AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tør ikke å begynne med aksjer og fond, men føler alle maser om hvor mye man taper på å ha penger i bank..Og at man heller burde invistere i hus, utleieleilighet og slike ting jeg ikke har råd til. Jeg måtte sprekke bsukontoen min så kan ikke spare der heller. Er det noen spesielle vintage ting som stiger i pris? Dersom jeg kjøper en gullring så får jeg vel ikke solgt den igjen for samme pris, eller? Da tjener vel ikke gullsmeden på det? Det er ikke slik at jeg har så veldig mye penger på konto. Vil ikke ha verdier til millioner i leiligheten i tilfelle innbrudd og brann. Men kanskje kjøpe noen småting som muligens vil stige i verdi og som jeg hvertfall får solgt for samme pris jeg kjøpte. Så ikke en dyr merkeveske og sofa, for der synker jo verdien kanskje med 50% så fort de er brukt. Vil heller ikke kjøpe maleri for de er for store. Jeg har kun 14.000kr på konto og sparing går sakte når huspris og markedsprisen stiger så fort. Anonymkode: cdc44...abc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #2 Skrevet 5. mars 2016 Hvis du bare har 14.000 er ikke dette noe du trenger å bekymre deg om i det hele tatt. De pengene trenger du å ha i banken, lett tilgjengelig, dersom noe uforutsett skulle skje. Skal det være noe som helst poeng å gå til slike skritt du snakker om må man vel i det minste ha et par hundre tusen, helst mer. Anonymkode: 8276e...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 19 timer siden, Dodge skrev: Sjeldne bilar som Bugatti Chiron? Koster dessverre litt mer enn 14 000 ... Anonymkode: 8276e...4a4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 Ei kagge med rom? Anonymkode: 5defd...499 2
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 Hvis du har brukt BSUen din, eier du vel bolig? Da ville jeg bare betalt ned lånet, så snart jeg hadde spart om en tre måneders buffer (tre måneders gjennomsnittlig forbruk). 14 000 er jo ikke nok til å investere i noe. Putt dem på høyrentekonto som tillater deg ubegrensede uttak så får du iallefall inflasjonen matchet. Hvorfor går sparingen din sakte av at husprisene går opp? Hvis du faktisk sparte en rimelig sum hver måned, kunne du jo puttet litt i et trygt akjsefond. 1
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 2 minutter siden, cheshirecat skrev: Bolig, kunst. Hvilken kunstverk som koster 14 000 tror du kommer til å stige i verdi? Med så stor egenkapital kan hun kjøpe bolig til den nette sum av 93 400, har du noen forslag til boliger i aktuelle strøk til den prisen?
Gjest Coolaid Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 Innbrudd og brann kan du forsikre deg mot. Sett pengene i banken på en høyrentekonto. Du taper ingenting, du tjener bare ikke så veldig mye heller. Ha dem som en buffer dersom ting skjer. Glem alt vissvasset om aksjer og fond osv...
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, Coolaid skrev: Innbrudd og brann kan du forsikre deg mot. Sett pengene i banken på en høyrentekonto. Du taper ingenting, du tjener bare ikke så veldig mye heller. Ha dem som en buffer dersom ting skjer. Glem alt vissvasset om aksjer og fond osv... Fond er jo fornuftig, dersom du har midler å spare.
Gjest cheshirecat Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 8 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvilken kunstverk som koster 14 000 tror du kommer til å stige i verdi? Med så stor egenkapital kan hun kjøpe bolig til den nette sum av 93 400, har du noen forslag til boliger i aktuelle strøk til den prisen? Hahahaha.. Tenkte mer generelt, ikke koblet akkurat til den spesifikke summen.. Kunne jo forøvrig blitt et fint telt med noen IKEA- bilder på kjøpet til den summen..
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 3 minutter siden, cheshirecat skrev: Hahahaha.. Tenkte mer generelt, ikke koblet akkurat til den spesifikke summen.. Kunne jo forøvrig blitt et fint telt med noen IKEA- bilder på kjøpet til den summen.. Hvis jeg hadde 14 000 kroner ville jeg bekymret meg mer for hvorfor jeg ikke har spart mer enn hva jeg skulle bruke min enorme formue for.
Gjest cheshirecat Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Hvis jeg hadde 14 000 kroner ville jeg bekymret meg mer for hvorfor jeg ikke har spart mer enn hva jeg skulle bruke min enorme formue for. Jaja, men nå er du snusfornuftig også da.. Om jeg var på din alder og hadde 14.000 ville jeg fundert på hvordan jeg kunne få mest mulig fest og fart utav dem 😁
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 7 minutter siden, cheshirecat skrev: Jaja, men nå er du snusfornuftig også da.. Om jeg var på din alder og hadde 14.000 ville jeg fundert på hvordan jeg kunne få mest mulig fest og fart utav dem 😁 Det er jo lett, reis til bartebyen, spis og drikk i noen dager, kom hjem med kredittkortregning på 13 000
Gjest cheshirecat Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 9 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er jo lett, reis til bartebyen, spis og drikk i noen dager, kom hjem med kredittkortregning på 13 000 Huff, så uansvarlig.. Høres definitivt ut som noe jeg ville gjort ja 😁
ajarRun Skrevet 6. mars 2016 #16 Skrevet 6. mars 2016 1 minutt siden, cheshirecat skrev: Huff, så uansvarlig.. Høres definitivt ut som noe jeg ville gjort ja 😁 Neste gang så drar jeg å kjøper meg et verdifullt maleri til 14 000 for å spare til bolig!
Gjest cheshirecat Skrevet 6. mars 2016 #17 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Neste gang så drar jeg å kjøper meg et verdifullt maleri til 14 000 for å spare til bolig! Neinei! Neste gang organiserer du et KG treff og tar betalt pr bruker som møter opp, for strevet..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #18 Skrevet 6. mars 2016 4 minutter siden, cheshirecat skrev: Neinei! Neste gang organiserer du et KG treff og tar betalt pr bruker som møter opp, for strevet.. Kg-treff i Bartebyen? Anonymkode: 5defd...499 1
Gjest cheshirecat Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kg-treff i Bartebyen? Anonymkode: 5defd...499 Spør @ambivalentReaction - han som organiserer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå