AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har nettopp sett en dokumentar på VG der Islam nets leder, Fahad Qureshi, blir intervjuet på sin årlige "fredskonferanse" (der 5000 ungdommer deltar). Etter intervjuet sitter jeg med et inntrykk av at islamnet er en ekstrem sekt og at Fahad Qureshi er en karismatisk leder som innbiller følgerne om hva det skal være og som det nesten er umulig å konfrontere. På fredskonferansen et annet år, har han fått alle i salen til å si seg enig i at homofile må steines fordi det står det i koranen. I senere intervjuer så har han vridd seg unna spørsmålet ved å si "gå og les gammeltestamentet så får du vite hva vi mener om saken". Han er en ekspert på å unngå konfrontasjoner. Når intervjueren i dokumentaren spør ham om hvorfor fredskonferansen er så fokusert pø døden, så kaster han med en gang ballen over på henne og spør hvilket inntrykk hun selv har. På spørsmål om hvorfor kvinnene må sitte bakerst i salen, så svarer han at det er fordi de vil det selv. I andre intervjuer er han også rask med å komme med grove anklager mot kristne, jøder ,homofile, mindre konservative muslimer og "vestlige" (de konspirerer og misbruker andre, er sexgale osc) uten at han legger fram noe belegg for påstandene. Tidligere har han også invitert ekstreme islamister med tilknytning til profetens ummah og liknende kriminelle nettverk som foredragsholder. Han er veldig god på å snakke ting bort og å kaste ballen over på folk som stiller spørsmål, så han klarer alltid å unngå konfrontasjoner eller å måtte forklare påstandene sine. Han påstår også at han taler for alle verdens sunni-muslimer. I tillegg til å arrangere mange møter og konferanser for ungdom, er han ekstremt aktiv i sosiale medier og har laget masse forkynnelsesvideoer som ligger på youtube. Er Fahad Qureshi en karismatisk psykopat som evner å kontrollere og hjernevaske naiv ungdom? Er han farlig for samfunnet? Anonymkode: bdbca...369 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 han er muslim og har makt.Hva tror du ? Anonymkode: f4dab...3db
debattanten Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Om han er gal kommer ann på øyet som ser. Jeg som ikke er religiøs syns jo han er like gal som alle andre religiøse. Han er en helt vanlig muslim. Ikke noe uvanlig med hvordan han er. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har sett han ettpar ganger og visste egentlig ikke hvem han var, men var umulig å ikke legge merke til han. Han går ikke, han nærmest svever. Han minner meg litt om keiseren i keiserens nye klær da han gikk i tog viste frem "drakten" før han oppdaget at han egentlig var naken. Det var mange som gikk bort til han og kysset hånden hans. Jeg syntes bare at det så tåpelig ut. Hvorfor noen mennesker opphøyer seg selv eller bli opphøyet av noen andre skjønner jeg ikke. Men tilbake til spørsmålet ditt ts, så er det nettopp slike roller/titler som tiltrekkes psykopater. Anonymkode: a5190...bbd 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett han ettpar ganger og visste egentlig ikke hvem han var, men var umulig å ikke legge merke til han. Han går ikke, han nærmest svever. Han minner meg litt om keiseren i keiserens nye klær da han gikk i tog viste frem "drakten" før han oppdaget at han egentlig var naken. Det var mange som gikk bort til han og kysset hånden hans. Jeg syntes bare at det så tåpelig ut. Hvorfor noen mennesker opphøyer seg selv eller bli opphøyet av noen andre skjønner jeg ikke. Men tilbake til spørsmålet ditt ts, så er det nettopp slike roller/titler som tiltrekkes psykopater. Anonymkode: a5190...bbd Wow, er det sant? Jeg ser det jo forsåvidt for meg. Man skal ha ganske høye tanker om seg selv for å holde på slik som denne mannen gjør. Jeg tror at hovedproblemet med islam er at psykopater som denne mannen havner i maktposisjoner, og liksom skal "lære" andre hvordan de skal praktisere islam og leve livet sitt. Slike menn som han her bruker religionen for å kontrollere andre mennesker og skaffe seg selv makt og fordeler. Anonymkode: bdbca...369 1
hobbykokken Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 På Monday, March 07, 2016 den 20.29, AnonymBruker skrev: Wow, er det sant? Jeg ser det jo forsåvidt for meg. Man skal ha ganske høye tanker om seg selv for å holde på slik som denne mannen gjør. Jeg tror at hovedproblemet med islam er at psykopater som denne mannen havner i maktposisjoner, og liksom skal "lære" andre hvordan de skal praktisere islam og leve livet sitt. Slike menn som han her bruker religionen for å kontrollere andre mennesker og skaffe seg selv makt og fordeler. Anonymkode: bdbca...369 Jepp!
Gjest Elseby13 Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Jeg er muslim og vet ikke engang hvem denne fyren er.
Mari Y Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 På 6.3.2016 den 10.12, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp sett en dokumentar på VG der Islam nets leder, Fahad Qureshi, blir intervjuet på sin årlige "fredskonferanse" (der 5000 ungdommer deltar). Etter intervjuet sitter jeg med et inntrykk av at islamnet er en ekstrem sekt og at Fahad Qureshi er en karismatisk leder som innbiller følgerne om hva det skal være og som det nesten er umulig å konfrontere. På fredskonferansen et annet år, har han fått alle i salen til å si seg enig i at homofile må steines fordi det står det i koranen. I senere intervjuer så har han vridd seg unna spørsmålet ved å si "gå og les gammeltestamentet så får du vite hva vi mener om saken". Han er en ekspert på å unngå konfrontasjoner. Når intervjueren i dokumentaren spør ham om hvorfor fredskonferansen er så fokusert pø døden, så kaster han med en gang ballen over på henne og spør hvilket inntrykk hun selv har. På spørsmål om hvorfor kvinnene må sitte bakerst i salen, så svarer han at det er fordi de vil det selv. I andre intervjuer er han også rask med å komme med grove anklager mot kristne, jøder ,homofile, mindre konservative muslimer og "vestlige" (de konspirerer og misbruker andre, er sexgale osc) uten at han legger fram noe belegg for påstandene. Tidligere har han også invitert ekstreme islamister med tilknytning til profetens ummah og liknende kriminelle nettverk som foredragsholder. Han er veldig god på å snakke ting bort og å kaste ballen over på folk som stiller spørsmål, så han klarer alltid å unngå konfrontasjoner eller å måtte forklare påstandene sine. Han påstår også at han taler for alle verdens sunni-muslimer. I tillegg til å arrangere mange møter og konferanser for ungdom, er han ekstremt aktiv i sosiale medier og har laget masse forkynnelsesvideoer som ligger på youtube. Er Fahad Qureshi en karismatisk psykopat som evner å kontrollere og hjernevaske naiv ungdom? Er han farlig for samfunnet? Anonymkode: bdbca...369 Han kan overhodet ikke være god, er den ene tanken. Den andre er at religion virkelig kan forgifte folk om det havner i feil hender. Han minner litt om Jim Jones eller Charles Manson
Mari Y Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 På 6.3.2016 den 19.17, debattanten skrev: Om han er gal kommer ann på øyet som ser. Jeg som ikke er religiøs syns jo han er like gal som alle andre religiøse. Han er en helt vanlig muslim. Ikke noe uvanlig med hvordan han er. Han er ikke akkurat en helt vanlig muslim(hva nå enn det betyr). Han er lederen bak islamnet, og etter alt å dømme derfor en wahhabist.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 Han er jo bare ærlig med hva de tror på. Når alle "normale" muslimske menn rekker opp hånden i salen og sier de ikke har noe i mot steining av homofile, ja da burde det vært tidspunktet når varselslampene burde begynt å blinke. Dette er den nye tids nazisme, fredet for kritikk fordi det visstnok er en religion.. Kan vi snart få slippe? VÆR SÅ SNILL POLITIKERE!!!!!! Anonymkode: 32db7...70c
fuglekvitter__ Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 Han har blitt kalt en hasj-røykende liten larve som ikke er verdt mer enn en mygg. Han påpekte at det å bli dehumanisert og plassert inn i båser som aper og andre dyr ikke var noe han trivdes med. Så først og fremst så kan man jo finne ut av hvem som kaller folk for apekatter og sånt. Før folk vet og innrømmer det så tror jeg ikke noen vinner en diskusjon med han/de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå