Gå til innhold

God kake uten kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk så lyst til å bake i kveld. Har bakt veldig lite i mitt liv. Eier verken mixmaster eller kjøkkenmaskin. Hadde mest lyt på en type Snickerskake eller lignende, men det går kanskje ikke? Er ikke så glad i brownie og den slags. Noen forslag? :)

Anonymkode: 37263...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe galt med armene dine? Hvis ikke kan du jo lage alle typer kaker uten kjøkkenmaskin... Det bråker mindre også.

Skrevet (endret)

Du trenger kun en bolle og en visp. Jeg bruker aldri miksmaster eller kjøkkenmaskin når jeg lager kaker. 

Endret av Berentsens
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Armene mine fungerer fint. Beklager jeg er bare ikke så godt bevandret i kakeverdenen, og i mange oppskrifter står det spesifikt kjøkkenmaskin :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Tekola skrev:

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/snickerskake

Denne er knallgod! Du blir nok sliten i armene uten hjelp fra miksmaster, men er du tålmodig så er det jo mulig :jepp:

Det er masse godt ellers på den bloggen også :sikle:

Takk skal du ha :)

Skrevet

Å lage marengs tar lang tid uten mixmaster, men alt går fint. Vanlige rørekaker er like lett uten som med, og oppvasken er mindre stress. Jeg har ikke plass til kjøkkenmaskin (eller råd på den jeg har mest lyst på), og har rett og slett kjøpt en hjulvisp. Da går det mye fortere, og krever litt mindre håndkraft. 

Skrevet

Kjeks er riktignok ingen kake, men svært enkelt å lage og ikke behov for kjøkkenmaskin 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...