Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Noen som har en formening om hvilken av disse/erfaring med en av disse? Vi ville helst finne vogn til max 8000, men siden vi har som krav at vi vil prøve vogna først i butikk blir det umulig - finnes jo ikke duovogn til under 10 000 i fysisk butikk? Begge har ca samme pris. Begge er vanskelige å finne brukt (men jeg kan finne Brio Go brukt - usikker på hva forskjellen er?). I følge butikken er de ellers ganske like, Bugaboo har litt dypere bag. Mannen liker Britaxen (han syns den virker mer solid), jeg liker Bugabooen (syns den ser penere ut). Det er disse alternativene vi har fordi emmaljunga blir for tung, Stokke også, og ellers finner vi bare trehjulinger i butikkene. Hvordan velger man? Andre tips?
Minlillelykke Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Hvis du ikke har dårlig tid ville jeg sjekket babyjogger city metro. Dette er etterfølgeren av babyjogger city versa. Vi har sistnevnte og er kjempe fornøyd. Sportsvognen kan enkelt gjøres om til dyp vogn ved kjøp av feks deluxe pramen.
Gjest Sobril Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Cybex Priam er super. Dyr, men mulig man kan få tak i den brukt på finn.no nå(?) Veldig lett å manøvrere. Tar liten plass i bilen. http://www.barnasbestebutikk.no/p/barnevogn/duovognkombivogn/cybex-priam-all-terrian-2-in-1#productdetails3695
teknosilje Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Brio smile får du jo i butikk til 7000 (Barnas Hus). Det er jo langt under 10 000. Den er litt smalere enn brio go next foran og har kanskje litt kortere liggedel enn go next, men ellers er de ganske lik i funksjon mener jeg.
Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 (endret) 47 minutter siden, Sobril skrev: Cybex Priam er super. Dyr, men mulig man kan få tak i den brukt på finn.no nå(?) Veldig lett å manøvrere. Tar liten plass i bilen. http://www.barnasbestebutikk.no/p/barnevogn/duovognkombivogn/cybex-priam-all-terrian-2-in-1#productdetails3695 Har prøvd den, men foretrekker nok de to jeg nevnte i HI. Den er jo en del dyrere også (hvertfall i butikk, ikke på nett) , og har foreløpig ikke sett den brukt noe sted heller (i mitt fylke). Men mulig jeg må prøve den igjen! Veldig fin hvertfall! 14 minutter siden, teknosilje skrev: Brio smile får du jo i butikk til 7000 (Barnas Hus). Det er jo langt under 10 000. Den er litt smalere enn brio go next foran og har kanskje litt kortere liggedel enn go next, men ellers er de ganske lik i funksjon mener jeg. Brio finnes ikke lenger, er overtatt av Britax. Ingen av butikkene her har hatt Britax Smile, og vil som sagt ikke kjøpe uprøvd... Britax Smile koster 6000 uten bag, så blir sikkert 9-10 000 med bag. Virker som prisene steg da Brio ble Britax, rett og slett... Egentlig ville vi gå for Simo Duo, men den er jo også ute av produksjon. Endret 6. mars 2016 av Sisti
Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 46 minutter siden, Minlillelykke skrev: Hvis du ikke har dårlig tid ville jeg sjekket babyjogger city metro. Dette er etterfølgeren av babyjogger city versa. Vi har sistnevnte og er kjempe fornøyd. Sportsvognen kan enkelt gjøres om til dyp vogn ved kjøp av feks deluxe pramen. Har ikke hastverk, så kan se om den kommer til butikkene etter hvert. Men i utgangspunktet synd jeg de to alternativene vi vurderer virker greie, greier bare ikke bestemme oss for hvilken!
Tinuwiel Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Vi er på utkikk etter det samme som dere, og har så vanskelig for å velge at vi ikke har handlet enda av de du nevnte så er bugaboo buffalo min favoritt. Jeg har sett litt på bumbleride indie 4 som er en rimeligere vogn (7000 i butikk, inkludert bag og trekk), og føler den er en god konkurrent... Eneste er at jeg syns buffalo'n er litt penere med bag delen. Kommer til å føde før jeg klarer å bestemme meg
Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 (endret) 7 minutter siden, Tinuwiel skrev: Vi er på utkikk etter det samme som dere, og har så vanskelig for å velge at vi ikke har handlet enda av de du nevnte så er bugaboo buffalo min favoritt. Jeg har sett litt på bumbleride indie 4 som er en rimeligere vogn (7000 i butikk, inkludert bag og trekk), og føler den er en god konkurrent... Eneste er at jeg syns buffalo'n er litt penere med bag delen. Kommer til å føde før jeg klarer å bestemme meg Vet, det er så vanskelig å bestemme seg! Ååh, den hadde jo en super pris! Har dessverre ikke sett den i butikk her. hvilken butikk har du sett den i? Endret 6. mars 2016 av Sisti
teknosilje Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 9 minutter siden, Sisti skrev: Har prøvd den, men foretrekker nok de to jeg nevnte i HI. Den er jo en del dyrere også (hvertfall i butikk, ikke på nett) , og har foreløpig ikke sett den brukt noe sted heller (i mitt fylke). Men mulig jeg må prøve den igjen! Veldig fin hvertfall! Brio finnes ikke lenger, er overtatt av Britax. Ingen av butikkene her har hatt Britax Smile, og vil som sagt ikke kjøpe uprøvd... Britax Smile koster 6000 uten bag, så blir sikkert 9-10 000 med bag. Virker som prisene steg da Brio ble Britax, rett og slett... Egentlig ville vi gå for Simo Duo, men den er jo også ute av produksjon. Jeg vet det heter Britax nå, regnet med du skjønte hva jeg mente 😉 Sportsdelen koster 5000, bagen koster 2000 ☺ så den senest denne uka på BH. Stod Britax på den da 😊 Jeg er iallfall fornøyd med vogna ☺ Men vogn er vanskelig.
Tinuwiel Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Er en butikk i Lillesand som har den utstilt, lykke liten heter butikken... Men det er ikke kjedebutikk så vet ikke hvilke andre som kan ha den dessverre
Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 (endret) 10 minutter siden, teknosilje skrev: Jeg vet det heter Britax nå, regnet med du skjønte hva jeg mente 😉 Sportsdelen koster 5000, bagen koster 2000 ☺ så den senest denne uka på BH. Stod Britax på den da 😊 Jeg er iallfall fornøyd med vogna ☺ Men vogn er vanskelig. Har ikke sett den på BH her. Men har ikke hastverk, så får prøve å følge med utover våren kanskje. Edit: sikker på at det var på Barnas Hus? Finner den ikke på nettsiden deres en gang. Endret 6. mars 2016 av Sisti
teknosilje Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 24 minutter siden, Sisti skrev: Har ikke sett den på BH her. Men har ikke hastverk, så får prøve å følge med utover våren kanskje. Edit: sikker på at det var på Barnas Hus? Finner den ikke på nettsiden deres en gang. Så den ikke der jeg heller. Men ja, så den der på torsdag eller noe. Kjøpte den der selv ☺ stoppet opp ettersom jeg så vogna "mi" men det stod Britax istedet.
Gjest Sisti Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, teknosilje skrev: Så den ikke der jeg heller. Men ja, så den der på torsdag eller noe. Kjøpte den der selv ☺ stoppet opp ettersom jeg så vogna "mi" men det stod Britax istedet. Okai, jeg får bare holde øynene åpne. Takk for tipset.
teknosilje Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 2 minutter siden, Sisti skrev: Okai, jeg får bare holde øynene åpne. Takk for tipset. Bare hyggelig! De har som regel MYE mer enn det som er på nettsiden deres ☺ Tror de opererer litt uavhengig av hverandre.
Nautika Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har Bumbleride Indie 4 og er veldig fornøyd. Hvis du bor i Oslo-området så har vognverden den utstilt
Gjest Sisti Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 8 timer siden, Nautika skrev: Jeg har Bumbleride Indie 4 og er veldig fornøyd. Hvis du bor i Oslo-området så har vognverden den utstilt Bor i Rogaland, og har bare Barnas Hus, Babyshop og Baby Miljø i nærheten,så vidt jeg vet.
Tingelling Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har kun erfaring med bugaboo,og etter en vinter i nord Norge er jeg strålende fornøyd.har en ute baby som må sove ute,og med temperaturer opp mot 10 minus,har babyen ligget veldig lunt og godt.den er lett å manøvrere på kjøpesenter,lett å slå sammen i bil,god å trille med både på snø og is.mine kriterier var svingbare hjul og lett,og så langt har den innfritt alle mine krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå