AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #21 Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, super-s skrev: Jeg skjønner dem veldig godt. Hvorfor skal de tvinges til å se på noe så kjedelig som skisport? Noen ville tvinge dem til å sitte i operaen og se den kjedelige åpningsfesten, så hvorfor ikke VM i skiskyting? Innvandrere vil vise sin norskhet gjennom full deltakelse på 17. mai, så da kan de fint ta plass på tribune under store vintersportsarrangement også. De kan ikke kun skumme fløten og delta på kremarrangementene. Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #22 Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det du mener da? Pakistanere? Indere? Somaliere? - alle disse gruppene har folk med brun/mørkebrun farge. Anonymkode: c626a...d4a Om det er en tyrker der og et femsifret antall nordmenn, så er det litt lite flerkulturelle innslag, synes du ikke? Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #23 Skrevet 5. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er en tyrker der og et femsifret antall nordmenn, så er det litt lite flerkulturelle innslag, synes du ikke? Anonymkode: 7d56c...578 Det var du som sa at tyrkere er europeere. Derfor lurte jeg på hvem det er som må møte opp for at du skal bli fornøyd. Anonymkode: c626a...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #24 Skrevet 5. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tyrker er en europeer. Dessuten var han det kun pga. sin norske kone. Anonymkode: 7d56c...578 https://no.wikipedia.org/wiki/Tyrkere#/media/File:First_Turk_Khaganate(600).PNG Anonymkode: bbc25...609
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #25 Skrevet 5. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: sotsvart haha. Det er svært få folk som er sotsvart. Folk fra Asia/Afrika er brun/mørkebrun. Anonymkode: c626a...d4a Ikke mange som er blendahvite heller. Anonymkode: bbc25...609 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #26 Skrevet 5. mars 2016 Jeg har indisk bakgrunn og var der. Av fri vilje, sånn siden TS mente at folk som var der med norske ektefeller ikke teller likevel. Jeg var selvfølgelig ikke alene om det heller, jeg så plenty av andre med ikke-vestlig bakgrunn, selv om andelen definitivt var lavere enn i bybildet til daglig. Men det er da ikke noe rart at det jevnt over er en høyere andel etnisk norske tilskuere på et vintersportsarrangement enn på mange andre arrangementer. Førstegenerasjonsinnvandrere fra ikke-vestlige land har stort sett ikke hatt noe forhold til langrenn fra barndommen av, og andregenerasjonsinnvandrere har i mindre grad enn den jevne nordmann fått interessen inn med morsmelka eller vært på skiturer i helgene som barn. Det finnes en del unntak, som meg, men tendensen er jo ganske åpenbar. Det gjør meg forresten ingenting som helst. Helt uinteressant for meg om innvandrerandelen rundt meg i Kollen er 1 %, 10 % eller 50 %. Det samme gjelder forøvrig i operaen, enten en gjøk eller to klager over det i Utrop eller ikke. Jeg bryr meg om at det ble norsk gull og Bjørndalen-suksess. Ikke ulikt de andre der oppe i dag. Anonymkode: 02e83...bcf 6
super-s Skrevet 5. mars 2016 #27 Skrevet 5. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ville tvinge dem til å sitte i operaen og se den kjedelige åpningsfesten, så hvorfor ikke VM i skiskyting? Innvandrere vil vise sin norskhet gjennom full deltakelse på 17. mai, så da kan de fint ta plass på tribune under store vintersportsarrangement også. De kan ikke kun skumme fløten og delta på kremarrangementene. Anonymkode: 7d56c...578 Er du ironisk nå? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #28 Skrevet 5. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke mange som er blendahvite heller. Anonymkode: bbc25...609 Det er ikke mange som i det hele tatt er hvite, så at det er enda færre som er blendahvite gir mening. Det er sirka 11% hvite i verden, og det er medberegnet tyrkere. Det blir 800 millioner hvite og 6,5 milliarder ikke-hvite. Den totale populasjonen i verden i dag er på 7,3 milliarder. Om under en generasjon er det 11 milliarder folk i verden. Halvparten er asiater den andre halvdelen kommer til å være afrikaner. Og den store majoriteten av verden vil da aldri en gang ha sett en hvit person, mange millioner vil ikke engang vite at hvite mennesker finnes. Så det er egentlig hvite som burde bli kvotert inn rundt omkring i verden, i hvert fall i fremtiden. . Anonymkode: c626a...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #29 Skrevet 5. mars 2016 Synes alle burde boikotte holmenkollen til de har skjerpet seg. #holmenkollensowhite Anonymkode: 8bd49...d48 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #30 Skrevet 5. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var du som sa at tyrkere er europeere. Derfor lurte jeg på hvem det er som må møte opp for at du skal bli fornøyd. Anonymkode: c626a...d4a En tyrker er ikke nok. Hadde det vært 1000 tyrkere skulle jeg gitt det godkjent. Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #31 Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, super-s skrev: Er du ironisk nå? Til en viss grad, men synes det er rart hvor lite fokus det er på dette. F.eks har mediene fokusert på de "blendahvite" håndball- og fotballjentene: http://www.dagbladet.no/2016/01/09/sport/intergering/innandringsjenter_i_idrett/handballjentene/fotballjentene/42614562/ Anonymkode: 7d56c...578 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #32 Skrevet 5. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er i Oslo og tar t-banen er det stort sett et flertall av innvandrere. Men i dag var t-banene fulle både den ene og den andre veien, og jeg så ikke en eneste innvandrer! På 17. mai er det flust av innvandrere med norske flagg som blir intervjuet på TV. Men hvorfor er de ikke-vestlige så lite interessert i en annen form for norsk høykultur, som VM i skiskyting? Bør vi kanskje kvotere inn flere innvandrere på tribunene gjennom å gi bort gratis billetter? Eller betale dem for å være tilstede? Anonymkode: 7d56c...578 Kanskje du skal følge bedre med når det er fotball. Eksempelvis er et stort antall store fotballspillere utenlandske. Det samme gjelder supportere, publikum. Eller ser du bare VM? Anonymkode: 8540e...9a2
Gjest Cartman Skrevet 6. mars 2016 #33 Skrevet 6. mars 2016 Herregud har folk så små problemer. Kanskje mange av dem er mer interessert i andre idretter, som fotball, cricket, vektløfting osv. Hvorfor skal innvandrerne på død og liv interessere seg for typisk norske idretter? La folk bruke fritiden sin slik de vil!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #34 Skrevet 6. mars 2016 8 timer siden, Cartman skrev: Herregud har folk så små problemer. Kanskje mange av dem er mer interessert i andre idretter, som fotball, cricket, vektløfting osv. Hvorfor skal innvandrerne på død og liv interessere seg for typisk norske idretter? La folk bruke fritiden sin slik de vil! 2. generasjon er ikke innvandrere, men vaskeekte nordmenn. Akkurat som de blendahvite. Det er det vi blir fortalt. Anonymkode: 5c3b8...869 1
Tøytigern Skrevet 6. mars 2016 #35 Skrevet 6. mars 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er i Oslo og tar t-banen er det stort sett et flertall av innvandrere. Men i dag var t-banene fulle både den ene og den andre veien, og jeg så ikke en eneste innvandrer! På 17. mai er det flust av innvandrere med norske flagg som blir intervjuet på TV. Men hvorfor er de ikke-vestlige så lite interessert i en annen form for norsk høykultur, som VM i skiskyting? Bør vi kanskje kvotere inn flere innvandrere på tribunene gjennom å gi bort gratis billetter? Eller betale dem for å være tilstede? Anonymkode: 7d56c...578 Det er frivillig om man vil intressere seg for vintersport. Nasjonalitet, hudfarge, etnisitet og denslags har faktisk ingen betydning og du bør slutte å være så fiksert på dette. 1
Tøytigern Skrevet 6. mars 2016 #36 Skrevet 6. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En tyrker er ikke nok. Hadde det vært 1000 tyrkere skulle jeg gitt det godkjent. Anonymkode: 7d56c...578 Hadde det vært 1000 tyrkere der hadde du spytta i deres retning og sagt de "tar over landet vårt"... Du får invitere med deg de "utenlandske" vennene dine, da ser du. Så kanskje de begynner å intressere seg. Hvor mange av deres favoritt-idretter følger du, forresten? Kanskje du skal bli med dem på et av deres foretrukne idretts-arrangementer, også? Hadde sikkert vært konstruktivt. 2
Tøytigern Skrevet 6. mars 2016 #37 Skrevet 6. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: En tyrker er en europeer. Dessuten var han det kun pga. sin norske kone. Anonymkode: 7d56c...578 Hvordan vet du det? Kanskje kona var der pga at han ville dit? Tenkt på den muligheten? Kanskje hun bare var med for å være sosial, mens han fulgte med på hvor manger sekunder det var mellom hver skiløper og hvem som bomma på standplass, mens hun bare koste seg sammen med han og drakk kaffe fra termos? You never know...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #38 Skrevet 6. mars 2016 Samvittigheten er ikke komplett før det er et brunt menneske som bekrefter at jeg er multikulturell person og da kan jeg endelig slappe av. Jeg liker det multikulturelle og jeg er en multikulturell person som liker alt som har med det multikulturelle å gjøre. Jeg føler at når jeg har hatt en multikulturell dag, da er det en bra dag. Jeg kan ikke få beskrevet det godt nok hvor høyt opp multikulturalismen løfter livskvaliteten min og hvilken mening det tilfører livet mitt. Jeg spiste en multikulturell iskrem i går, den var ikke så god, men det er tanken som teller. Jeg følte meg fullendt etter den multikulturelle isen, jeg følte det som en åpenbaring i hele kroppen min at, JA! Det multikulturelle er den rette veien å gå. Det er der svaret ligger. Jeg har en t-skjorte som det står "ja til det multikulturelle på", for å gi min støtte. Håper dere andre også støtter opp under det multikulturelle, vi har ikke råd til å miste en eneste sjel til rasistene. Anonymkode: b4e3c...5c8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #40 Skrevet 6. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal følge bedre med når det er fotball. Eksempelvis er et stort antall store fotballspillere utenlandske. Det samme gjelder supportere, publikum. Eller ser du bare VM? Anonymkode: 8540e...9a2 Fotball..? Hva har det med vintersport å gjøre, som var temaet her? Har jeg eller noen andre sagt noe om at det er få innvandrere i fotball? For øvrig gjelder det kun herrefotball, i damefotball er det så å si ingen. Anonymkode: 7d56c...578 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå