AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Del Skrevet 5. mars 2016 Skal chippe bilen min. Er det mulig å gjøre dette så det blir skjult for EU kontroll og statens vegvesen kontroller? Motoren, bremser og girkassen tåler en chip oppgradering så det er ikke det jeg lurer på Anonymkode: d9603...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. mars 2016 #2 Del Skrevet 5. mars 2016 Skal du fysisk chippe eller trimme? Chip kan oppdages lett i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Del Skrevet 5. mars 2016 Det vet jeg ikke, men ønsker ikke noe humbug greier. Vil gjøre det skikkelig og betaler glatt 10.000 for å få full utnyttelse av bilen. Den er nedtunet før den ble levert i Norge Anonymkode: d9603...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. mars 2016 #4 Del Skrevet 5. mars 2016 Gled deg til baksmellen, om det er slik at den er nedtunet før den kom til Norge. Da må du faktisk betale en del avgifter for at du skal kjøre lovlig med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Del Skrevet 5. mars 2016 Planlegger ikke å betale avgift. Spør hvordan jeg kan få de hk uten å bli avslørt på EU. Anonymkode: d9603...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 5. mars 2016 #6 Del Skrevet 5. mars 2016 54 minutter siden, tdm900 skrev: Gled deg til baksmellen, om det er slik at den er nedtunet før den kom til Norge. Da må du faktisk betale en del avgifter for at du skal kjøre lovlig med den. Nei, ikkje viss bilen er over 10 år og har vore i Norge i over 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 6. mars 2016 #7 Del Skrevet 6. mars 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Planlegger ikke å betale avgift. Spør hvordan jeg kan få de hk uten å bli avslørt på EU. Anonymkode: d9603...f56 Går nok ikke. Hvis han som tar eukontrollen synes bilen går bedre enn den skal må du vise bilen hos vegvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Del Skrevet 7. mars 2016 Den 3/6/2016 at 17.28, Audiot skrev: Går nok ikke. Hvis han som tar eukontrollen synes bilen går bedre enn den skal må du vise bilen hos vegvesenet. Mange måter å fikse dette på. TS gå på et bilforum som kan dette, ikke et kvinneforum. Anonymkode: 77e9e...3dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Del Skrevet 7. mars 2016 Tunning er nok mest viktig for de som kjører fort, veldig fort, og bryr seg ikke om reglene som de fleste andre må forholde seg til. Hvis bilen din ikke blir beslagtlag av myndighetene først så kan dette skje: http://www.aftenposten.no/nyheter/Tre-ungdommer-omkom-i-bilulykke-6561867.html God tur! Anonymkode: 8aa99...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Del Skrevet 7. mars 2016 X'en min drev med chipping. Da kom kunder tilbake like før EU godkjenning og tilbakestille ting til normalt, fikk bilen godkjent og kom så tilbake for å endre chippen igjen Anonymkode: 2cacc...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Del Skrevet 7. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tunning er nok mest viktig for de som kjører fort, veldig fort, og bryr seg ikke om reglene som de fleste andre må forholde seg til. Hvis bilen din ikke blir beslagtlag av myndighetene først så kan dette skje: http://www.aftenposten.no/nyheter/Tre-ungdommer-omkom-i-bilulykke-6561867.html God tur! Anonymkode: 8aa99...9d3 Hvorfor skal de kjøre fort? Hva om personen vil kjøre på bane med bilen sin? Tror du at alle i Norsk Sportsvogn klubb vil ende opp drept etter å delt bilen i et tre bare fordi de har over 300 HK? Tror du ikke de fleste folk bryr seg om regler eller føler et ansvar for å ferdes sikkert? Anonymkode: 77e9e...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Del Skrevet 7. mars 2016 Her var det mange som tydligvis ikke har mye peiling på hva de snakker om. Til TS! Hvis du drar til de mest kjente aktørene, i mitt tilfelle brukte jeg Tuningservice som holder til i forskjellige steder i landet. De utfører chipping på en profesjonell måte slik at EU-kontroll,servicer osv ikke vil kunne oppdage dette ved normal rutine. Jeg har selv tunet to audier, å er svært fornøyd! Til dere som virkelig tror hensikten med chipping er for å kjøre fort! Folk ønsker lavere forbruk, bedre akselerasjon når de skal ta forbikjøring, bedre/mer behagelig kjøring med tilhenger,campingvogn etc. Som sakt, jeg er svært fornøyd med jobben Tuningservice har gjort, så kan anbefale dem på de sterkeste. Anonymkode: c0ffe...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 14. mars 2016 #13 Del Skrevet 14. mars 2016 Litt OT, men hvordan kan et verksted som utfører PKK finne ut av dette? Det de driver med på PKK er vel visuell kontroll og typiske "kjøpe bruktbil-kontroller" hvor de river litt i hjulene etc? Nå skal det sies at det er lenge siden jeg har hatt en bil som skulle være på PKK, så det kan hende jeg husker feil. Det største trusselen er vel verkstedet som utfører service (spesielt hvis bilen er så ny at den har garanti)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå