Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som ikke deler alt jeg gjør på facebook? 
Ser flere venninner som deler alt mulig, f.eks. "herlig med en tur i fjellet med gode venner" og bilde,

"koser oss på restaurant"...

"nyter kvelden med et glass med noe rødt i"

Jeg deler sjeldent, det hender seg jeg deler et bilde eller to fra noe vi har vært på, men ikke hver gang...

da kan det bli litt masete syns jeg... 

F.eks. i dag var vi ute og spiste, burde jeg delt det? Så folk skjønner at jeg har et sosialt liv? 
jeg delte nemlig noe sist helg da vi var ute, men om jeg ikke deler hver gang, så tror folk kanskje jeg går ut sjeldent?

Litt på spissen dette, så ikke tro jeg spør seriøst... 

men tenker litt hva dere andre tenker om folk som sjelden deler - vs folk som deler ofte...

og de som deler ofte, deler de absolutt hver gang de gjør noe sosialt?
Og hva er vitsen med å skryte av at en drikker alkohol hver kveld når ungene er i seng? Har man alkoholproblemer?
HVa om ungen blir syk, hvem skal kjøre ungen til legevakta? Det må bli taxi det i så fall.... 
Alt jeg tenker på hahahaha :) jaja god søndag folks! <3

Anonymkode: 96ece...3eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kunne trengt deg et glass vin, det virker som om du bekymrer deg over ting som ikke trengs bekymres over.

Jeg deler det jeg føler er nyttig for andre å vite. Det er vanligvis bare hvilken by jeg befinner meg i.

• Liker 2
Gjest Mythic
Skrevet

Jeg deler bare ting jeg føler kan være interessant for andre å se. Oppdaterer statusen min alt for lite, men gidder virkelig ikke fortelle verden at jeg har spist, gått tur, stått opp, skal på jobb, trene eller skal legge meg. Noen oppdaterer jo for absolutt alt de foretar seg, en hver tanke som detter ned i hodet, eller disse evinnelige "testene" som skal si noe om en som person. Fullstendig uinteressant for andre, som regel.

Synes det virker som om du har en sunn holdning til facebook og hva du deler med vennene dine. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger ikke på facebook (eller lignende) uansett...

Folk som deler rubbel og isbit på internett, er bare patetiske!  :angry:

Anonymkode: d76de...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Deler utelukkende bilder/statuser med selvironi og humor, ofte frekke humorbilder på veggen til mannen min. Og gjerne artige bilder med et humoristiskt preg, gjerne selfier av oss begge der vi gjør narr av folk som poster hjerter og dilldall til hverandre i hytt og vær. Jeg har det bra både sosialt og i ekteskapet. Jeg trenger ikke kringkaste til hele verden hvor høyt jeg og mannen elsker hverandre, eller hvor ofte vi er sosiale. Det liker vi å holde for oss selv. Jeg er av den oppfatning av at folk som må dele alt i bunn ikke har det så bra, hadde de virkelig hatt det så superbra hadde de ikke trengt å kringkaste det 5 x om dagen 😉

Anonymkode: 80a47...732

Skrevet (endret)

Jeg synes det er hyggelig at folk deler restauratbesøk, turer, reiser, naturbilder, mat og andre hyggelige ting de gjør. Kan kose meg over å se hva de legger ut.

Selv gjør jeg det bare en sjelden gang. Kanskje fordi jeg tenker at det er uinteressant for andre å se, men selv synes jeg jo det er koselig når andre legger ut. Ser at noen gjør det veldig mye, men har ikke tenkt på om de gjør det hver eneste gang. Det tror jeg ikke, ikke noe jeg bryr meg om heller. De synes sikkert det er kjekt, da synes jeg det er fint at de gjør det og koser seg med det.

Nei, selvfølgelig bør du ikke legge ut hver gang. Hva andre tenker om det, trenger du ikke bry deg om.

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man skal dele litt da, ikke bare være observatør. Er dritkjedelig med venner som aldri har noe på veggen sin :D 
Må jo være litt spennende å lese eller se da... 

men kjedelig når de poster daglige bilder av sine barn/barnebarn (lurer på om mora syns det er greit at bestemora deler bilder av barnebarnet i hytt og  gevær?) - 

eller hjerte til kjæresten sin, eller deiebilder der eneste forskjellen er en annen vinkel... lissom -h vilken vinkel er jeg vakrest i? Hvem får mest likes... o søren jeg fikk bare 102 likes på det nye bildet, den forrige fikk 340 likes, jeg må ta et nytt et, kanskje jeg får enda mer enn det første? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Berit skrev:

Jeg synes det er hyggelig at folk deler restauratbesøk, turer, reiser, naturbilder, mat og andre hyggelige ting de gjør. Kan kose meg over å se hva de legger ut.

Selv gjør jeg det bare en sjelden gang. Kanskje fordi jeg tenker at det er uinteressant for andre å se, men selv synes jeg jo det er koselig når andre legger ut. Ser at noen gjør det veldig mye, men har ikke tenkt på om de gjør det hver eneste gang. Det tror jeg ikke, ikke noe jeg bryr meg om heller. De synes sikkert det er kjekt, da synes jeg det er fint at de gjør det og koser seg med det.

Nei, selvfølgelig bør du ikke legge ut hver gang. Hva andre tenker om det, trenger du ikke bry deg om.

Nei, men det er lissom som jeg tror jeg er unormal som ikke deler så mye, mens andre deler masse...

så vi skal tro de er så superpopulære og supersosiale og superspreke som går turer i fjellet hver helg osv, 

så tenker de at jeg som bare deler slikt et par tre ganger i året - sjelden er sosial eller sprek...

men sannheten er at jeg er mer opptatt av å nyte det jeg gjør, i stedet for å stresse  med å ta masse bilder og legge ut på facebook... og så tenker jeg at alle trenger ikke hva jeg driver med til enhver tid.

Gjest Evans
Skrevet

Jeg deler lite. Jeg har noen facebookvenner som deler mye. Noen av dem setter jeg veldig pris på at deler mye: Det kan være spennende artikler, meninger og tanker som er interessante, hendelser fra livet som er fint å følge med på osv. Jeg syns det bare er hyggelig at folk deler bilder hvor de koser seg. Andre syns jeg deler for mye: Vi er på legevakta igjen *krise, men sier ikke hva det er*. Personlige ting jeg mener ikke hører hjemme på facebook osv. Nå er de i et absolutt fåtall, og nesten ikke eksisterende, men det hender altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler for det meste positive ting. Det siste året har det igrunnen ikke vært så mye positivt i livet mitt, da jeg har fått en alvorlig  sykdom som jeg kanskje ikke  blir helbredet av. Behandlingen har vært langvarig, smertefull og utmattende, og slike ting gidder jeg ikke å dele. 

Anonymkode: 3c293...5a6

Skrevet (endret)

Nei, jeg deler så å si ingenting. Jeg skjønner ikke vitsen med at alle på vennelista skal vite hva jeg driver med "til enhver tid". Har aldri delt at jeg har vært på restaurant og tror folk jeg ikke har noe sosialt liv får de bare tro det, det er meg revnende likegyldig. Legger ikke ut feriebilder heller. Jeg fikk meg ny hest for snart 5 år siden, ikke engang det har jeg delt, det sier jo litt om hvor lite jeg deler siden det for meg var en stor begivenhet. Jeg har mest hestefolk på vennelista, så det at jeg ikke har delt det har ikke noe med at jeg vil skåne ikke-hesteinteresserte venner å gjøre. Kanskje jeg skal offentliggjøre det på 5-årsdagen vår :) 

Jeg burde kanskje bli litt mer aktiv der inne, men jeg orker bare ikke. Er så lei hele greia. Ønsker ikke å slette kontoen heller siden startlister, tidsskjema og resultater på stevner jeg deltar på legges ut der. 

Så deler ekstremt lite, ja. Har også sperret for å bli tagget. Opplever stadig press fra andre om at jeg må legge ut mer og bli mer aktiv, men jeg har bare ikke lyst. Som sagt ser jeg ikke vitsen med å dele "alt" jeg gjør. Føler meg kjemperar som ikke engang deler store begivenheter som ny hest, seier på stevne, ferie osv, men sånn er det bare. :) 

Jeg er også sjelden inne på Facebook, så er ikke en sånn type som bare er observatør heller. 

Endret av Salka
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er lissom som jeg tror jeg er unormal som ikke deler så mye, mens andre deler masse...

så vi skal tro de er så superpopulære og supersosiale og superspreke som går turer i fjellet hver helg osv, 

så tenker de at jeg som bare deler slikt et par tre ganger i året - sjelden er sosial eller sprek...

men sannheten er at jeg er mer opptatt av å nyte det jeg gjør, i stedet for å stresse  med å ta masse bilder og legge ut på facebook... og så tenker jeg at alle trenger ikke hva jeg driver med til enhver tid.

Du er jo ikke unormal for det. Virker egentlig som du ikke tror det heller, du vet bedre :) Mange som ikke deler så mye. 

Du tror de vil andre skal tro det at de er så super populære, sosiale, spreke som går turer i fjellet hver helg osv. Mulig de har et oppmerksomhetsproblem. Eller at de bare liker veldig godt å vise det de gjør. Synes det er flott å se folk som legger ut fjellturer og kanskje er de litt stolte og vil vise det. 

Jeg tror ikke de stresser meg det. De hygger seg med det. Men når du ser på det som stress, så må du la være med det. Enkelt og gret :)

Jeg f.eks er veldig glad i å se bilder fra fjellturer og fine landskap. Jeg er veldig glad i oppskrifter og matretter. Så var jeg på besøk et sted hvor en dame snakket såå negativt om de som la ut mye på facebook. "Det var jo så irriterende å se hva andre laget av mat og bla bla", la hun ut. "Har de ikke noe fornuftig å bruke tiden på". 

Synes det var dømmende. Folk må få gjøre det som de føler for. Det gjelder selvfølgelig også at man ikke må føle seg presset til å legge ut hvis en ikke vil. 

Gjest Timber
Skrevet

Fordelen med å dele hva man gjør og hvor man er til en hver tid, er at man har alibi dersom noen blir drept senere og du er hovedmistenkt. Kanskje noen har det i bakhodet, og vil være på den sikre siden? Da har de til og med bildebevis og vitner til at du var på Restaurant Ali Baba sammen med Hanne, Petter og Jonas.

Skrevet

Jeg deler kun det som kan være av interesse for andre. Tillater heller ikke at andre tagger meg i sine innlegg, veit jo aldri hvem som ser de innleggene. Det å la være, eller være lite aktiv på FB er slett ikke noe å bekymre seg over :) Noen av mine FB-venner legger ut alt om seg selv, jeg blir litt matt noen ganger av hva de deler der inne.

Skrevet

Legger jeg noe fra resturantbesøk o.l er det fordi venninner krever det. Allmennheten har ingen interesse av å vite at jeg og et par venninner er ute på Egon en lørdagskveld for å ta en matbit. Veldig sjeldent jeg deler noe på Facebook i det hele tatt. Om noen tror jeg har et sosialt liv pga det er det deres problem. Jeg ser ærlig talt ned på oppmerksomhetssyke mennesker som skal dele absolutt alt de foretar seg. Unfriend.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt individuelt hvor mye man vil dele, og aktiviteten på facebook korrelerer sjelden med hvor sosial og aktiv man er ellers. Jeg vet at noen påstår de som deler "alt" på facebook er de som ikke har et liv ellers, men jeg har noen svært aktive, sosiale og typisk vellykkede venninner som likevel er svært aktive på alt av sosiale medier. Andre deler nesten ingenting, og det er selvfølgelig akkurat like greit. Jeg havner ofte på cirka to "statuser" i uka, mye fordi jeg liker å ta bilder og må ha en unnskyldning for å få vist frem alle tur- og naturbildene til folk :fnise:  Det skal sies at jeg liker veldig godt når andre legger ut sine bilder (inspirasjon på teknikk, komposisjon og sånt på amatørnivå), og vennelista mi er tydeligvis ikke dritlei meg, for det er stadig en nokså stor prosentandel av vennelista som liker og kommenterer.

Jeg synes rett og slett man skal "like" og kommentere det man faktisk finner interessant, dele det man har lyst å dele (unntatt ting som utleverer andre), og la være å henge seg opp i hvor mye andre velger å dele.

Anonymkode: 18408...c98

Skrevet

Deler det jeg vil og bryr meg ikke om hva andre måtte mene .

Ikke værre enn å la være å lese ;)

AnonymBruker
Skrevet

Deler så og si ingenting. FB er ikke slik det var. Men jeg deler middager, turer o.l., men i annen kanal enn facebook, feks. snapshat. Da går det kun til de vennene jeg faktisk har jevnlig kontakt med. 

Folk som deler ræl på fb er enten litt korte i hodet, over 40 eller ekstremt selvsentrerte. Det er ingen oppegående mennesker under 40 som deler masse på facebook. 

Ser det er samme folk som liker visdomsord, deler nametester, og oversharer/undersharer også. Men se på det som underholdning, de aner jo ikke selv at de driter seg ut :) 

Anonymkode: 1f6c8...b19

AnonymBruker
Skrevet

SnapChat selvfølgelig ;) 

Anonymkode: 1f6c8...b19

Skrevet

Nei, jeg deler ikke alt. Legger av og til ut kattebilder og noen oppdateringer dersom jeg er på reise. Er ALT for mange som bruker Face som klagemur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...