Gå til innhold

Emla krem i underlivet??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd emla krem i underlivet? Fungerer det bra? Jeg sliter mye med smerter i underlivet, og vil gjerne prøve emla krem før sex for å se om det hjelper.. 

Anonymkode: 4fc8a...e59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at mange har fått utskrevet resept på en annen type bedøvelseskrem til bruk i underlivet. Man kan visst kjøpe den uten resept også, men man får mer for pengene med resept. Jeg har brukt det i forbindelse med tampongbruk på badeferie (kjøpte den på apotek, men husker ikke hva den heter). Men uansett bør du utredes hos gynekolog før du begynner med noe. Kan være du sliter med vestibulitt, men det kan også være noe annet. Så utredning først. 

Nå kom jeg på hva den heter: Xylocain eller noe. 

Anonymkode: 7dd81...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan ikke bruke emla krem i underlivet, den skal kun brukes på hel hud, ikke slimhinner.

Xylocain gel brukes bla ved kateterisering, den kan brukes i ditt tilfelle. Men gå til legen først, er helt enig at du burde ha en utredning.

Anonymkode: f2809...14a

Skrevet

Når EMLA blir brukt på kjønnsorganene, bør alltid en lege eller sykepleier overvåke bruken.

Sier Felleskatalogen, så nei, du skal ikke prøve  det.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har prøvd emla krem i underlivet? Fungerer det bra? Jeg sliter mye med smerter i underlivet, og vil gjerne prøve emla krem før sex for å se om det hjelper.. 

Du bør ikke bruke Emla krem i underlivet. Zylocainkrem kan du bruke i små mengder og over små områder. Men du bør kontakte lege først og utelukke andre problemer før du starter selvmedisinering. 

Anonymkode: ba590...75c

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at mange har fått utskrevet resept på en annen type bedøvelseskrem til bruk i underlivet. Man kan visst kjøpe den uten resept også, men man får mer for pengene med resept. Jeg har brukt det i forbindelse med tampongbruk på badeferie (kjøpte den på apotek, men husker ikke hva den heter). Men uansett bør du utredes hos gynekolog før du begynner med noe. Kan være du sliter med vestibulitt, men det kan også være noe annet. Så utredning først. 

Nå kom jeg på hva den heter: Xylocain eller noe. 

Anonymkode: 7dd81...0cd

Fungerer den bra da? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...