AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Findes der nogle her inde der har købt sig klær på ebay? Hvorledes er størrelsene sammenlignet med norske str? Jeg bruger normalt 40-42, om jeg bestiller fra en kinesisk side, hvilken str bør jeg velge? Anonymkode: a6cca...a15
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Findes der nogle her inde der har købt sig klær på ebay? Hvorledes er størrelsene sammenlignet med norske str? Jeg bruger normalt 40-42, om jeg bestiller fra en kinesisk side, hvilken str bør jeg velge? Anonymkode: a6cca...a15 På klær fra Asia må du sjekke målene som står i annonsen, og enda legge på litt. De er SMÅ. Jeg har bommet noen ganger, ja. Anonymkode: 26808...d7a
Cuntzilla Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Hvor langt er et tau? eBay har jo alle klær fra alle merker i hele verden. Men asiatiske klær er jo en litt egen kategori da. De er SMÅ. Jeg har bestilt mye made in china, og fått mye rart i posten. Noe har passet, annet har vært latterlig lite. På bildene er den en liten asiater som svømmer i kjolen som nesten blir en magetopp på meg. Det største problemet er lengden og bysten, de har ikke pupper i Asia og de er iallefall ikke over 1.80. Det står nesten alltid mål i beskrivelsen da, så frem med målebåndet og sjekk Og så går du enda et hakk opp fra det du har målt. Generelt er du nok en asiatisk XL. Min tommelfingerregel når jeg skal ta en kina-sjanse er å bare bestille den største størrelsen de har (samme om den heter L eller XXL). Aldri opplevd å få noe for stort for å si det sånn. For lite derimot, det er sånn 50/50. En sjanse man tar når noe koster 20 dollars.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Størrelser er veldig variert på ebay, da det er så mange klær fra hele verden. Min er erfaring er at det er store str i USA( de annonserer med en mye mindre str enn det egentlig er ), mens de er mindre i Asia og Europa. En xs i USA kan f.eks være en medium her. Hvis du bruker size international coversion chart, får du en idé om ca størrelse som vil passe deg. F.eks bruker jeg ofte str S/xsmall, og bruker da ofte str 34/36 i europeisk strørrelse, noen få ganger str 38 da det kan komme an på designer og plagget, dvs oftest italiensk str 38, noen ganger italiensk 40, fransk str 34 eller str 36 , UK ( engelsk ) str 6 og 8 ( noen få ganger 10 ), og USA str 2, 4 eller noen ganger 6. Det lønner seg ALLTID å ta mål, gå utifra dine egne mål da det som sagt kan variere fra designer, til hvert individuelle plagg. Men står det f.eks small i USA, og de selger f.eks et italiensk designplagg, kan man godt få str italiensk 42 eller 44, som de ikke opplyser om, kun str small, og det blir for stort for meg, så jeg spør ofte om hvilke str plagget har på andre nasjonaliteter for å få et bedre bilde og/eller at jeg ser på målene. Bestilte f.eks undertøy( en trøye ) fra et ekslusivt italiensk merke, der det var beskrevet som S, men da jeg fikk det, var det italensk str 3 ( noe undertøy kan ha str 1, 2 , 3 og 4 ), dvs IKKE small/xsmall, men mer en medium/large , så for stor til meg. Anonymkode: 00cd1...dfa
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Størrelser er veldig variert på ebay, da det er så mange klær fra hele verden. Min er erfaring er at det er store str i USA( de annonserer med en mye mindre str enn det egentlig er ), mens de er mindre i Asia og Europa. En xs i USA kan f.eks være en medium her. Hvis du bruker size international coversion chart, får du en idé om ca størrelse som vil passe deg. F.eks bruker jeg ofte str S/xsmall, og bruker da ofte str 34/36 i europeisk strørrelse, noen få ganger str 38 da det kan komme an på designer og plagget, dvs oftest italiensk str 38, noen ganger italiensk 40, fransk str 34 eller str 36 , UK ( engelsk ) str 6 og 8 ( noen få ganger 10 ), og USA str 2, 4 eller noen ganger 6. Det lønner seg ALLTID å ta mål, gå utifra dine egne mål da det som sagt kan variere fra designer, til hvert individuelle plagg. Men står det f.eks small i USA, og de selger f.eks et italiensk designplagg, kan man godt få str italiensk 42 eller 44, som de ikke opplyser om, kun str small, og det blir for stort for meg, så jeg spør ofte om hvilke str plagget har på andre nasjonaliteter for å få et bedre bilde og/eller at jeg ser på målene. Bestilte f.eks undertøy( en trøye ) fra et ekslusivt italiensk merke, der det var beskrevet som S, men da jeg fikk det, var det italensk str 3 ( noe undertøy kan ha str 1, 2 , 3 og 4 ), dvs IKKE small/xsmall, men mer en medium/large , så for stor til meg. Anonymkode: 00cd1...dfa At italienske str er små har jeg også merket, min datter har fått klær made in Italy, men buksene er meget smale og toppene likeså! Jeg tror nok italienske piker er litt nettere enn de norske. Og asiatiske barn er nok enda nettere. Hvor meget må man opp i str når det gjelder barn? F.eks. 134 norsk str, hva tilsvarer det i kinesisk? Anonymkode: a6cca...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå