AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Om en bulker/krasjer og det er ens egen feil, får man dekket utbedring da - egenandel? Om ulykken er så at bilen blir kondemnert, og det er ens egen skyld, får en da noe? Anonymkode: 62110...ca5
Gjest pellepirat Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Dette spørs hvilken forsikring du har. En fullkaskoforsikring dekker alle skader, uansett om det er ens egen feil. Du må betale egenandel og vil få bonustap (som gjør at du vil få mye dyrere forsikring i ettertid). Ansvarsforsikring dekker ikke dette, det dekker kun skader man påfører andre.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har fullkasko. Betyr alle skader er dekket til og med om bilen blir kondemnert og skylden var min, så får jeg utbetalt til å kjøpe tilsvarende bil igjen? TS Anonymkode: 62110...ca5
Dr. A. Kula Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Avhenger av type forsikring du har. Ved bare ansvarsforsikring eller delkasko får du IKKE dekket dette. Kun ved full kasko forsikring får du dekket selvforskyldte skader på egen bil. Mot egenandel og (ikke minst) bonustap. Vær oppmerksom på at bonustap kan være veldig dyrt, avhengig av hva du har i dag
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fullkasko. Betyr alle skader er dekket til og med om bilen blir kondemnert og skylden var min, så får jeg utbetalt til å kjøpe tilsvarende bil igjen? TS Anonymkode: 62110...ca5 Hvis du har fullkasko, og skaden ikke ble skapt med forsett eller på grunn av grov uaktsomhet.
Gjest pellepirat Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 Ja, da vil du få dekket alle skader. (som sagt minus egenandel og bonustap). Når du sier det var din skyld, så er det jo noen faktorer som spiller inn. Du kan jo ikke sende bilen utfor et stup f.eks, eller hvis du har vært alkoholpåvirket og skadet bil så vil det nok bli forkorting av utbetaling.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Jeg skal ikke sende bilen utfor et stup Lurte bare da jeg tilbydde voksen, men uerfaren sjåfør å låne min bil, men personen ville ikke da om hvis h*n krasjet at det ville gå økonomisk utover meg. Jeg tenkte at jeg er fullt dekket, når jeg har fullkasko. TS Anonymkode: 62110...ca5
Zzyzx Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 Fullkasko dekker dette, men du taper bonus på det. Det vil si dyrere forsikring i x antall år etterpå. For småskader vil det i de fleste tilfeller lønne seg å ikke bruke forsikringen i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke sende bilen utfor et stup Lurte bare da jeg tilbydde voksen, men uerfaren sjåfør å låne min bil, men personen ville ikke da om hvis h*n krasjet at det ville gå økonomisk utover meg. Jeg tenkte at jeg er fullt dekket, når jeg har fullkasko. TS Anonymkode: 62110...ca5 Låner en en bil og skader den så er da ikke eier av bilen som skal lide økonomisk tap, vel? Den som skader bilen må, etter min vurdering, også dekke tapet forsikringsselskapet ikke dekker? Anonymkode: f3e8a...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå