legger alle premissene og har rett til å evaluere din etterlevelse. 4
Lammelåret Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Var greia hvem som skulle si i fra eller om dere skulle si i fra? Kanskje snakke om det først? 1
ViljaH Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Du får bare si at du visste ikke du var kommunikasjonsdirektør og han Leder i Familien AS. Har han noe som vil sies, må han si det selv, du kan ikke være hans talerør via telepati. 8
Brimi Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Den 6. mars 2016 at 17.45, AnonymBruker skrev: Hvis han synes det var irriterende, burde han ha sagt fra ikke bare mor sitt ansvar nei Anonymkode: 8cdef...997 Nå var det HAN som hadde et problem med situasjonen rundt måltidet, ikke mor. TS, tror mannen din at du er en tankeleser? Det er den som har et problem som må si ifra, man kan ikke bare anta at den andre parten vet. 1
mjauritz Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Som en annen over her så skjønner jeg ikke om du spør etter OM dere burde oppdra barnet som ikke er deres eller HVEM som skal det. Så svarer på begge to OM dere burde oppdra; Ja, om barnet er hos dere ofte og dere har god kontakt med familien. Sånn at barnet ser på dere som trygge voksenpersoner så syntes jeg det er greit at dere sier ifra, men ikke i ordentlig kjeft som sjenerer barnet. Når jeg var liten så hadde mamma en venninne som hadde barn på samme alder og vi var mye sammen. Foreldrene var med å oppdra meg og satte grenser og behandlet meg som deres eget barn - på samme måte som vi gjorde med deres barn. Kan si at dette fremdeles er veldig sentrale mennesker i mitt liv og jeg er utrolig glad i dem! HVEM som burde oppdra; Helt klart den som reagerer. Noen dager er man mer sliten og har kortere lunte - noe som er ok - men da kan man ikke forvente at andre mennesker skal reagere på samme måte. Som voksen burde den som reagerer si ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå