Gå til innhold

Hei du bridezilla!

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes kjipt ut, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du er så frustrert, det er jo bare å takke nei!? 

Anonymkode: 8ac78...d50

Skjønner godt hun sprer frustrajonen. For det kan jo være en bitteliten mulighet, for at en kommende bridezilla, leser det her og kommer på bedre tanker. Ikke at jeg tror det er noen stort håp, men likevel.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette virkelig seriøst? 
Eller er det jeg som ikke tar humoren/sarkasmen her? 

Sist jeg sjekket så giftet man seg for å feire seg selv, sin partner, kjærligheten osv osv ... 
IKKE for å glede vennegjengen
IKKE for å gi venner og familie noe å gjøre en helg
IKKE for å skape masse 'problemer' for alle man kjenner 

Er det EN fest her i livet man burde kunne gjøre akkurat som man vil med så er det da sitt eget bryllup! 

Ærlig talt TS, hvis dette er seriøst så synes jeg det er overraskende at du ble invitert i det hele tatt, det må i så fall være en så kalt 'høflighets invitasjon' og brudeparet håper nok at dere ikke dukker opp...

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Beccy87 skrev:

Sist jeg sjekket så giftet man seg for å feire seg selv, sin partner, kjærligheten osv osv ... 

Er det EN fest her i livet man burde kunne gjøre akkurat som man vil med så er det da sitt eget bryllup! 

Ærlig talt TS, hvis dette er seriøst så synes jeg det er overraskende at du ble invitert i det hele tatt, det må i så fall være en så kalt 'høflighets invitasjon' og brudeparet håper nok at dere ikke dukker opp...

Gjøre som man vil i et bryllup er å tillate seg å behandle gjestene som skit? Ikke en gang sette seg inn i hvem som kan inviteres som kaffegjest og hvem som skal til middag? 

Gjest FarDareisMai
Skrevet
32 minutter siden, Beccy87 skrev:

Seriøst? Hvis du var bruden som TS forteller om, vil du at ditt bryllup skal bli forbundet med ordene kjipt, gnitent, lite hyggelig, osv? Tror ikke at folk ønsker å lage kvalm for gjestene sine, men det går an å ha to tanker i hodet, ha et hyggelig bryllup med paret i fokus, samtidig som gjestene koser seg. Og det er dyrt å reise langt, betale for overnatting og gave, hvis alt man blir avspist med er noen kopper kaffe, og ikke noe kake i det hele tatt, slik TS skisserer i innlegget. Og man har stor frihet til å gjøre som man vil i eget bryllup uten at det skal gå utover gjestene, tema, valg av mat, underholdning, musikk, få familie og venner til å bake kaker, osv, osv. Det er kanskje noen få timer og en dag i en gjests liv, men ikke pokker om jeg svir av flere tusen kroner bare for å være kaffegjest i det bryllupet TS snakker om. 

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Wow, wow, wow, du høres ut som ei dørmatte som hadde latt en bridezilla gladelig kjøre over deg.

Wow,wow,wow,wow,wow.....oh no, det hadde jeg ikke. Du kan  jo teste det ut. Om du leste innlegget mitt ville du fått med deg at jeg forstår frustrasjonen hennes. Ergo jeg er enig med henne. Jeg fatter ikke at det går ann å lese så feil.

