Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har et unormalt stort behov for ro og stillhet. Men siden det aldri er stille er dette noe jeg tenker mer og mer på. Jeg bor i Oslo og hører nesten alltid naboer, noe trafikk, noen som snakker sammen på gaten eller de jeg bor med (bor i kollektiv). Av og til ønsker jeg bare at det skal være stille, ingen lyder, bare en liten stund. Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: 00384...94a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg har et unormalt stort behov for ro og stillhet. Men siden det aldri er stille er dette noe jeg tenker mer og mer på. Jeg bor i Oslo og hører nesten alltid naboer, noe trafikk, noen som snakker sammen på gaten eller de jeg bor med (bor i kollektiv). Av og til ønsker jeg bare at det skal være stille, ingen lyder, bare en liten stund. Er det flere som har det sånn? 

Du er nok høysensitiv :) Jeg elsker å være for meg selv og nyte stillheten :)
Men jeg er litt mer tilpasningsdyktig, jeg klarer å kople ut når det er mye bråk rundt meg, 

verre er det med datteren min som har så og si alle symptomer på høysensitivitet.
Når hun er stresset/sint/sulten/trøtt - da ber hun oss være stille, selv om vi faktisk allerede er stille, hun mener vi bråker, vi bare hæh, vi er jo stille... 

så må hun få roe seg ned før vi får lov å si et knyst.... 

Anonymkode: 96c60...d46

Skrevet

Bose QC25 redder meg. Da forsvinner verden. Å bli sliten av bråk hele jævla tiden er helt normalt, ikke et symptom på sykdom som AB innbiller seg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er litt mer tilpasningsdyktig, jeg klarer å kople ut når det er mye bråk rundt meg, 

verre er det med datteren min som har så og si alle symptomer på høysensitivitet.
Når hun er stresset/sint/sulten/trøtt - da ber hun oss være stille, selv om vi faktisk allerede er stille, hun mener vi bråker, vi bare hæh, vi er jo stille... 

Her projiserer du vel litt? Det er fullt mulig å ha lyst på stillhet i blant uten å være høysensiitiv. 

Anonymkode: 3726e...a78

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig ikke jeg er høysensitiv :) jeg trenger bare litt ro og stillhet i løpet av en dag. Der jeg bor er det faktisk aldri helt stille. Det er kun om sommeren når jeg er på hytta alene det ikke er så mange lyder. Skulle tro det gjør noe med en å aldri ha det stille?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Bose QC25 redder meg. Da forsvinner verden. Å bli sliten av bråk hele jævla tiden er helt normalt, ikke et symptom på sykdom som AB innbiller seg.

Takk for rådet :) det mest konstruktive som har kommet så langt :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for rådet :) det mest konstruktive som har kommet så langt :) 

Du kan bruke dem uten noen lyd, da filtrer de ut ganske mye støy, men med lav musikk vil det eneste du hører være musikken. Slik som på et fly må man ha litt musikk, men hvis du har like mye støy i leiligheten som et fly så vil jeg anbefale flytting. De er litt knotete å sove med, men hvis man ligger på rygg funker det også. 

Jeg elsker disse hodetelefonene, hver gang jeg trenger en liten pause fra viftestøy/motorer/tilfeldig støy tar jeg dem på med eller uten musikk og nyter stillheten. Vanligvis har jeg litt musikk for å slippe å høre på tinnitusen min da.

AnonymBruker
Skrevet

En by av en viss størrelse sover aldri, sånn er det bare. Ungene vil bo der vi bor i dag, men den dagen de flytter ut av redet, så skal jeg søke stillheten, så da blir det nok for første gang i livet ut av byområde, og ut på landet :)

Anonymkode: 3add0...475

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...