Gå til innhold

Bryte kontakt med familien

Lindaaa

Anbefalte innlegg

Jeg er da ei frøken på 27. Jeg har gjort endel drastiske valg. Deriblant forlatt exen etter 8 år. 

Mine foreldre og familie har aldri anerkjent beslutningen. Videre så har min mor sagt noe veldig nedlatende ord som: "Du bruker bare familien når du trenger hjelp". 

Jeg er i en helt annen situasjon enn min søster. Og vennskap er noe jeg trenger å verdsette fordi de virkelig bryr seg. Min familie bryr seg overfladisk. 

Dråpen var at samme helt som det var bursdag feiring for mine tnieser er jeg invitert i en bursdagsfeiring. Og jeg har nevnt at jeg er dobbeltbooket. 

Basert på dette vurderer jeg å bryte kontakt. Lignende har skjedd før. Er det for drastisk? Og har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
3 minutter siden, Lindaaa skrev:

Jeg er da ei frøken på 27. Jeg har gjort endel drastiske valg. Deriblant forlatt exen etter 8 år. 

Mine foreldre og familie har aldri anerkjent beslutningen. Videre så har min mor sagt noe veldig nedlatende ord som: "Du bruker bare familien når du trenger hjelp". 

Jeg er i en helt annen situasjon enn min søster. Og vennskap er noe jeg trenger å verdsette fordi de virkelig bryr seg. Min familie bryr seg overfladisk. 

Dråpen var at samme helt som det var bursdag feiring for mine tnieser er jeg invitert i en bursdagsfeiring. Og jeg har nevnt at jeg er dobbeltbooket. 

Basert på dette vurderer jeg å bryte kontakt. Lignende har skjedd før. Er det for drastisk? Og har noen erfaringer?

Utfra disse noe diffuse opplysningene virker det noe drastisk ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryte kontakten? Jeg lar være å prate med familien min i perioder når jeg er opptatt. De respekterer det. Men jeg har aldri sakt: "Nå bryter jeg kontakten med dere". Jeg bare slutter å ringe og å ta telefonen til jeg har tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Det er vanskelig å svare på utifra det du skriver,men det er et drastisk steg å ta. Å bryte all kontakt tenker jeg mer er naturlig når noen f.eks har brutt loven. Det er vanskelig å gå tilbake på det, liksom. Det er gjerne lettere å bare ta litt tid for seg selv,og så koble på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du mener at det er riktig, og viktig, å bryte kontakten med familien din, så skal du gjøre det, og stå for det. Men hvordan skal du gjøre det, da? Skal du skifte telefonnummer? Skal du flytte til en annen kant av landet? 

Skal du slutte å svare på henvendelser fra dem? 

Skal du si ifra til dem på forhånd, eller bare gjøre det? Det er jo ikke bare-bare å gjøre det, spesielt hvis du pleier å ha jevnlig kontakt med dem.

Anonymkode: b348f...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra hva du sier til oss, så virker alt veldig dramatisk. Med så lite informasjon så er det vanskelig for alle og enhver å gi noen som helst tilbakemelding.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...