Skrevet
Den 6.3.2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Ja, da har jeg mottatt påminnelse nr 3 ang å huske svarfristen til et bryllup jeg er bedt i. TRE påminnelser, på 3 uker... I tillegg til at svarfristen stod ettertrykkelig i innbydelsen. I tillegg fikk jeg mail og sms om save the date 2 måneder før invitasjonen. Joda kjære selvsentrerte brud, jeg SKAL huske svarfristen. Som er 4 måneder før bryllupet ditt. Et bryllup jeg kun er bedt i som "kaffegjest", der jeg må nyte medbrakt drikke, som det så pent var forklart i invitasjonen. Bryllupet er tidlig på dagen, kaffen starter kl 19, for det er bare de nærmeste som kommer til middag. Så hører man i tillegg via andre kanaler at dere skal droppe kaker, fordi kaker og fest passer ikke sammen, det hadde du opplevd i 4 andre bryllup det siste året. Så kun fest for kaffegjestene. Så vi (min ektefelle og jeg) må kjøre 3 timer for en bryllupsfest der vi i tillegg må ta med egen drikke, der vi iløpet av hele kvelden får saltstenger og peanøtter servert ved bordene, mens de viktigste gjestene sitter mette og gode etter middag og dessert og bryllupskake. Før vi er så heldig å å servert pølser til nattmat. Jey! (Du postet jo på fb at nattmaten var i box etter du fant billige pølser på tilbud). I tillegg må vi overnatte på hotell.. Og selvfølgelig ha med en gave til dere, utvalgt fra deres eksklusive ønskeliste, evt penger. For du skrev jo så fint at hvis vi ikke finner noe på lista ønsker dere helst pengegaver. 

Tror du virkelig at jeg har lyst å komme i dette "bryllupet"? Tror du jeg gidder å kjøre 3 timer til stedet gud glemte, se dere i kirka kl 12, for deretter å spise pølse på bygdas bensinstasjon i finstasen før jeg kommer kl 19 til bryllupsfest kun for å bli servert saltstenger?? Tror du virkelig det? Nei takk. Fra meg/oss blir det et neitakk til invitasjonen. Og en gave som IKKE står på lista, kun for å være vanskelig. Ikke skal du få byttelapp heller. Jeg foretrekker heller å dra til syden sammen med mine, istedet for å tilbringe dagen sammen med deg. Slik gavesanking er jeg ikke fan av, og det tipper jeg mange andre i slekta ikke er heller. Arranger heller det bryllupet du har råd til. 

Så håper jeg at du også er på kg og leser dette 😉 For meg bekjent har du invitert over 100 stk, så lykke til med å lete opp hvem av gjestene jeg er, for vi er vel 60% av gjestene som bor ca 3-4 timers kjøretur unna 😉

Anonymkode: b4c02...f9a

1 time siden, Brob skrev:

Wow, bare wow. Jeg skjønner frustrasjonen din, men med en slik utblåsning nå så lurer jeg på hvordan du var eller blir da du

giftet/gifter deg. Du høres egentlig litt bitter ut.

Med dette innlegget mitt, så mener jeg at jeg forstår frustrasjonen din.Det med utblåsningen mente jeg at du hisser deg opp og bruker energi på noe som du bare kan si nei takk til. Lurte på hvordan du var i bryllupet ditt, ikke fordi jeg tror du var en bridezilla, men fordi et bryllup er mye mer stressende enn å være gjest. Det med bitter, her mener jeg at du høres bitter ut.  Kanskje fordi du kun ble bedt til kaffen? Kanskje fordi bruden tror at alle gjestene er så glemske at hun må sende ut meldinger om svarfristen hele tiden.Kanskje fordi dere for saltstenger,peanøtter og pølse å spise på til tross for at dere har reist veldig langt. Ikke vet jeg,men jeg forstår deg absolutt. Selv om jeg mente at du hørtes bitter ut. Faen, jeg tror jeg hadde blitt litt bitter selv. Ikke bitter nok til å bruke mye energi på det, men bitter nok til å sende henne en pakke pølse ekstra i tilfelle hun gikk tom for nattmat ;)

Wow, wow, wow, du høres ut som ei dørmatte som hadde latt en bridezilla gladelig kjøre over deg.

Jeg fortsetter å skrive, for jeg regner med at jeg får noen kommentarer. Tror jeg må legge ved forklaringer til innleggene mine, for det er enkelte som ikke forstår hva jeg mener.

Skrevet

Haha, for en møkkabrud. Vent til siste frist før du takker nei. Bare for moro skyld. Skikkelig tragisk å ikke servere kaner i et brullup. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde heller ikke kjørt 3 timer for en kopp kaffi og noen saltstenger :P

Anonymkode: aed56...f22

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo akkurat det TS gjør... Klager og syter men å takke nei?.. 

Anonymkode: 64d84...702

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er brudens dag, så trenger man ikke å oppføre seg som om all takt og tone aldri har vært oppfunnet. For tiden virker det som om det starter å mangle mer og mer, og at gjester skal starte å ta over mer og mer av regningen. Når man hører om kaffegjester i betalbar, betale for middag og ser prisen på ønskelister for mange, så virker det som om det er et regnskap inne i bildet for mange der brudeparet prøver å forsikre seg å gå i skikkelig pluss.

Hadde glatt stått over både bryllup og gave her. Nå er jeg ofte en meget vrang kaffegjest, da jeg har kun dårlige erfaringer fra det. Så jeg blir enten bedt til middag, eller så kommer jeg ikke. Gave får folk om jeg kommer. Å be meg til noe utløser ikke gaveplikt, selv om man mener det er sånn.

Anonymkode: 13ccc...84b

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Brob skrev:

Wow,wow,wow,wow,wow.....oh no, det hadde jeg ikke. Du kan  jo teste det ut. Om du leste innlegget mitt ville du fått med deg at jeg forstår frustrasjonen hennes. Ergo jeg er enig med henne. Jeg fatter ikke at det går ann å lese så feil.

Lese deg feil når du kalte henne bitter?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ramona skrev:

Haha, for en møkkabrud. Vent til siste frist før du takker nei. Bare for moro skyld. Skikkelig tragisk å ikke servere kaner i et brullup. 

Jeg mener ikke dette vondt, jeg er bare nysgjerrig. Regner med at "kaner" er skrivefeil. Hva mener du egentlig ?

Anonymkode: 64d9a...ff6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Lese deg feil når du kalte henne bitter?

Les innlegget jeg skrev etter det.

Skrevet

Oi, ser at begge mine innlegg ble anonyme . Ooops, skulle trykke på varsle meg for svar... Sorry. Feil av meg.

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎06‎.‎03‎.‎2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Ja, da har jeg mottatt påminnelse nr 3 ang å huske svarfristen til et bryllup jeg er bedt i. TRE påminnelser, på 3 uker... I tillegg til at svarfristen stod ettertrykkelig i innbydelsen. I tillegg fikk jeg mail og sms om save the date 2 måneder før invitasjonen. Joda kjære selvsentrerte brud, jeg SKAL huske svarfristen. Som er 4 måneder før bryllupet ditt. Et bryllup jeg kun er bedt i som "kaffegjest", der jeg må nyte medbrakt drikke, som det så pent var forklart i invitasjonen. Bryllupet er tidlig på dagen, kaffen starter kl 19, for det er bare de nærmeste som kommer til middag. Så hører man i tillegg via andre kanaler at dere skal droppe kaker, fordi kaker og fest passer ikke sammen, det hadde du opplevd i 4 andre bryllup det siste året. Så kun fest for kaffegjestene. Så vi (min ektefelle og jeg) må kjøre 3 timer for en bryllupsfest der vi i tillegg må ta med egen drikke, der vi iløpet av hele kvelden får saltstenger og peanøtter servert ved bordene, mens de viktigste gjestene sitter mette og gode etter middag og dessert og bryllupskake. Før vi er så heldig å å servert pølser til nattmat. Jey! (Du postet jo på fb at nattmaten var i box etter du fant billige pølser på tilbud). I tillegg må vi overnatte på hotell.. Og selvfølgelig ha med en gave til dere, utvalgt fra deres eksklusive ønskeliste, evt penger. For du skrev jo så fint at hvis vi ikke finner noe på lista ønsker dere helst pengegaver. 

Tror du virkelig at jeg har lyst å komme i dette "bryllupet"? Tror du jeg gidder å kjøre 3 timer til stedet gud glemte, se dere i kirka kl 12, for deretter å spise pølse på bygdas bensinstasjon i finstasen før jeg kommer kl 19 til bryllupsfest kun for å bli servert saltstenger?? Tror du virkelig det? Nei takk. Fra meg/oss blir det et neitakk til invitasjonen. Og en gave som IKKE står på lista, kun for å være vanskelig. Ikke skal du få byttelapp heller. Jeg foretrekker heller å dra til syden sammen med mine, istedet for å tilbringe dagen sammen med deg. Slik gavesanking er jeg ikke fan av, og det tipper jeg mange andre i slekta ikke er heller. Arranger heller det bryllupet du har råd til. 

Så håper jeg at du også er på kg og leser dette 😉 For meg bekjent har du invitert over 100 stk, så lykke til med å lete opp hvem av gjestene jeg er, for vi er vel 60% av gjestene som bor ca 3-4 timers kjøretur unna 😉

Anonymkode: b4c02...f9a

Hahaha:)) Om bruden allerede har skaffet nattmat 4 mnd før festen ville jeg droppet det. Selv om pølsene er godt fryst.

Anonymkode: b3c7a...6e4

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, FarDareisMai skrev:

Seriøst? Hvis du var bruden som TS forteller om, vil du at ditt bryllup skal bli forbundet med ordene kjipt, gnitent, lite hyggelig, osv? Tror ikke at folk ønsker å lage kvalm for gjestene sine, men det går an å ha to tanker i hodet, ha et hyggelig bryllup med paret i fokus, samtidig som gjestene koser seg. Og det er dyrt å reise langt, betale for overnatting og gave, hvis alt man blir avspist med er noen kopper kaffe, og ikke noe kake i det hele tatt, slik TS skisserer i innlegget. Og man har stor frihet til å gjøre som man vil i eget bryllup uten at det skal gå utover gjestene, tema, valg av mat, underholdning, musikk, få familie og venner til å bake kaker, osv, osv. Det er kanskje noen få timer og en dag i en gjests liv, men ikke pokker om jeg svir av flere tusen kroner bare for å være kaffegjest i det bryllupet TS snakker om. 

Men det er da ingen som tvinger TS (eller andre gjester) til å reise laaaangt og bruke masse penger dersom de ikke vil. 
Det er da helt innafor å takke nei til en invitasjon, det er jo derfor det heter invitasjon og ikke 'beskjed om møteplikt'. 
TS trenger ikke være så bitter og sutrete fordiom.. 
Nå sier hun ingenting om hvilket forhold hun har til bruden, men med mindre hun er nærmeste familie så synes jeg ikke hun har grunn til å være sur fordi hun ikke får komme til middagen. 

4 timer siden, O.G. skrev:

Gjøre som man vil i et bryllup er å tillate seg å behandle gjestene som skit? Ikke en gang sette seg inn i hvem som kan inviteres som kaffegjest og hvem som skal til middag? 

For å unngå at jeg missforstår deg:
Hvordan mener du at de behandler gjestene sine som 'skit'?
TS skriver at de har bedt over 100 stk, det er vanlig at bryllup planlegges med tilhørende budsjetter.. Hvis de for eksempel har valgt å bruke mer penger på å leie et lokale som er stort nok for alle de ønsker å dele dagen sin med isteden for på middag og kake til alle så er det deres dag = deres valg... 
Hva får deg til å si at de ikke har satt seg inn i hvem som skal inviteres til hva? 
Jeg vil tro at med den holdningen der så er det nok nøye planlagt at TS ikke inviteres til middagen... 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke dette vondt, jeg er bare nysgjerrig. Regner med at "kaner" er skrivefeil. Hva mener du egentlig ?

Kaker 😜🍰🍪

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Beccy87 skrev:

For å unngå at jeg missforstår deg:
Hvordan mener du at de behandler gjestene sine som 'skit'?
TS skriver at de har bedt over 100 stk, det er vanlig at bryllup planlegges med tilhørende budsjetter.. Hvis de for eksempel har valgt å bruke mer penger på å leie et lokale som er stort nok for alle de ønsker å dele dagen sin med isteden for på middag og kake til alle så er det deres dag = deres valg... 
Hva får deg til å si at de ikke har satt seg inn i hvem som skal inviteres til hva? 
Jeg vil tro at med den holdningen der så er det nok nøye planlagt at TS ikke inviteres til middagen... 

1. Invitere til kaffe og kake, men ikke ha kaker og de må nyte medbrakt drikke. Altså de spanderer ikke drinker på sine gjester. 

2. Invitere langveisfarende gjester til kaffe.

3. Pølser kjøpt inn på tilbud allerde som nattmat.

4. Ekslusiv gaveliste i tillegg.

Du finner masse informasjon ellers også i HI at her er det et brudepar som ikke helt vet hva folkeskikk er for noe.

Skrevet

Takk pent nei, og bli ferdig med saken. Hvis du venter til siste dagen med å gi tilbakemelding bare på pur f... så synker du ned på hennes nivå!

Skrevet
6 minutter siden, O.G. skrev:

1. Invitere til kaffe og kake, men ikke ha kaker og de må nyte medbrakt drikke. Altså de spanderer ikke drinker på sine gjester. 

2. Invitere langveisfarende gjester til kaffe.

3. Pølser kjøpt inn på tilbud allerde som nattmat.

4. Ekslusiv gaveliste i tillegg.

Du finner masse informasjon ellers også i HI at her er det et brudepar som ikke helt vet hva folkeskikk er for noe.

1. Ja jeg ser at det er kjedelig å måtte reise til kaffe og kaker også ikke få kake. Men de er da i alle fall klar over det allerede nå, så da kan jo kanskje TS
a) si fra til bruden at det er synd det ikke blir kaker og kanskje også tilby seg å være en av de som hjelper til med bakingen
b) synes det er tacky, holde kjeft om det og holde seg unna, igjen; ingen tvinger de inviterte til å møte opp
Det er også veldig vanlig å ikke ha 'fri bar' i et bryllup, da det av naturlige årsaker koster kjempe mye. De som er invitert til middag får drikke til maten, resten får ikke. Eller synes du at de som ikke fikk være med på middagen skal få utlevert drikkebonger i døra så de også får 'kose seg litt'?
TS sier hun må kjøre tre timer for å komme til dette bryllupet, og derfor må bo på hotell og bruke masse penger på det også Et tydelig stort problem som enkelt kan løses ved at TS til å dropper hotellet, holder seg edru og kjøre hjem igjen også. 

2. Så du mener jo lengre gjestene har å reise jo mer rett har de på å få være med på middagen? 
Det vanlige er vel å prioritere de næremeste av familie og venner for så å jobbe seg utover i slekt og omgangskrets når man inviterer. Og jeg vil faktisk ikke kalle en 3 timers kjøretur så fryktelig langveisfarende jeg da... men det er kanskje en annen diskusjon... 

3. Hva er det som er feil her da? 
Pølser som nattmat eller det at TS ønsker å spare penger? 
Pølser er en kjempe god og lettvint løsning, krever lite med tilbereding, opprydding, alle er klare for en pølse eller to sent på kvelden. Og er det bare lov til å arrangere bryllup dersom man kaster om seg med penger på alle mulige områder? 

4. En gaveliste - eller ønskeliste som det også kalles er jo bare hva brudeparet ØNSKER seg, TS må da ikke kjøpe noe av det som er kjempedyrt, kanskje hun kan gå sammen med noen andre gjester å spleise på en gave dersom det blir for dyrt? 
Å bevist velge en gave man vet brudeparet ikke ønsker seg bare for å være vanskelig er utrolig smålig. 
Jeg er ikke glad i å kaste om meg med styggheter men TS virker smålig, og hun er ikke alene om det her inne. 
Kanskje er bruda et grusomt menneske, men det er hennes bryllup, og jeg gjentar meg selv nå; det enkleste er nok om TS tar med seg den kassen med lime hun sitter på og takker nei til invitasjonen (selvsagt FØR fristen, gjerne i kveld!) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...