Gå til innhold

Krøll med passord og tilkobling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har isdn og bruker tele2 internett-tilkobling. I det siste har det oppstått rare ting når man skal koble seg til nettet.

Det første som skjedde var at når tilkoblings-boksen kom opp (der hvor man trykker "koble til"), så viste den feil passord. Bruker-ID var riktig, men passordet, som er kamuflert som sorte prikker, var feil og i tillegg hadde det fått mange flere tegn.

Jeg gikk inn i kontrollpanelet og videre inn på 'alternativer for internett' og deretter 'tilkoblinger', hvor passord og brukernavn er definert. Også der var det feil passord med mange flere tegn. Jeg tok det bort, og skrev inn det riktige, men til ingen nytte. Når jeg på nytt gikk inn, så var det erstattet med det feile. Hva i huleste er det som foregår på pc'en min?

Har kjørt spybot og adaware og fjernet ulumskheter, men det hjelper ikke.

Kan det være no svineri som har lagt seg på maskinen min eller hur? Noen som vet?????

Har sjekket telefonnummeret som ringes opp når vi kobler oss til, og det er ikke blitt erstattet av andre rare numre.

Har også prøvd system-gjennomdretting,men det hjalp heller ikke.

Hjeeeeeeeelp!! :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

At man har flere "kamuflerte" tegn enn lengden på passordet er normalt. Det er sånn av sikkerhetsmessige årsaker, slik at utenforstående ikke skal vite hvor langt passordet er.

Det kan være noe galt med telenors server, er ikke helt sikker. Du kan prøve nummeret 21405060 med blankt brukernavn og passord, og se om det hjelper. Dersom det gjør det, vet vi ihvertfall hvor feilen ligger. Senere kan du jo evt. bytte til en annen leverandør, eller beholde 21405060 - den koster det samme som å ringe norgestakst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...