Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en idé til en tatovering jeg har lyst på, men den krever at jeg får tatovert den i gull og sølv som faktisk ser ut som gull og sølv. Den kommer ikke til å funke med gult i stedet for gull, og stålgrått. Er dette i det hele tatt mulig å få til? Jeg har ingen erfaring med tatoveringer selv, og er veldig usikker på hvordan dette fungerer.

Idéen er da: De to trærne i Valinor fra Ringenes herre-universet. Det er snakk om to trær der det ene er gull og det andre sølv. Helst skal de møtes og smelte sammen og fargen mellom blir da en blanding mellom de to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkte på Google (på engelsk) og fant dette:
"Metals reflect light directly. Whatever ink is used in a tattoo goes under your skin. Your skin cells aren't shiny and they will never be whether you put gold leaf under them or not. Skin doesn't reflect light like a metal and that's that. Trying to get a metallic effect to show from underneath your skin is like trying to shine a flashlight through a wall. 

On top of that, heavy metals like gold and silver are toxic, so even if it was possible to do it, you wouldn't feel too peachy. 

[...] your best bet is to go for shading."
Her er link til der jeg fant svaret. Og det gir jo mening... Så nei, jeg tror ikke det er mulig. Tenk hvor mange som hadde hatt gull/sølvtatoveringer hvis det faktisk fantes! :) 

Skrevet
20 timer siden, PaperFlower skrev:

Søkte på Google (på engelsk) og fant dette:
"Metals reflect light directly. Whatever ink is used in a tattoo goes under your skin. Your skin cells aren't shiny and they will never be whether you put gold leaf under them or not. Skin doesn't reflect light like a metal and that's that. Trying to get a metallic effect to show from underneath your skin is like trying to shine a flashlight through a wall. 

On top of that, heavy metals like gold and silver are toxic, so even if it was possible to do it, you wouldn't feel too peachy. 

[...] your best bet is to go for shading."
Her er link til der jeg fant svaret. Og det gir jo mening... Så nei, jeg tror ikke det er mulig. Tenk hvor mange som hadde hatt gull/sølvtatoveringer hvis det faktisk fantes! :) 

Hmm, jeg har ikke tenkt over at jeg ikke har sett det så mange steder. Men jeg tenkte kanskje det var noe annet enn de faktiske metallene, som ga lik effekt. At det så ut som metaller uten å inneholde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...