AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #41 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Tøytigern skrev: Det er frivillig om man vil intressere seg for vintersport. Nasjonalitet, hudfarge, etnisitet og denslags har faktisk ingen betydning og du bør slutte å være så fiksert på dette. Er jo åpenbart at det har betydning, det ser vi på hvem som er publikum! Anonymkode: 7d56c...578 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #42 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 2. generasjon er ikke innvandrere, men vaskeekte nordmenn. Akkurat som de blendahvite. Det er det vi blir fortalt. Anonymkode: 5c3b8...869 Jeg er vaskeekte nordmann med slekt som kan spores tilbake til 1500 tallet, men jeg kan faktisk ikke se for meg noe som er kjedeligere enn å se skisport. Jeg var tilskuer under VM i 97 og holdt på å kjede meg i hjel. Anonymkode: 6ef25...0fb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #43 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Tøytigern skrev: Hadde det vært 1000 tyrkere der hadde du spytta i deres retning og sagt de "tar over landet vårt"... Du får invitere med deg de "utenlandske" vennene dine, da ser du. Så kanskje de begynner å intressere seg. Hvor mange av deres favoritt-idretter følger du, forresten? Kanskje du skal bli med dem på et av deres foretrukne idretts-arrangementer, også? Hadde sikkert vært konstruktivt. Herregud så feil du tar. Hadde det vært 1000 tyrkere der hadde det vært et tegn på suksessfull integrasjon, eller assimilering, og da ville jeg jublet! Hvorfor skal jeg følge favorittidretter til utlendinger? Vi bor i Norge. Nei, dette innlegget ditt gav virkelig ikke noen mening 😄 Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #44 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Tøytigern skrev: Hvordan vet du det? Kanskje kona var der pga at han ville dit? Tenkt på den muligheten? Kanskje hun bare var med for å være sosial, mens han fulgte med på hvor manger sekunder det var mellom hver skiløper og hvem som bomma på standplass, mens hun bare koste seg sammen med han og drakk kaffe fra termos? You never know... Man kan aldri vite sikkert, nei. Man kan heller ikie vite sikkert om du en gang kommet til å bli første astronaut på Mars. Men jeg tviler på om du kommer til å bli det. Anonymkode: 7d56c...578 1
Tøytigern Skrevet 6. mars 2016 #45 Skrevet 6. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan aldri vite sikkert, nei. Man kan heller ikie vite sikkert om du en gang kommet til å bli første astronaut på Mars. Men jeg tviler på om du kommer til å bli det. Anonymkode: 7d56c...578 Og dette ga mening fordi? Hvis du er for integrering, bør du absolutt begynne å intressere deg for cricket.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #46 Skrevet 6. mars 2016 48 minutter siden, Tøytigern skrev: Og dette ga mening fordi? Hvis du er for integrering, bør du absolutt begynne å intressere deg for cricket. Hvorfor må vi tilpasse oss dem hele tiden? Jeg er ærlig talt lei av det evinnelige fokuset på DEM. Jeg synes det er KJEDELIG. Det er fordummende. Hva gjør du for å tilpasse deg dem? For å gjøre deg selv som et menneske som kan fungere med dem? Hvilke bevisste skritt har du tatt? Anonymkode: b4e3c...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #47 Skrevet 6. mars 2016 2 timer siden, Tøytigern skrev: Og dette ga mening fordi? Hvis du er for integrering, bør du absolutt begynne å intressere deg for cricket. Du skjønner det faktisk ikke. Hva har cricket med Norge å gjøre? Hadde jeg flyttet til India/Pakistan kunne jeg kanskje fulgt med på cricket eller landhockey. Skjønner du det nå? Jeg tviler. Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #48 Skrevet 7. mars 2016 Den 5.3.2016 at 17.03, AnonymBruker skrev: Når jeg er i Oslo og tar t-banen er det stort sett et flertall av innvandrere. Men i dag var t-banene fulle både den ene og den andre veien, og jeg så ikke en eneste innvandrer! På 17. mai er det flust av innvandrere med norske flagg som blir intervjuet på TV. Men hvorfor er de ikke-vestlige så lite interessert i en annen form for norsk høykultur, som VM i skiskyting? Bør vi kanskje kvotere inn flere innvandrere på tribunene gjennom å gi bort gratis billetter? Eller betale dem for å være tilstede? Anonymkode: 7d56c...578 Er skiskyting høykultur? Haha, ja veeeldig. Sport er overhode ikke høykultur. Det å la seg underholde av å se på mennesker som konkurrerer om førsteplassen ved å leke seg på et par ski eller med en ball, er ikke annet enn lavkultur i mine øyne. Jeg har aldri noensinne forstått nordmenns voldsomme interesse for sport. Selv om jeg er etnisk norsk, så ble jeg aldri "født med ski på beina". Slik sett forstår jeg innvandrerne godt. De har nok (heldigvis) ikke det samme hysteriske forholdet til dette som innfødte nordmenn. Anonymkode: 88bc6...1f1
mjauritz Skrevet 7. mars 2016 #49 Skrevet 7. mars 2016 Kan ikke folk få delta på de arrangementene de ønsker? Hadde en gjeng fra pakistan hatt skikkelig lyst å dra opp til Holmenkollen for å se på ski så tror jeg ingen hadde stoppet dem. Å si at vi skal gi mørkhudede gratisbilletter eller lage en kvote er skikkelig tullete. Hvis de har lyst å dra å se så er det ingen som stopper dem. Å dele ut ting til invandrere på denne måten skaper bare trass og rasisme hos de som ikke får det. Altså, vil ikke si at kommentarfeltene jubler når noen ikke-norske får førerkort som blir betalt av skattepengene, så tror ikke gratisbilletter til idrettsarrangementer slår noe bedre an. Dessuten hadde jeg blitt litt irritert om jeg skulle bli tvunget med på å se på Cricket om jeg hadde flyttet til Pakistan. Jeg har ikke et forhold til den sporten og derfor ingen interesse av å følge med eller delta. Hadde jeg fått lyst så kunne jeg kjøpt meg en billett selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå