Gå til innhold

Er det noen heldige menn her som har truffet barnløse kvinner som ikke ønsker barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei, nå er ikke jeg singel, men min kjæreste er eldre enn meg med store barn, og vi skal ikke ha barn sammen. Vi har det godt sammen og jeg vil ikke bytte.Det jeg lurer på er om noen av dere menn er så heldige å treffe barnløse kvinner uten barneønske? Og da tenker jeg ei som er voksne nok til å stå for valget . Sånn ca 35pluss! Jeg liker ikke babyer eller barn. Tenk hvor deilig livet er uten. Frihet til å gjøre ha en vil, reise på hytten sammen og bare kose seg med en partner. Dessverre er det så mange damer som er så besatte av å få barn( hører det gjennom kompiser som heller ikke ønsker barn) Bare en i venneflokken har vært heldig og funnet ei som ikke vil ha. Hva med dere? Noen heldige individer her inne?

Med hilsen fra

Jon Are

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at mange kvinner er "besatt" av å få barn er fordi det er det samfunnet rundt oss forteller oss at vi må gjøre.Hvis ikke er du et null.Ukebladforsider med bilder av kjendisdamer og tekster som "Barna forandret livet mitt"," Jeg hadde ikke noe liv før jeg fikk barn","Nybakt mamma - nå begynner det virkelige livet" sender ut signaler til alle barnløse kvinner (og menn) at barn er det eneste saliggjørende i denne verden.Det er det eneste som gir lykke.

Det er derfor godt mulig at mange kvinner egentlig ikke har så fryktelig lyst på barn,men de føler seg presset til å få det,for å kunne fremstå som "ekte kvinner" og verdifulle nok i andre (særlig andre kvinners) øyne.Å bli sosialt akseptert betyr tross alt mye for mange mennesker.

Anonymkode: 7c931...e34

• Liker 9
Gjest gjestvest
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at mange kvinner er "besatt" av å få barn er fordi det er det samfunnet rundt oss forteller oss at vi må gjøre.Hvis ikke er du et null.Ukebladforsider med bilder av kjendisdamer og tekster som "Barna forandret livet mitt"," Jeg hadde ikke noe liv før jeg fikk barn","Nybakt mamma - nå begynner det virkelige livet" sender ut signaler til alle barnløse kvinner (og menn) at barn er det eneste saliggjørende i denne verden.Det er det eneste som gir lykke.

Det er derfor godt mulig at mange kvinner egentlig ikke har så fryktelig lyst på barn,men de føler seg presset til å få det,for å kunne fremstå som "ekte kvinner" og verdifulle nok i andre (særlig andre kvinners) øyne.Å bli sosialt akseptert betyr tross alt mye for mange mennesker.

Dette tror jeg ikke. Har du ikke lyst på barn har du ikke det. Og ingen kvinne kan heller føle seg presset til å få barn om hun ikke har denne lysten i utgangspunktet. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, gjestvest skrev:

Dette tror jeg ikke. Har du ikke lyst på barn har du ikke det. Og ingen kvinne kan heller føle seg presset til å få barn om hun ikke har denne lysten i utgangspunktet. 

Samfunnet legger et press på kvinner,særlig de over 35 som er barnløse.De blir ofte sett på som litt sære og annerledes enn sine jevnaldrende medsøstre som har barn.

• Liker 7
Gjest gjestvest
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet legger et press på kvinner,særlig de over 35 som er barnløse.De blir ofte sett på som litt sære og annerledes enn sine jevnaldrende medsøstre som har barn.

Det spiller ingen rolle hvilke meninger samfunnet måtte ha. Kvinner som har ingen barneønske er som regel kvinner med egne sterke meninger og vilje.

Skrevet

Jeg er sammen med ei på 29 som ikke har barn fra før, og heller ikke har ønske om å få barn. Dette er jeg veldig glad for, da jeg selv hverken har barn, eller har lyst på barn selv. Jeg er alt for glad i friheten og i å være husstandens barn selv til det. 

Vi er heldigvis veldig enige i både meningen om å ikke ha barn, og det meste annet også. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å reprodusere seg er vel i hovedsak et biologisk instinkt og ikke noe som er samfunnsskapt. Presset kvinner som ikke ønsker å få barn føler er derimot i høyst grad samfunnsrelatert, nettopp fordi det er så vanlig å få barn. De som ikke ønsker å få barn holder nok på dette. Mennesker som i utgangspunktet ikke ønsker barn, men får det på grunn av barnepress høres temmelig umodne ut. 

Jeg har uansett ikke noen problemer med å tro at det er mange som genuint ønsker å få barn og elsker foreldrelivet. Det er gjerne disse som kommer med uttalelser som du viser til. Når det gjelder det første utsagnet gjelder vel dette for alle. Barn er jo en stor livsendring. 

Anonymkode: bb3ce...7e7

• Liker 4
Gjest Jon Are
Skrevet
6 minutter siden, Skrotnes skrev:

Jeg er sammen med ei på 29 som ikke har barn fra før, og heller ikke har ønske om å få barn. Dette er jeg veldig glad for, da jeg selv hverken har barn, eller har lyst på barn selv. Jeg er alt for glad i friheten og i å være husstandens barn selv til det. 

Vi er heldigvis veldig enige i både meningen om å ikke ha barn, og det meste annet også. 

Gratulerer :-) du er en svært heldig mann! 

Med hilsen fra

Jon Are

Gjest Castielz
Skrevet

Yup!
Men ikke i Norge, aldri møtt noen her som ikke vil har barn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke flere norske får flere barn vil hele Norge blir fullt av innvandreres barn om 20 år.   Gå få barn du! :)

Anonymkode: 8e0d2...c79

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke flere norske får flere barn vil hele Norge blir fullt av innvandreres barn om 20 år.   Gå få barn du! :)

Anonymkode: 8e0d2...c79

Herreegud. Denne også måtte vris om til å handle om innvandring. Tragisk.

Anonymkode: 95a87...b4f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg bare 33, men jeg er frivillig barnløs kvinne. Problemet mitt er at jeg ikke finner menn som ønsker det samme. Samboeren min ønsker barn, så til slutt vil nok vi måtte gå fra hverandre. Regner med å til slutt ende opp med en skilt mann som har barn fra før. Ikke ideelt, men levbart. 

Anonymkode: 20e14...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er en av de kvinnene selv, og har fire likesinnede venninner. Så er ikke så unormalt å ikke ville ha barn ;-) kanskje på bygda,men i større byer er det helt normalt...

Anonymkode: defab...fc4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, gjestvest skrev:

Det finnes mange som er usikker på om de ønsker å få barn eller ikke. Det har det til og med vært en god del av her på forumet opp gjennom årene. Da er standard kommentarene som regel "hopp i det!", "fertiliteten synker jo lengre du venter!", "jeg var usikker og barn er det beste som har skjedd meg!". Det er rett og slett på grensen til skremselspropaganda som kun ser en utgang: å få barn. I tillegg til press og forventninger fra slekt, familie og venner. 

Dessverre er det mange som lar seg føre av all denne type kommentarer og forventninger til kvinner selv om de fortsatt er usikker - og får barn. For noen ender det bra, for andre ikke. Men det er et ekstremt tabu å si at man angrer på at man fikk barn, så det snakkes det alt for lite om og man "må" si at man elsker barna sine og aldri kunne levd uten dem for å ikke bli kastet ut av samfunnet.

Anonymkode: d9e82...7c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har flere venninner i den alderen, inkludert meg, som er lykkelige med valget om ikke å få egne barn. Vi vil bare rett og slett ikke ha barn. Vi misliker de ikke men vi er bare ikke gira på å få. 

Men det har vært vanskelig å finne en bra mann som ikke vil ha barn. Jeg har blitt dumpa av menn fordi jeg ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 1aa6e...ab2

Gjest gjestvest
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange som er usikker på om de ønsker å få barn eller ikke. Det har det til og med vært en god del av her på forumet opp gjennom årene. Da er standard kommentarene som regel "hopp i det!", "fertiliteten synker jo lengre du venter!", "jeg var usikker og barn er det beste som har skjedd meg!". Det er rett og slett på grensen til skremselspropaganda som kun ser en utgang: å få barn. I tillegg til press og forventninger fra slekt, familie og venner. 

Dessverre er det mange som lar seg føre av all denne type kommentarer og forventninger til kvinner selv om de fortsatt er usikker - og får barn. For noen ender det bra, for andre ikke. Men det er et ekstremt tabu å si at man angrer på at man fikk barn, så det snakkes det alt for lite om og man "må" si at man elsker barna sine og aldri kunne levd uten dem for å ikke bli kastet ut av samfunnet.

Anonymkode: d9e82...7c2

Tråden omhandler: Den barnløse kvinnen som ikke ønsker barn. Dette er en kvinne som er sikker på hva hun vil. 
Og det er dette jeg har kommentert. 

Skrevet

Samboeren min er sammen med ei sånn ei ;) Jeg har ikke noe stort ønske om barn, og han synes det er helt greit. Han synes forsåvidt det er helt greit hvis vi får barn også, så det er nok jeg som er den heldige her. 

Dog kjenner jeg litt på presset fra flere rundt meg; "Når skal dere starte familie da?". Er det ikke nok å være to + resterende familie altså? 

• Liker 1
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

For oss frivillig barnløse kvinner er det heller ikke bare bare å finne en mann som verken har eller ønsker barn. Den forrige mannen jeg var involvert med, før samboeren min, var ekstremt opptatt av å få barn og ville helst ha et helt håndballag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne 40+ som ikke ønsker barn. Har skrevet det på Sukker-profilen min, så jeg ikke skal bli kontaktet av verpesyke menn i 40-årsalderen.

Anonymkode: 8a656...5b8

• Liker 1
Gjest Leonardo
Skrevet

Jeg har ikke helt bestemt meg selv når det gjelder dette spørsmålet, men det er noe jeg alltid liker å utfordre jenter på når vi møtes og blir kjent. Ønsker du barn? Hvorfor? Hvorfor ikke? Har du noen gang tenkt tanken på å IKKE få barn? At kanskje det å få barn er noe som er forventet av andre og samfunnet forøvrig og ikke noe du nødvendigvis ønsker selv?

De fleste mennesker lever livet på autopilot og reagerer på omgivelsene livet gjennom i stedet for å ta rasjonelle og gjennomtenkte valg. Valget om å få barn ser ikke ut til å være noe annerledes og er noe enkelte tenker mindre på enn hva de gjør når de skal ha en ny bil eller tv. 

Ungdomsfasen med festing, frihet og opprør --> Høyere utdanning eller rett i jobb --> Slå seg til ro med noen og tilbringe kveldene i sofaen med tv-titting og sex 2 ganger i uka --> Få bolig, boliglån, hund og stasjonsvogn --> Få barn

:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...