AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 For å gjøre det klart fra begynnelsen av: Jeg har 0 problemer med "normal" amming, babyer som henger på moras pupp osv i offentlighet, om det så er på kjøpesenteret, bussen osv. Men når det gjelder større barn... Var vitne til et barn i 4års alderen i dag som ble ammet på et veldig folksomt sted. Dette syntes jeg var ganske ekkelt og grensen til perverst da barnet har inntatt fast føde en god stund nå og egentlig ikke har behov for dette. Jeg så det var flere som reagerte på dette med grimaser, forlot stedet osv. Hvorfor amme store barn offentlig? De har ikke behov for det i likhet med et spebarn/baby... Anonymkode: 30fad...260 1
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Jeg synes vi burde tillate amming hele tiden. Når eksen min lakterte ville det vært praktisk å slippe å kjøpe en cola når vi var ute å handlet feks. 1
Antoinette Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 (endret) Det er incestuøst. Jeg hadde sagt ifra til denne moren og tenk på barnet som snart er i skolealder, hva om noen han skal begynne i klasse med har sett han bli ammet i full offentlighet. En gutt i familien ble ammet til han var fem og han er den mest sutrete, klengete, pysete mammadalten du kan tenke deg. Her snakker vi senskader an mass. Endret 6. mars 2016 av Antoinette
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Naturlig avvenningsalder er mellom 2 og 7 år (altså hvis man lar barnet bestemme helt selv og det ikke er andre problemer tilstede). I dyreriket ammes det blant mange mye lengre (forholdsvis sett opp mot hvor lenge de lever og når de spiser fast føde), uten at noen ser det som noe galt. Dette er på ingen måte verken galt eller incestuøst, bare veldig hyggelig, sunt og trygt for barnet. Heia modig mamma som står imot så mye håpløs og uvitende folkemening! Anonymkode: 0d91a...d32 7
Frk.34 Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 Ekkelt. Håper ikke det var på et spisested i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 2 minutter siden, Frk.34 skrev: Ekkelt. Håper ikke det var på et spisested i tillegg. Var ikke spisested, men allikevel ekkelt. Om store barn i det hele tatt skal ammes så skjerm i det minste ungen fra offentlig skue... Anonymkode: 30fad...260 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 Må innrømme at jeg hadde like tanker som TS før, men nå etter jeg selv ble mamma ser jeg ikke noe galt i det. Hvem har bestemt hva som er "normal" amming og hvor går grensen? Ammer jenta mi på 15 mnd og kommer til å fortsette så lenge både hun og jeg vil, hovudsakelig hjemme men om hun vil ha når vi er ute skal hun så klart få. Det er ingenting ekkelt med det, om du ikke liker å se det er det bare å snu seg vekk. Anonymkode: 43684...b84 3
yeti89 Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 Det er også naturlig å være naken, men vi kler likevel på oss før vi går ut døra. Man kommer til en tid hvor amming ikke lengre er naturlig, som når barnet ikke lengre har behov, for eksempel ved fylte 1-2år... Da kan man i hvert fall da det hjemme synes jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Når ungen er gammel nok til å spørre etter pupp så er ungen for gammel for pupp. Stakkars ungen som faktisk vil huske at han ammet moren sin når han er voksen...Temmelig sikker på at vi snakker fremtidig traume her. Anonymkode: 9f6a4...052 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 Synes ikke det er ekkelt. Men store barn synes jeg egentlig man kan amme hjemme. Det er jo andre alternativer hvis barnet er sulten, så derfor blir det litt unødvendig å ta det offentlig. Anonymkode: 3a806...5c7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ungen er gammel nok til å spørre etter pupp så er ungen for gammel for pupp. Stakkars ungen som faktisk vil huske at han ammet moren sin når han er voksen...Temmelig sikker på at vi snakker fremtidig traume her. Anonymkode: 9f6a4...052 Dette! hadde jeg hatt noen som helst minner om at jeg diet så tror jeg kanskje jeg hadde hatt vansker med å se mamma i øynene i tenårene.. Anonymkode: b9cbf...6b4 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 De som gjør det gjør det nok også for å provosere.Er jo i utgangspunktet litt spesielle folk som jurmater store unger.De liker å gjøre mye utav seg selv og skape debatt rundt egen person. Anonymkode: fbb05...fcf 3
minister-mio Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 Jeg syntes ikke det er galt å amme lenge, men jeg ser ikke behovet for at det skal skje ute. Hvis barnet var sulten kunne han jo spist en bolle eller noe
Gjest Hummels Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 Det er kvalmt når store barn blir ammet! Ser jeg noen så brekker jeg meg så de hører det! Amming er for babyer!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #16 Skrevet 6. mars 2016 Jeg kan skjønne at de velger å amme. Er nok en stor kos, men syns ikke de burde gjøre det i offentlgiheten med ett så stort barn. De burde skjermes for det.. Anonymkode: d3407...c11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå