Gå til innhold

Å ta kontakt med nye mennesker i edru tilstand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har det blitt slik at man bare tar kontakt med nye mennesker når man er på byen og gjerne påvirket av alkohol? Hvorfor er det (for de fleste) uaktuelt å sjekke opp, og la seg sjekke opp, av andre under andre omstendigheter? F.eks. på byen i edru tilstand? En onsdags ettermiddag på en restaurant, utested? Personlig hadde jeg blitt smigret om en hyggelig mann hadde kommet opp til meg og tatt kontakt og gitt meg komplineter. Utelukker ikke at jeg kan si ja til en date under slike omstendigheter.

Er det typisk norsk at sjekking skal være forbundet med alkohol, og gjerne flatfyll, eller er dette utbredt i andre land?

Anonymkode: 32b23...a07

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være mange jenter som ser mest interessante ut når de har sminket seg, er på et sted med dårlig belysning og mannen har litt promille.

Endret av Summers
  • Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

For min del kommer det veldig ann på hva damene signaliserer. Skrev en gang om en frisør her inne som virket interessert, men det er ganske vanskelig å vite å slike situasjoner. Så er i alle fall jeg opplært til å ta hensyn, ha litt empati osv, og det er ikke helt de egenskapene man bør ha når man skal spørre en dame som er på jobb ut. Jeg tenker på ting som: "Hun er noe låst siden hun er på jobb, vil ikke være uhøflig med en kunde" osv. 

Virker damen åpen og signaliserer interesse kan jeg spørre henne ut :)

Gjest Leonardo
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det typisk norsk at sjekking skal være forbundet med alkohol, og gjerne flatfyll, eller er dette utbredt i andre land?

Det er definitivt typisk norsk, ja. Kanskje også typisk skandinavisk, men jeg opplever at andre land sørover i Europa har en annen kultur rundt dette. Jeg har en spansk venn bosatt i Norge som spøkefullt sier at norske menn oppfører seg som om de skulle vært homofile ettersom de knapt ser på kvinner og i hvert fall ikke tør å prate eller flørte med de i edru tilstand.

Personlig prater jeg med kvinner (og menn) overalt hvor jeg møter på de og har innsett at jeg ikke er som nordmenn flest på dette området, men det skal sies at jeg ikke alltid har vært slik. Langt i fra. Mitt siste fremstøt var en NYDELIG barista på en av byens kaffebarer. Har stoppet jenter jeg har sett på trikken, på universitetet og til og med på åpen gate (men det er sjeldent og noe jeg har lyst til å gjøre oftere). Det gjør livet mitt mer interessant og forhåpentligvis litt mer romantisk for de kvinnene jeg møter på også.
:) 

Gjest Leonardo
Skrevet

Jeg må legge til at om kvinner har lyst til å bli kontaktet i hverdagen, så har de også en jobb å gjøre ved å kommunisere at det er i orden og til og med ønskelig å ta kontakt. Dette kan gjøres ved å løfte blikket fra mobiltelefonen, se på menneskene du møter og gjerne smile. Som et minimum. 

Det har så absolutt hendt at jeg har tatt kontakt med jenter som ikke har gitt meg noen form invitasjon med kroppspråket og ikke engang lagt merke til meg, men for at det skal skje, skal jeg være i et veldig godt humør og synes hun er utrolig vakker. 

Hovedgrunnen til at jeg spurte ut hun jeg nevnte over er at hun hadde en nydelig utstråling og rett og slett virket som en jente det kunne være morsomt å tilbringe tid med og bli bedre kjent med. Hadde hun hatt et steinansikt og en negativ holdning, så hadde jeg ikke vært tiltrukket og hadde aldri spurt.

Gjest Leonardo
Skrevet

Lesesalen i dag. Søt jente på skrå ovenfor meg. Jeg tok initiativ til smil og øyekontakt i det hun først satte seg, noe som ble gjengjeldt. I løpet av noen timer ble det minst fem lignende utvekslinger i tillegg til at hun smilte til meg når hun gikk. Dette er et perfekt eksempel på hva jeg mener med at jenter også har en jobb å gjøre og hun her gjorde sin. Hadde jeg vært ekstremt interessert hadde jeg kanskje fulgt etter henne, men jeg tenker som så at jeg sikkert ser henne igjen, så jeg stresser ikke.

Var hun interessert? Hvem vet, men hun har i hvert fall kommunisert at hun er vennlig og har en viss interesse for kontakt. Det er ingen tvil om at jeg kommer til å snakkke med henne om jeg møter på henne igjen for eksempel utenfor lesesalen. De fleste av mine bekjentskaper begynner på denne måten. Jeg har også tatt kontakt med jenter mer eller mindre ut av det blå og jenter som tilsynelatende ignorerer min eksistens, men det er som regel enklere når man får en invitasjon til å ta kontakt.

Skrevet

Jeg går ikke ofte på byen og derfor sjekker jeg opp kvinner en sjelden gang i hverdagen. Resultatet taler for seg selv. Jeg blir avvist hver bidige gang.

Jeg har sjekket mye færre på byen, men der er suksessraten mye høyere. Vi i Norge vil ikke bli sjekket i edru tilstand i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Leonardo skrev:

Lesesalen i dag. Søt jente på skrå ovenfor meg. Jeg tok initiativ til smil og øyekontakt i det hun først satte seg, noe som ble gjengjeldt. I løpet av noen timer ble det minst fem lignende utvekslinger i tillegg til at hun smilte til meg når hun gikk. Dette er et perfekt eksempel på hva jeg mener med at jenter også har en jobb å gjøre og hun her gjorde sin. Hadde jeg vært ekstremt interessert hadde jeg kanskje fulgt etter henne, men jeg tenker som så at jeg sikkert ser henne igjen, så jeg stresser ikke.

Var hun interessert? Hvem vet, men hun har i hvert fall kommunisert at hun er vennlig og har en viss interesse for kontakt. Det er ingen tvil om at jeg kommer til å snakkke med henne om jeg møter på henne igjen for eksempel utenfor lesesalen. De fleste av mine bekjentskaper begynner på denne måten. Jeg har også tatt kontakt med jenter mer eller mindre ut av det blå og jenter som tilsynelatende ignorerer min eksistens, men det er som regel enklere når man får en invitasjon til å ta kontakt.

Har vi en liten PUA her?

Anonymkode: 4520e...9b4

Gjest Leonardo
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vi en liten PUA her?

Anonymkode: 4520e...9b4

Om noe, så foretrekker jeg å kalle meg forfører.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lee Jones skrev:

Jeg går ikke ofte på byen og derfor sjekker jeg opp kvinner en sjelden gang i hverdagen. Resultatet taler for seg selv. Jeg blir avvist hver bidige gang.

Jeg har sjekket mye færre på byen, men der er suksessraten mye høyere. Vi i Norge vil ikke bli sjekket i edru tilstand i hverdagen.

Er du en kort, liten mann da? Det vil ikke funke for alle selvfølgelig. Og de stygge har mer sjanse når det er dårlig belysning og motparten er full, det er kanskje en grunn til at de ikke sjekker opp på gata.

Anonymkode: 30e97...e73

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du en kort, liten mann da? Det vil ikke funke for alle selvfølgelig. Og de stygge har mer sjanse når det er dårlig belysning og motparten er full, det er kanskje en grunn til at de ikke sjekker opp på gata.

Anonymkode: 30e97...e73

Støtt opp på feil fot i dag?

Gjest Leonardo
Skrevet

Nok en dag på lesesalen. Fikk blikkontakt med en utrolig pen jente. La først merke til at hun så ut til å se på meg fra avstand, så jeg smilte bredt i hennes retning. Gjengjeldt. Gikk bevisst forbi henne når jeg gikk og vi både smilte og så på hverandre i tre lange sekunder, så litt mer enn bare vennlighet følte jeg. 

Følte meg ikke helt PÅ i dag, så jeg gjorde ikke mer enn dette, men lurte et lite øyeblikk på å snu og gå tilbake og snakke/hviske til henne, men er ikke så lett på en lesesal, selv om denne riktignok var nesten tom på dette tidspunkt. På rett dag hadde jeg kanskje gjort det. Kunne gitt henne kortet mitt eller en lapp, men er ikke så tilhenger av det. Strategien min er som regel å vente til jeg møter de utenfor lesesalen, men man risikerer jo at man aldri får muligheten om det er en jente som ikke er der så ofte. 

Vi får se.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke vanlig å ha faste leseplasser eller i hvert fall at det er omtrent de samme menneskene på lesesalen hver gang? Sånn er det hos meg i hvert fall. 

Anonymkode: 426b9...fa5

Skrevet (endret)

Vi hundeeiere snakker med nye mennesker hele tiden i edru tilstand. Har fått mange nye bekjentskaper, noen nye venner og en flørt på de 2 årene siden jeg fikk hund :)

Det føles i grunnen veldig naturlig å snakke med fremmede på den arenaen, håper jeg greier å ta med meg den utadventheten til andre arenaer av hverdagen også, for jeg synes det er utrolig hyggelig å snakke med og bli kjent med nye mennesker :)

Endret av Envy
Skrevet

Vel, med alkohol i blodet har man ikke lengre de samme sperrene, man blir mindre reserverte, konsekvensene er ikke lengre like viktig, og dermed er ikke tanken på avvisning heller like avskrekkende. I edru tilstand er vel ofte tanken på avvisning altoppslukende. Men, er det et sted nordmenn blir sosiale, imøtekommende og blide uten alkohol, så er det når de er ute i naturen, på fjellet osv. Der er det liksom helt andre sosiale regler som gjelder. Da ser man ikke alle andre veier, men smiler, hilser, snakker. Samme oppførselen hadde nok blitt sett litt rart på i byen.         

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, Arktis skrev:

Vel, med alkohol i blodet har man ikke lengre de samme sperrene, man blir mindre reserverte, konsekvensene er ikke lengre like viktig, og dermed er ikke tanken på avvisning heller like avskrekkende. I edru tilstand er vel ofte tanken på avvisning altoppslukende. Men, er det et sted nordmenn blir sosiale, imøtekommende og blide uten alkohol, så er det når de er ute i naturen, på fjellet osv. Der er det liksom helt andre sosiale regler som gjelder. Da ser man ikke alle andre veier, men smiler, hilser, snakker. Samme oppførselen hadde nok blitt sett litt rart på i byen.         

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...