Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper det er noen her inne som har litt gode svar, da jeg ikke helt finner det jeg vil ved å Google.

Jeg gikk ut i mammapermisjon til jul, og skal i utgangspunktet tilbake på jobb i slutten av november. Men kan jeg ta ut mine ferieuker tidligere, og dermed forlenge permisjonen med tilsvarende uker? Eller hvordan fungerer det/hva er best? 

Fikk mld fra sjefen nå som lurte på når sluttdatoen min var. Vi har jo ikke helt funnet ut av hvordan pappaen skal gjøre det med permisjon enda. Kan jeg gi henne den datoen som nav har oppgitt, og så endre det senere? 

Tenkte jeg skulle få litt mer klarhet i hvordan ting kan gjøres før jeg snakker med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tenkt til å endre den bør du si ifra til sjefen så tidlig som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja og ja

Lovdata.no 

"Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp."

Anonymkode: 48393...19a

Skrevet

Men hvor mye ferie har jeg egentlig rett på? Har funnet så mange ulike svar.. 

Skrevet
44 minutter siden, kissi skrev:

Men hvor mye ferie har jeg egentlig rett på? Har funnet så mange ulike svar.. 

Du har rett på så mye ferie som du har i din jobb. Du har dog ikke rett til å ta den når du vil, så om arbeidsgiver sier nei til å la deg ta ut ferien rett etter perm, får du ikke gjort så mye med det. Men for de fleste arbeidsgivere er det jo best at man tar det sammenhengende slik at de slipper flere lange fraværsperioder. 

Skrevet

Permisjonen kan du utsette med 21 feriedager, da må du sende søknad til nav om utsettelse pga ferie.. Vil du ta mer ferie må du legge det til etter at permisjonen din er ferdig, dette avtaler du direkte med arbeidsgiver. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bakte inn ferien i permisjonen. Tok det da jeg fikk feriepenger fra jobb og fikk 5 uker lengre permisjon. Dette skrev jeg i søknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...