AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg sliter med sterk PMS som begynner 14 dager før mensen og symptomene varer også gjennom hele mensen som varer ca. 7 dager. Det vil si at jeg har 9 dager uten PMS hver måned. Det starter altså 14 dager før og blir sterkere jo nærmere mensen jeg er. Symptomene er på topp ei uke før mensen og de første tre dagene av mensen. Jeg får fysiske symptomer som muskelverk i beina, feber til tider, veldig lite energi og mister konsentrasjonen. Men det som ødelegger livet mitt fullstendig er de psykiske symptomene. Jeg blir ekstremt sjalu, paranoid, fullstendig deprimert og ser ingen mening med livet. Jeg tolker alt negativt som kjæresten sier, blir ekstremt sårbar og sint. Jeg mister tillit til kjæresten min og tror han lyver for meg. Dette fører til intense krangler mellom meg og kjæresten min som jeg har hatt i 2 år nå. Jeg vil så gjerne være en annerledes kjæreste. Folk generelt sier til meg at jeg er så snill, omtenksom, ærlig og en engel. Da er det nesten enda verre at jeg blir så annerledes under PMS og mister alle mine gode egenskaper. Jeg blir hysterisk,gråter for ingenting, masete, kranglete, sur og sint. Jeg spør ut kjæresten min om alt og klarer ikke å stole på ham. Har tatt tak i problemet og trener to dager i uken, har kuttet ut koffein, alkohol og raffinert sukker, har prøvd nattlysolje, et kosttilskudd som heter PMS relief, et kosttilskudd som heter Femal Balanse Forte, magnesiumtilskudd, sinktilskudd, kalsiumtilskudd og prøver å få nok søvn. Ingenting av dette har virket på meg. Er det noen andre i lignende situasjon som har noen råd å komme med? Setter veldig pris på alle svar. Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mars 2016 #2 Del Skrevet 5. mars 2016 Bruker du noen form for prevansjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Del Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, morhjertegod skrev: Bruker du noen form for prevansjon? Jeg gikk på p-piller før, men ble enda verre av dem. Har forstått det slik at enkelte kvinner blir bedre av dem, men det funket ikke slik på meg dessverre. TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 5. mars 2016 #4 Del Skrevet 5. mars 2016 Gå til legen og få p piller, evt bytt merke. Om den nye typen ikke funker etter noen måneder prøver du en ny en. P piller har utrolig mange varianter, at du har prøvd en type betyr ikke noe. Bytting av prevensjon har gitt megannerledes pms hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mars 2016 #5 Del Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på p-piller før, men ble enda verre av dem. Har forstått det slik at enkelte kvinner blir bedre av dem, men det funket ikke slik på meg dessverre. TS Anonymkode: 862b3...21b Hadde nærlig bedt deg bytte eller kutte ut piller om du gikk på det. Har ingen gode råd, men kanskje du kunne snakket med en lege om dette, du er helt sikkert ikke den eneste som plages. Høres ikke godt ut å ha det slik, så håper du finner en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapree Skrevet 5. mars 2016 #6 Del Skrevet 5. mars 2016 Har du prøvd Cerazette? Minipille som gjør at man mister mensen.Verdt å prøve siden du har så mye smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Del Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, Poserose skrev: Gå til legen og få p piller, evt bytt merke. Om den nye typen ikke funker etter noen måneder prøver du en ny en. P piller har utrolig mange varianter, at du har prøvd en type betyr ikke noe. Bytting av prevensjon har gitt megannerledes pms hver gang Jeg er skeptisk til å eksperimentere for mye med p-piller også. Er rett og slett redd for å bli enda verre og det takler jeg ikke nå som det føles som det ikke kan bli verre. TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #8 Del Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, morhjertegod skrev: Hadde nærlig bedt deg bytte eller kutte ut piller om du gikk på det. Har ingen gode råd, men kanskje du kunne snakket med en lege om dette, du er helt sikkert ikke den eneste som plages. Høres ikke godt ut å ha det slik, så håper du finner en løsning. Takk for det! Jeg har snakket med legen om dette, men han ga bare råd om magnesiumtilskudd og trening. TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mars 2016 #9 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg bruker hormon spiral og har ikke mens, eller noe særlig pms. Jeg får ikke lov å bruke p piller pga blodpropp, men fordi det er så lite hormoner i spiralen, så har denne funket perfekt. Mend ette er jo forskjell fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Del Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, Sapree skrev: Har du prøvd Cerazette? Minipille som gjør at man mister mensen.Verdt å prøve siden du har så mye smerter. Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvordan fungerer denne? Mister man mensen hele tiden så lenge man går på den? TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Del Skrevet 5. mars 2016 De standard p-pillene jeg først fikk hos legen gjorde også min pms verre. Byttet til mini-piller og plagene ble nærmest helt borte etter 3 måneder. Anbefaler cerazette!! Anonymkode: a3fcd...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Del Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De standard p-pillene jeg først fikk hos legen gjorde også min pms verre. Byttet til mini-piller og plagene ble nærmest helt borte etter 3 måneder. Anbefaler cerazette!! Anonymkode: a3fcd...53b Det var minipillen Conludag jeg gikk på da jeg gikk fullstendig ner i kjelleren og denne har jo veldig lite hormoner. Så jeg føler jeg er et håpløst tilfelle. Virker som jeg ikke tåler noe som helst hormoner. Leste nå at Cerazette har mer hormoner enn Conludag også. TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linituss Skrevet 5. mars 2016 #13 Del Skrevet 5. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var minipillen Conludag jeg gikk på da jeg gikk fullstendig ner i kjelleren og denne har jo veldig lite hormoner. Så jeg føler jeg er et håpløst tilfelle. Virker som jeg ikke tåler noe som helst hormoner. Leste nå at Cerazette har mer hormoner enn Conludag også. TS Anonymkode: 862b3...21b Det kan hende at kroppen din faktisk TRENGER høyere nivåer av hormoner for å komme i rett balanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Del Skrevet 5. mars 2016 3 minutter siden, Linituss skrev: Det kan hende at kroppen din faktisk TRENGER høyere nivåer av hormoner for å komme i rett balanse. Det er mulig. Forvirrende er det i alle fall. TS Anonymkode: 862b3...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 5. mars 2016 #15 Del Skrevet 5. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk til å eksperimentere for mye med p-piller også. Er rett og slett redd for å bli enda verre og det takler jeg ikke nå som det føles som det ikke kan bli verre. TS Anonymkode: 862b3...21b Det er vel bedre å prøve noe enn å bare ha det ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #16 Del Skrevet 5. mars 2016 Det er ikke PMDD da? https://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder Da hjelper ikke p-piller Anonymkode: 7dee9...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapree Skrevet 5. mars 2016 #17 Del Skrevet 5. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg ikke prøvd. Hvordan fungerer denne? Mister man mensen hele tiden så lenge man går på den? TS Anonymkode: 862b3...21b Conludag har et annet progrestron innhold enn Cerazette, det betyr at om du ikke tåler det ene så kan du tåle det andre. Man kan miste mensen helt når man går på den, kan kanskje få litt blødning av og til men pillen hjelper veldig mot pms. Mange som har endometriose går på den (sjekk om du ikke kan ha dette?) Hormonspiral kan også ha samme effekt, det inneholder et annet progrestron igjen. Jeg tålte feks ikke hormonspiral, men tåler Cerazette så det hjelper å prøve andre typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruPotter Skrevet 6. mars 2016 #18 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg går på Cerazette og ble et helt nytt menneske etter jeg begynte på den! Alt av humørsvingninger forsvant! Er jo verdt et forsøk. Man må nesten prøve seg fram... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
risari Skrevet 23. mars 2016 #19 Del Skrevet 23. mars 2016 Hei TS! Er du lykkelig med kjæresten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbye_kitty Skrevet 24. mars 2016 #20 Del Skrevet 24. mars 2016 Ser at dette ikke er en helt ny tråd. Men jeg har funnet en artikkel om behandling her som kanskje er nyttig for fler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå