Gå til innhold

Forlover sin oppgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,er veldig interessert i å høre andre sin mening om følgende: er det normalt å kreve/si at det er forlovers oppgave å rydde lokalet dagen etter bryllupsfesten?

Anonymkode: 3ddba...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Du kan spørre pent dersom du har tenkt å gjøre det selv, men du kan ikke kreve noe som helst. 

Endret av Kong
  • Liker 3
Gjest Splitterpine
Skrevet

Nei, forlover har nok av oppgaver både før bryllupet og gjennom den store dagen. Dette er i hvertfall min mening 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle forlover gjøre det? 

Anonymkode: 42b18...5f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener også at det er feil og prøvde å si det men fikk klar beskjed om at det var min oppgave,at jeg burde visst det da jeg svarte ja til å være forlover. Derfor jeg ville høre om dette var normalt. Hilsen TS

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Nei,det er ikke forloverens oppgave! Blir jammen meg ganske så perpleks over visse bruder. Skjer i hodet på dem egentlg?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt å si,men at det kan ødelegge vennskap er ganske sikkert.. 

• Liker 4
Gjest 1anonym2
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke forlovere jobb! Med mindre forloveren min hadde tilbudt, hadde jeg aldri vurdert å spørre engang!

Skrevet

Den eneste jobben til forlover er egentlig å være vitne  til vielsen og skrive under på det. I tillegg er det vanlig å holde tale (evt lage en sang). 

Å rydde lokalene er (juridisk sett, ikke bare normert!) personen(e) som leier/låner lokalene sitt ansvar. Dvs som regel brudeparet. Altså må brudeparet gjøre dette selv, eller få noen andre til å gjøre det. Mange steder kan man betale litt ekstra og få rydding/vask inkludering med i prisen. Det er altså IKKE på noen måte en forlover-oppgave, med mindre det er forloveren som leier lokalene (og det er vel lite trolig).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, lingua franca skrev:

Den eneste jobben til forlover er egentlig å være vitne  til vielsen og skrive under på det. I tillegg er det vanlig å holde tale (evt lage en sang). 

Å rydde lokalene er (juridisk sett, ikke bare normert!) personen(e) som leier/låner lokalene sitt ansvar. Dvs som regel brudeparet. Altså må brudeparet gjøre dette selv, eller få noen andre til å gjøre det. Mange steder kan man betale litt ekstra og få rydding/vask inkludering med i prisen. Det er altså IKKE på noen måte en forlover-oppgave, med mindre det er forloveren som leier lokalene (og det er vel lite trolig).

Ikke det engang. Forlvers rolle er strengt tatt å skrive under på forlovererklæringen, trenger ikke være forlver som er vitne i vielsen. 

Men det vanligste er at forover skriver under og er vitne, arrangerer utdrikningslag, er med på oen bilder og holder tale. Evt danser med den andre forlveren om det er lagt opp til dans

Anonymkode: b01e5...64d

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,er veldig interessert i å høre andre sin mening om følgende: er det normalt å kreve/si at det er forlovers oppgave å rydde lokalet dagen etter bryllupsfesten?

Nei

Skrevet

Absolutt ikke! Når jeg leser her inne hvor mye mange forventer at forlovere skal gjøre, så forstår jeg så godt hvorfor en del ser på det som en jobb de ikke ønsker å påta seg......... Det er vanlig at forlover arrangerer utdr.lag og holder tale, men utover å signere arket så er det ingen plikter.

Vedr. å rydde lokalet så var det noe vi regnet med at vi skulle gjøre selv dagen derpå, og ble både glade og overrasket da flere andre møtte oss der og hjalp til.

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg har aldri blitt bedt om det, eller gjort det som forlover. Stort sett har det vært venner, familie osv som har hjulpet til med dette, forlovere har mange tradisjonelle plikter, dette er ikke en.

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha dette må være tull! Brudeparet kan vel kutte ned på glitterbudsjettet og bruke det på å betale for renhold. Å forvente noe slikt av forlover er som å vinke farvel til vennskapet. 

Anonymkode: 4e8f4...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: 48cac...00d

AnonymBruker
Skrevet

Samme måtte jeg. Hadde ikke fått beskjed om det på forhånd, var fryktelig fyllesyk på frokosten dagen etter med lite søvn og gledet meg til å sitte på med en venn som skulle samme vei som meg, da sier moren til bruden "Men kan ikke ***** sitte på med oss hjem etter vi har vært og ryddet i lokalet da?"

:hakeslepp:

Ikke nok med at jeg ble satt opp til å gjøre istand kamuflert bak "middag" (som uansett ikke ble noe av etter en lang dag/kveld)
Det var nok vanlig for dem, men for meg var det hårreisende at man i det hele tatt tør å spørre om noe slikt! Men hva kan man si..? Man vil ikke ødelegge for den store dagen heller... Urk!

Anonymkode: 15447...75a

Skrevet
Den 6. mars 2016 at 15.59, AnonymBruker skrev:

Nei det ville aldri falt meg inn å gjøre. Men å spørre om hun kanskje vil hjelpe dere som er brudepar er ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...