AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 http://www.seher.no/kjendis/jeg-synes-ikke-noe-om-man-skal-kunne-g-kledd-som-man-vil-i-treningsstudioer-85263 mener Kari Jakkeson. Jeg tenker er dette et reelt problem? Jeg har vært medlem av fire forskjellige treningssenteret i Oslo de siste 10 årene og ytterst sjeldent har jeg opplevd andres påkledning som et problem. Jeg aner ikke om de har hatt klesregler alle stedene, men der jeg trener nå har de ikke det. Folk flest kler seg da normalt? Det er jo ikke sånn at folk møter opp i hotpants og sportsbh bare fordi det ikke finnes regler mot det. Anonymkode: 47cab...ea6 2
Zzyzx Skrevet 5. mars 2016 #2 Skrevet 5. mars 2016 Det drøyeste jeg ser er vel singlet og shorts som stopper på et "anstendig" sted på låret. Kari Jaquesson, som medlem av Ottar, har sikkert fått god opplæring i hvordan man skal skape debatter ut av absolutt ingenting ved å plassere stråmenn på strategiske steder. 8
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 Enig med ts, jeg har nok med meg selv på trening, bryr meg ikke i hva andre har på seg. Har aldri reagert på senteret jeg trener, så hvor stort er egentlig problemet.
vinterkåpe Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 Er ikke særlig fan av folk med singleter. Kunne vært forbud mot pga hygiene, men ellers blåser jeg i det. Er derimot et problem med disse lettkledde jentene som forventer at alle skal late som om de ikke går sexy kledd når de gjør det. Så lenge de tåler lange blikk og stirring så får de gå kledd som de vil, men de får ikke fortelle folk hvordan de skal reagere på dem. Tror de som trener regelmessig på senter bryr seg fint lite om hvordan andre går kledd. Kan derimot være sjenerende for de som strengt tatt burde brukt mer tid på senteret og er lite vant til etikette. 1
Pinkee Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Så lenge folk er kledd såpass at hygienen er ivaretatt, så driter jeg i hva folk går i. Men, når, særlig mannfolk, har en bitteliten singlett, og svetter som en gris, da begynner det å bli litt for uhygienisk for meg. 6
Druid Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 Det er ett lite problem, nettopp fordi de fleste treningssenter har en kleskodeks idag. Jeg tror ingen vil tilbake til sånn det var før. (Problemet er rett og slett at få husker hvordan det var; SATS var ett av de første som innførte kleskodeks for å kunne nå ett større publikum enn folk som anså treningssenteret som en narsissistisk scene. Det er for lenge siden for mange. 5
Gjest Coolaid Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Selvfølgelig er det ingen her inne som villig kommenterer at de selv går uanstendig kledd, upassende kledd eller i for små, trange klær eller har bruker for store utringninger. Sannheten er at mange jenter/ unge kvinner gjør det spesielt. Dere kler dere slik fordi dere vil bli lagt merke til, føle dere sexy, tiltrekkende, vise dere fram, booste selvtilliten litt, være moteriktig osv. Når dere har brukt x antall tusenlapper på implantater i puppene deres så skal det jo på død og liv vises frem. Enten det gjelder på gymmet eller på utesteder... dere vet selv at det skjer. Vær nå i det minste ærlig om det.
Gjest Coolaid Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 8 minutter siden, Pinkee skrev: Så lenge folk er kledd såpass at hygienen er ivaretatt, så driter jeg i hva folk går i. Men, når, særlig mannfolk, har en bitteliten singlett, og svetter som en gris, da begynner det å bli litt for uhygienisk for meg. Har det noe å si hvilket kjønn som svetter dersom det er det hygieniske du skriver om ?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Jeg har vært medlem på to ulike treningssentre hvor det ikke har vært lov med singlet. Det synes jeg er bra. Hvorfor kler berter seg i minst mulig klær hvis det ikke er for å vise seg frem? Anonymkode: 01b4d...b67
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært medlem på to ulike treningssentre hvor det ikke har vært lov med singlet. Det synes jeg er bra. Hvorfor kler berter seg i minst mulig klær hvis det ikke er for å vise seg frem? Anonymkode: 01b4d...b67 Når jeg trener hjemme så trener jeg helst i undertøy. Ikke for å vise meg frem siden det er bare meg der, men fordi jeg får mer bevegelsesfrihet og lettere ser om jeg løfter riktig. Anonymkode: 62b67...ff8 3
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 4 minutter siden, Coolaid skrev: Har det noe å si hvilket kjønn som svetter dersom det er det hygieniske du skriver om ? Jentesvette er jo ikke farlig da.
