Gå til innhold

Dere med fuckfriend

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har ff, hva føler dere egentlig? Er det fantastisk, eller føler dere dere "brukt"?

Anonymkode: c4df0...b3e

Videoannonse
Annonse
Gjest Castielz
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har ff, hva føler dere egentlig? Er det fantastisk, eller føler dere dere "brukt"?

Brukt?
Hvorfor skulle man følt det?
Har man gått inn i et FF "forhold", så "bruker" man jo hverandre, til begges gevinst.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Castielz skrev:

Brukt?
Hvorfor skulle man følt det?
Har man gått inn i et FF "forhold", så "bruker" man jo hverandre, til begges gevinst.

Man kan jo føle seg brukt likevel da? Det er jo det man gjør som du sier, bruker hverandre. Kan jo føle det selvom man har gått inn i et FF "forhold"

Gjest Castielz
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo føle seg brukt likevel da? Det er jo det man gjør som du sier, bruker hverandre. Kan jo føle det selvom man har gått inn i et FF "forhold"

Er man en så følsom person, er ikke FF noe man driver med.

Quite enkelt.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Castielz skrev:

Er man en så følsom person, er ikke FF noe man driver med.

Quite enkelt.

Den er grei, bare lurte på hva folk mener :)

Gjest Castielz
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er grei, bare lurte på hva folk mener :)

Selv har jeg aldri hatt/vært FF med noen, selv om det ikke har manglet på mulighetene.
Men kan ikke se for meg noe scenario der jeg hadde følt meg brukt.

Men for meg, hører sex hjemme sammen med en du elsker, eller er forelsket i. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et sykt deilig forhold, kjemien var perfekt og var som bestevenner som hadde sex å kose masse, vi hadde ofte sex 3-4 ganger om dagen og var aldri noen følelser av å være brukt eller sjalusi. For vår del utviklet dette seg til sterke følelser for begge to, og nå venter vi et barn sammen i sommer :)  Sex ender ofte med følelser, så vær obs på det , eller en graviditet 

Anonymkode: eed2c...e7c

Skrevet

Man "bruker" jo ikke den andre parten (eller blir brukt)... det er en felles avtale om sex hvor begge parter er inneforstått med at det kun er platonisk. 

Men selvfølgelig, det er en hårfin balanse og det skal ikke så mye til før vektskålen tipper. Om den ene parten forelsker seg (skjer lett om man ikke er forsiktig!) og den andre parten er klar over dette og de fortsetter forholdet på forskjellige promisser (en i håp om kjærlighetsforhold og en helt uten følelser) så kan man kanskje snakke om utnyttelse. Det vil si, den uten følelser kan hevde at hin med følelser har brutt avtalen ved å utvikle følelser. Men jeg mener selv at når en part utvikler følelser og fortsetter ff-forholdet i håp om at det skal utvikle seg til noe mer (eventuelt at him vet at det ikke vil bli noe mer, men fortsetter fordi et ff-forhold er bedre enn ikke noe forhold) så er det den uten følelser sin moralske plikt å avslutte det hele. Promissene for avtalen har jo endret seg helt.

• Liker 3
Gjest Fox Mulder
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex ender ofte med følelser, så vær obs på det , eller en graviditet 

Anonymkode: eed2c...e7c

eller at noen ringer og sladrer til en annens mamma  :ohmy:

AnonymBruker
Skrevet

Nei - men det er fordi han har fått store følelser for meg.. Han er forøvrig gift og har barn(..) så jeg føler meg ikke brukt. Er jeg som har kontrollen over han når han har slike følelser for meg

Anonymkode: 34317...c58

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet

Det er fantastisk. Men..ja fantsstisk.

Gjest Aucaman
Skrevet

Når det funker som det skal er det god stemning. Når det ikke funker er så sykt ikke verdt det. Blir ofte som når man var barn og fikk spille playstation på Elkjøp, men fikk ikke lov til å ta den med hjem. Eller bli trengt opp i et hjørne. Uansett, da suger det hardt. Veldig hardt.

Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

-Saraby, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et par fuckfriends, men det er han jeg har nå som er den som fungerer best. Han bor 60 mil unna meg da, så er bare når vi er i hverandres byer at vi har sex. For at det skal fungere så bør ingen ha romantiske følelser for den andre. Hvis én har følelser og ikke den andre så fungerer det dårlig. Men min erfaring er også den at når det er vennskapelige følelser så fungerer det best. Da blir det kos også, og ikke bare sex. 

Anonymkode: 43519...514

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror problemene oppstår når den ene parten er med på å starte (eller fortsetter å være i) et FF-forhold med forhåpninger om at det skal bli noe mer. Da er det lett å føle deg utnyttet, selv om man er med på leken og kjenner til premissene. Særlig dersom den andre parten er litt vag i kommunikasjonen, på en slik måte at den ene parten holdes på gress - altså muligheten for forhold ikke utelukkes direkte, slik at den ene parten lever i falske forhåpninger. Uansett, utvikler f.eks. jeg følelser, avslutter jeg alltid avtalen. Og dersom jeg vet at den andre har følelser, avslutter jeg også avtalen. Det er viktig å ikke la ting skli ut. Men det blir en annen sak om følelsene er gjensidige, men erfaringsmessig oppstår det oftest skjevheter.

Det kan bli mye rot av FF-forhold. For min del funker det kun når vi har strenge regler, for å holde ting så ryddig som mulig (vil unngå følelser som om det var ebola): Ingen kommunikasjon ved siden av sex. Jeg vil vite minst mulig om personen jeg er knullevenn med, og det skal være så lite som mulig (aller helst null) innblanding i hverandres liv... ikke engang Facebook eller Instagram får innpass. Det skal kun være sex - ingen andre aktiviteter. Null prat utenom når vi møtes, vi skal ikke "henge" sammen, og null kommunikasjon som ikke dreier seg om sex. Vi skal ikke ha samme omgangskrets og aller helst ikke ha noe med hverandre å gjøre i fritiden/jobbsammenheng. Bryter min FF reglene, avslutter jeg forholdet. Basert på tidligere erfaringer er det fort gjort å sende blandede signaler og gjøre grensene uklare gjennom å introdusere hverandre for venner, snakke om hverdagen på SMS, gå turer, snakke om personlige ting, osv. - og da har det ofte ført til at den ene parten begynner å knytte seg emosjonelt til den andre. Derfor vil jeg holde FF-forholdet så overfladisk som mulig. 

Det høres rigid og kaldt ut, men når vi først møtes kan vi godt kose og prate - og det pleier å være koselig og intimt på tross av reglene. Greia er bare at for min del er det viktig å ha en egen boble som er koplet ut fra hverdagen. Boblen er en egen privat verden som bare jeg og han jeg knuller har innpass i - og så lever jeg i hverdagen uavhengig av ham. Og da pleier det å funke ganske greit.

Anonymkode: c5ee2...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Aucaman skrev:

Når det funker som det skal er det god stemning. Når det ikke funker er så sykt ikke verdt det. Blir ofte som når man var barn og fikk spille playstation på Elkjøp, men fikk ikke lov til å ta den med hjem. Eller bli trengt opp i et hjørne. Uansett, da suger det hardt. Veldig hardt.

Ja! Dette er veldig sant. Jeg kjenner meg så igjen i dette du skriver her. Jeg hadde en ff i 3 år og funket fint til jeg fikk følelser. Så dabbet han veldig av, og da sugde det hardt! Og det suger fremdeles, dessverre.

Anonymkode: 9b5a9...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...