Gå til innhold

Hei du bridezilla!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da har jeg mottatt påminnelse nr 3 ang å huske svarfristen til et bryllup jeg er bedt i. TRE påminnelser, på 3 uker... I tillegg til at svarfristen stod ettertrykkelig i innbydelsen. I tillegg fikk jeg mail og sms om save the date 2 måneder før invitasjonen. Joda kjære selvsentrerte brud, jeg SKAL huske svarfristen. Som er 4 måneder før bryllupet ditt. Et bryllup jeg kun er bedt i som "kaffegjest", der jeg må nyte medbrakt drikke, som det så pent var forklart i invitasjonen. Bryllupet er tidlig på dagen, kaffen starter kl 19, for det er bare de nærmeste som kommer til middag. Så hører man i tillegg via andre kanaler at dere skal droppe kaker, fordi kaker og fest passer ikke sammen, det hadde du opplevd i 4 andre bryllup det siste året. Så kun fest for kaffegjestene. Så vi (min ektefelle og jeg) må kjøre 3 timer for en bryllupsfest der vi i tillegg må ta med egen drikke, der vi iløpet av hele kvelden får saltstenger og peanøtter servert ved bordene, mens de viktigste gjestene sitter mette og gode etter middag og dessert og bryllupskake. Før vi er så heldig å å servert pølser til nattmat. Jey! (Du postet jo på fb at nattmaten var i box etter du fant billige pølser på tilbud). I tillegg må vi overnatte på hotell.. Og selvfølgelig ha med en gave til dere, utvalgt fra deres eksklusive ønskeliste, evt penger. For du skrev jo så fint at hvis vi ikke finner noe på lista ønsker dere helst pengegaver. 

Tror du virkelig at jeg har lyst å komme i dette "bryllupet"? Tror du jeg gidder å kjøre 3 timer til stedet gud glemte, se dere i kirka kl 12, for deretter å spise pølse på bygdas bensinstasjon i finstasen før jeg kommer kl 19 til bryllupsfest kun for å bli servert saltstenger?? Tror du virkelig det? Nei takk. Fra meg/oss blir det et neitakk til invitasjonen. Og en gave som IKKE står på lista, kun for å være vanskelig. Ikke skal du få byttelapp heller. Jeg foretrekker heller å dra til syden sammen med mine, istedet for å tilbringe dagen sammen med deg. Slik gavesanking er jeg ikke fan av, og det tipper jeg mange andre i slekta ikke er heller. Arranger heller det bryllupet du har råd til. 

Så håper jeg at du også er på kg og leser dette 😉 For meg bekjent har du invitert over 100 stk, så lykke til med å lete opp hvem av gjestene jeg er, for vi er vel 60% av gjestene som bor ca 3-4 timers kjøretur unna 😉

Anonymkode: b4c02...f9a

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo selv at du skal takke nei. Hva er problemet? Du skal ikke i dette bryllupet.

Kaffegjester er vanlig der jeg kommer fra. Det er vanlig at kaffegjestene blir bedt til kl 19. Det er dog også vanlig med kaker, men. Du MÅ heller ikke se vielsen. 

Kan jeg komme med et forslag? Hvis dere er flere som reiser sammen/kjenner hverandre, dra i vielsen, lag dere et eget "arrangement" med middag og hyggelig lag, møt opp til fest kl 19. Eller gjør som du skrev, takk nei. Sak ut av verden.

Anonymkode: c940c...15a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo selv at du skal takke nei. Hva er problemet? Du skal ikke i dette bryllupet.

Kaffegjester er vanlig der jeg kommer fra. Det er vanlig at kaffegjestene blir bedt til kl 19. Det er dog også vanlig med kaker, men. Du MÅ heller ikke se vielsen. 

Kan jeg komme med et forslag? Hvis dere er flere som reiser sammen/kjenner hverandre, dra i vielsen, lag dere et eget "arrangement" med middag og hyggelig lag, møt opp til fest kl 19. Eller gjør som du skrev, takk nei. Sak ut av verden.

Mulig det er vanlig med kaffegjester noen steder, men å invitere til bryllupsfest og be gjestene ha med medbrakt drikke er lavmål altså. Og å spare penger på kakene da :ohmy:

Anonymkode: 932f9...f89

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hvor negativ er det mulig å bli... Det virker som det er en trend på dette forumet å være mest mulig negativ til andres bryllup. Dette høres ikke ut som det beste opplegget nei, men det er jo bare å si nei takk eller lag noe hyggelig ut av ventetiden sammen med noen av de andre som skal dit. :) 

Anonymkode: 48d57...ead

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri i verden ha giddet å reise til ett slikt bryllup uansett!

Anonymkode: c3bb3...6b8

• Liker 16
Skrevet

Jeg skjønner TS godt, skikkelig kjipt brudepar. Inviterer til kaffe, men folk får hverken mat eller drikke?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ da ikke møte opp i vielsen?

Anonymkode: d962c...59c

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er vanlig med kaffegjester noen steder, men å invitere til bryllupsfest og be gjestene ha med medbrakt drikke er lavmål altså. Og å spare penger på kakene da :ohmy:

Anonymkode: 932f9...f89

Heller medbragt enn betalbar :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Medbrakt*

AnonymBruker
Skrevet

Støtter TS 100% her. Hadde ikke kommet i det bryllupet jeg heller. Aldri i livet! Dette er så avgjort nok en bridezilla.

Hva kommer det av at så utrolig mange jenter blir så forbasket egosentriske i forbindelse med sitt eget bryllup...? :angry:

Anonymkode: 285fc...917

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men så svar nå nei da. Du trenger ikke å vente til siste dag (svarfrist) med å svare. 

Anonymkode: 09979...7ba

• Liker 4
Skrevet

TS.

Er det her et vennskap du trenger eller kan du gi henne en beskjed om skikk og bruk ihht hvordan det gjøres med kaffegjester?

Skrevet

Wow, bare wow. Jeg skjønner frustrasjonen din, men med en slik utblåsning nå så lurer jeg på hvordan du var eller blir da du

giftet/gifter deg. Du høres egentlig litt bitter ut.

• Liker 3
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Dette er faktisk skikkelig kjipt og gnitent av brudeparet. Har man ikke råd til stort bryllup, så får man ha et mindre bryllup med færre gjester, spare inn på andre ting, eller bare droppe kaffegjester. Et bryllup er hyggelig begivenhet, men enkelte bruder tror visst at det er dem selv alt handler om. Kanskje litt brudgommen, da, hvis han er snill. Kjære bruder, det er en dag for begge to, og ethvert vertskap plikter også å behandle gjester med respekt. Gjestene er dine venner, familie og kollegaer, ikke for å sikre seg gaver eller for å være statister i bryllupet. Vil heller være gjest i et lite, men koselig bryllup hvor alle føler seg velkomne og ivaretatt, istedet for et gigantisk arrangement hvor det er tydelig at brudeparet har spart inn på alt som kommer gjestene til gode. Naturligvis kan man ikke gjøre alle til lags, men bryllup hvor brudeparet har tenkt på gjestene sine er så mye mer minneverdige. Glade gjester som trives gjør festen god. Ikke luksusmat, dritdyr kjole og et bugnende gavebord. TS, jeg hadde nektet å gå i det bryllupet. Og hvis bruden spør hvorfor, så hadde jeg gitt et ærlig svar. 

Skrevet
27 minutter siden, Brob skrev:

Wow, bare wow. Jeg skjønner frustrasjonen din, men med en slik utblåsning nå så lurer jeg på hvordan du var eller blir da du

giftet/gifter deg. Du høres egentlig litt bitter ut.

Wow, wow, wow, du høres ut som ei dørmatte som hadde latt en bridezilla gladelig kjøre over deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller ikke kjørt 3 timer for en kopp kaffi og noen saltstenger :P

Anonymkode: aed56...f22

• Liker 8
Skrevet

3 timer  reisevei og kaffegjest? Uuuuten kaker til??

Ok, greit, jeg er vant med kaffegjester til bryllup, men da er det venner, naboer, kollegaer ol, som bor i nærheten. ikke langveisfarende! Og, bugnende kakebord og fri bar etterpå, og live dansmusikk!

Skjønner godt du takker nei.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes kjipt ut, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du er så frustrert, det er jo bare å takke nei!? 

Anonymkode: 8ac78...d50

• Liker 2
Skrevet

Hørtes kjipt ut, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du er så frustrert, det er jo bare å takke nei!? 

Fordi TS synes det går over stokk og stein, kanskje?

Gjest FarDareisMai
Skrevet

Kanskje noen bridezillaer in spe leser innlegget og forstår at man ikke kan behandle gjester sånn. Nå er ikke selvinnsikt vanlig blant slike kvinnemennesker, men man kan jo håpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...