urenluren Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 4 minutter siden, Coolaid skrev: Selvfølgelig er det ingen her inne som villig kommenterer at de selv går uanstendig kledd, upassende kledd eller i for små, trange klær eller har bruker for store utringninger. Sannheten er at mange jenter/ unge kvinner gjør det spesielt. Dere kler dere slik fordi dere vil bli lagt merke til, føle dere sexy, tiltrekkende, vise dere fram, booste selvtilliten litt, være moteriktig osv. Når dere har brukt x antall tusenlapper på implantater i puppene deres så skal det jo på død og liv vises frem. Enten det gjelder på gymmet eller på utesteder... dere vet selv at det skjer. Vær nå i det minste ærlig om det. Nja, nå bruker jeg tettsittende klær og singletter når jeg trener, men kan ikke si jeg har så mye å vise frem. Bruker i tillegg sports-BH uten innlegg så det blir jo nærmest helt paddeflatt. Hvorfor har jeg på meg dette da, når det ikke er for å vise frem noe? Kan det kanskje være fordi det er funksjonelt? Store, blafrende joggebukser og t-skjorter blir veldig varmt å trene i, og er i veien. 11
Gjest Coolaid Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Jentesvette er jo ikke farlig da. Ja menn er noen griser. De fiser sånn skikkelig dårlig mens jenter fiser engleduft.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 Hva er så gale med singletter? En svetter jo like mye om en har andre klesplagg på seg. Anonymkode: 8e53a...f2a 7
Gjest Coolaid Skrevet 5. mars 2016 #15 Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, urenluren skrev: Nja, nå bruker jeg tettsittende klær og singletter når jeg trener, men kan ikke si jeg har så mye å vise frem. Bruker i tillegg sports-BH uten innlegg så det blir jo nærmest helt paddeflatt. Hvorfor har jeg på meg dette da, når det ikke er for å vise frem noe? Kan det kanskje være fordi det er funksjonelt? Store, blafrende joggebukser og t-skjorter blir veldig varmt å trene i, og er i veien. Hvorfor forsvare deg dersom du selv mener at det ikke gjelder deg ?
urenluren Skrevet 5. mars 2016 #16 Skrevet 5. mars 2016 (endret) 1 minutt siden, Coolaid skrev: Hvorfor forsvare deg dersom du selv mener at det ikke gjelder deg ? Jeg forsvarer meg ikke, men forklarer deg at langt fra alle kvinner kler seg som de gjør på treningssenteret for oppmerksomhetens skyld, og brukte meg selv som eksempel. Jo mindre klær- jo mer funksjonelt. Det var f.eks derfor kvinner og menn trente nakne i Sparta. Endret 5. mars 2016 av urenluren 9
Gjest Coolaid Skrevet 5. mars 2016 #17 Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, urenluren skrev: Jeg forsvarer meg ikke, men forklarer deg at langt fra alle kvinner kler seg som de gjør på treningssenteret for oppmerksomhetens skyld, og brukte meg selv som eksempel. Jo mindre klær- jo mer funksjonelt. Det var f.eks derfor kvinner og menn trente nakne i Sparta. Tullprat. Mindre klær betyr ikke mer funksjonelt. Jeg trener selv, og bruker både sykkelbukse og tights. Det er ikke samsvar med at minst mulig klær er viktig for å kunne trene.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Skrevet 5. mars 2016 Jeg hadde trent oftere hvis kvinner gikk kledd slik. Anonymkode: 41107...7cf 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #19 Skrevet 5. mars 2016 Jeg har sett noen tilfeller med bar overkropp (menn), og sports-bh (kvinner) på treningssenter, og det synes jeg ikke er helt ok. Jeg er enig med Kari J. om at bare mager ikke er spesielt egnet når man trener på treningssenter. Anonymkode: 2daf7...150 7
wintergirl Skrevet 5. mars 2016 #20 Skrevet 5. mars 2016 Det er vel ikke singletter som et problemet her, men synlig utringning og bar mage som ikke er til å fornekte er et blikkfang. Sånn fungerer mennesker . Som jeg skjønner Kari J.her så er det å gå inn for å kle seg "deilig" på treningsstudio å få blikk og så klage på menn som stirrer på dem. Det samme gjelder shorts som går så vidt under rompa. Bøyer seg så viser de alt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå