Gå til innhold

Soppinfeksjon - hjelp!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå slitt med en soppinfeksjon i et og et halvt år. Det har vært bedre i perioder, men jeg blir aldri kvitt den. What to do?? :icon_frown:

Jeg har prøvd alt av preparater. Jeg har vært hos lege og gynekolog, men jeg føler ikke at de tar problemet mitt seriøst da de kun skriver ut mer medisiner. I mine verste perioder (som jeg er inne i nå) så har jeg vondt hele tiden. Sex er helt umulig og det ødelegger for meg og kjæresten min. Jeg har vært hos gynekolog og fått bekreftet at det ER sopp jeg har. Jeg har prøvd en vivag kur i 8 dager (to ganger om dagen) og jeg ble bedre først (nesten helt bra) før jeg plutselig våknet en dag og var helt jævlig. Er det vanlig å først bli bedre, og så bli skikkelig dårlig? 

Er det noen andre som har slitt med sopp lenge som har en eller annen mirakelkur til meg, eller tips som gjør at det går an for å meg å nyte sex igjen? Jeg har prøvd yoghurt, aloe vera, citrosept, canesten, vivag (melkesyretabletter), prevaryl, flucanozol, saltvann, eddik.. you name it. Jeg føler egentlig at jeg har prøvd alt. Jeg sover også uten truse og lufter ganske ofte.. :icon_frown:

Anonymkode: d3457...aef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mannen din som smitter deg tilbake igjen hele tiden,muligens? Hvordan er hygienen hans? Vasker han under forhuden hver dag?

Noen ganger er det dessverre nesten som om man er "allergisk" mot en bestemt partner, og man blir tilbakesmittet hele tiden. Man blir bra kortvarig, har sex, og så er det ny runde med soppinfeksjoner hele tiden.

Husker jeg var sammen med en mann som bare dusjet annenhver dag maks. Han klaget over tørr og rød hud om han dusjet for ofte. Jeg har aldri hatt så sår skjede med så mye soppinfeksjoner som da. Fryktelig. Da det ble slutt mellom oss, forsvant soppinfeksjonene som dugg for sola omtrent samme dag. Har ikke hatt det siden. Kun sammen med akkurat han.

Anonymkode: 19533...8f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kjæresten (kjæresten min) var plaget med sopp en i lang periode.

Det viste seg å være jeg som hadde kronisk betennelse i mandlene som ga meg et belegg på tungen, så når jeg gikk ned på henne så fikk hun det nesten med en gang, jeg fikk fjernet mandlene pga dette belegget å litt av belegget forsvant men soppinfeksjonen forsvant å har kun kommet tilbake etter jeg har ofte sprutet inni henne:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det mannen din som smitter deg tilbake igjen hele tiden,muligens? Hvordan er hygienen hans? Vasker han under forhuden hver dag?

Noen ganger er det dessverre nesten som om man er "allergisk" mot en bestemt partner, og man blir tilbakesmittet hele tiden. Man blir bra kortvarig, har sex, og så er det ny runde med soppinfeksjoner hele tiden.

Husker jeg var sammen med en mann som bare dusjet annenhver dag maks. Han klaget over tørr og rød hud om han dusjet for ofte. Jeg har aldri hatt så sår skjede med så mye soppinfeksjoner som da. Fryktelig. Da det ble slutt mellom oss, forsvant soppinfeksjonene som dugg for sola omtrent samme dag. Har ikke hatt det siden. Kun sammen med akkurat han.

Anonymkode: 19533...8f1

Det er godt mulig.. hadde ingen problemer før jeg ble sammen med han. Han dusjer omtrent hver dag og vasker under forhuden hver gang han dusjer.. må vel kanskje få han til å få seg en behandling. Men han har ingen symptomer eller noe som helst, så han ser på det som unødvendig

Skrevet

Tar begge kur mot soppinfeksjon da? Det er en god idè. Det er ikke alltid menn får symptomer, men han kan likefullt ha det, og smitte deg. Om og om igjen. Han må ta kur samtidig med deg, og null sex mens kuren pågår. 

Kanskje Doing123 også har et poeng.

• Liker 1
Skrevet

Spør legen om fluconazol/diflucan i svakere doser, som du kan ta over to mdr. Det var det som hjalp meg over kneika etter årevis med kronisk sopp.

Hos meg kommer det hvis jeg er psykisk stresset, eller hvis jeg spiser mye sukker i flere dager (typisk jul). Har funnet ut at det er helt latterlig forbundet med stress!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får diflucan på apoteket reseptfritt. Den svelges. Ganske drøy pille, men siste utvei. Den kan også tas av menn. 

Anonymkode: ab6c1...755

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Spør legen om fluconazol/diflucan i svakere doser, som du kan ta over to mdr. Det var det som hjalp meg over kneika etter årevis med kronisk sopp.

Hos meg kommer det hvis jeg er psykisk stresset, eller hvis jeg spiser mye sukker i flere dager (typisk jul). Har funnet ut at det er helt latterlig forbundet med stress!

Signerer denne, dette hjalp meg også.

Jeg slet med tilbakevennende soppinfeksjoner i to år, og absolutt ingenting annet hjalp. Men etter jeg tok denne kuren så har jeg aldri fått en ny infeksjon og det er nå tre år siden! 

Men jeg foreslår også at partneren tar en sjekk og en eventuell kur, hør hva lege/gynekolog sier angående han/henne.

Anonymkode: 57a06...0fc

Skrevet
17 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

har fungert for meg også, helt fantastisk å bli kvitt den kroniske plagen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 6. mars 2016 at 12.15, elinms skrev:

Det er godt mulig.. hadde ingen problemer før jeg ble sammen med han. Han dusjer omtrent hver dag og vasker under forhuden hver gang han dusjer.. må vel kanskje få han til å få seg en behandling. Men han har ingen symptomer eller noe som helst, så han ser på det som unødvendig

Da er det trolig han som smitter deg. Dere byrde få en Diflucanbehandling samtidig. For han holder det trolig med en engangsbehandling. Du må kanskje ha behandling i 8-12 uker, en tablett i uka. Har din gynekolog foreslått dette? Diflucan er mye rimeligere om du får det på resept.

Anonymkode: fbed1...ffe

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får diflucan på apoteket reseptfritt. Den svelges. Ganske drøy pille, men siste utvei. Den kan også tas av menn. 

Anonymkode: ab6c1...755

Uten resept koster den ca 250 kr. Med resept koster den 45 kr.

Anonymkode: fbed1...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...