Gå til innhold

Er det egentlig mange som finner noen via nettdating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg på. Man hører om et og annet par som finner hverandre via nett, men er det egentlig veldig mange? Jeg er medlem på Sukker og synes det virker veldig vanskelig å finne noen der. Man ser en person man liker, begynner å chatte, avtaler å møtes og blir skuffet. Jeg tror kanskje mer på det å møtes tilfeldig eller bli kjent på en naturlig måte via jobb eller fritidsaktivitet og så bli kjærester. Noen erfaringer?

Anonymkode: 5012c...edc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det finnes noe seriøs statistikk over det, men jeg og mannen min møtte hverandre via en date-side. Til sommeren har vi vært gift i  8 år allerede. :hjerte:

Gjennom disse årene har det selvsagt vært både up's and down's, og da vi snakket med en samtaleterapeut under en av disse nedturene fortalte hun oss at det var nesten vanligere å møtes via Internett enn i jobbsammenheng i dag slik hun hadde erfart det. 

Anonymkode: 827a4...7b4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi møttes over nett for 9 år siden. I denne tiden har vi vært igjennom mye når jeg tenker tilbake. Mye vanskelig og tøffe ting som har vært veldig krevende, men vi har klart oss igjennom alt. Nå kan jeg ikke helt se for meg at noe skal klare å ødelegge forholdet vårt, vi er supersterke! :D 2 barn har vi også!

Endret av debattanten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde profil på sukker noen år og fant ingen. Jeg ser ikke bort fra at nettdating var noe annet da det kom for 8-10 (?) år siden. Min erfaring er i allefall at nettdating handler om bruk og kast, hverken mer eller mindre. Vi som er konservative eller private av oss har egentlig ingenting der å gjøre, mener jeg. 

Anonymkode: 0e4c5...ac0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. De fleste kvinner og 10-20% av de mest vellykkede mennene med best utseende. Er du gjennomsnittlig mann med tanke på yrke/karriere/utseende eller under så kan du glemme det. 

Anonymkode: 61052...65a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min traff hverandre via nettdating, for 2 år siden. Søsteren hans traff også en mann via nettdating, det er 7 år siden og de har 2 barn sammen.

Anonymkode: 97540...702

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg kjenner flere som har funnet sin kjære på nett, har en svoger og svigerinne som nå er gift og har tre barn, en søster som fant sin mann på nett. Har også en venn som var evig unkar, han møtte en nydelig jente, de er det fineste paret jeg veit om, det lyser av de to, de er nå gift. Så tror dette funker bedre, en turer på byn :o)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror menn på nettdating er mer utro enn menn som ikke er. Det er jo så lett å bytte ut dama når de er lei, og de får et bruk og kast-forhold til kvinner. 

Anonymkode: 0dcfe...3f2

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

De to siste forholdene mine har vært/er med menn jeg har truffet på nett. Eksen ble jeg kjent med gjennom et nettforum, og han jeg dater nå, traff jeg på Match.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kvinner på nettdating er mer utro enn kvinner som ikke er. Det er jo så lett å bytte ut mannen når de er lei, og de får et bruk og kast-forhold til menn, for nå har de jo bare enda flere menn svermende rundt seg enn de vanligvis har. 

Anonymkode: c4f28...4e2

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Mythic skrev:

De to siste forholdene mine har vært/er med menn jeg har truffet på nett. Eksen ble jeg kjent med gjennom et nettforum, og han jeg dater nå, traff jeg på Match.

Høres jo ikke ut som det er gull å treffe noen på nett siden det blir slutt med alle sammen...

Gjest Mythic
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo ikke ut som det er gull å treffe noen på nett siden det blir slutt med alle sammen...

Alle sammen? Det ble slutt med eksen, men det hadde da overhodet ikke noe med at vi traff hverandre på nett å gjøre. Det må være slitsomt å være så negativ.

Skrevet

Truffet ganske mange via nett, egentlig, men aldri blitt noe forhold av det.

AnonymBruker
Skrevet

Traff nåværende kjæreste på tinder faktisk:laugh:

Anonymkode: 2f032...81c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kvinner på nettdating er mer utro enn kvinner som ikke er. Det er jo så lett å bytte ut mannen når de er lei, og de får et bruk og kast-forhold til menn, for nå har de jo bare enda flere menn svermende rundt seg enn de vanligvis har. 

Anonymkode: c4f28...4e2

You're like SO wrong though! Det er menn som tømmer tissen sin i alt med puls. Jeg kjenner ingen damer som oppfører seg sånn, er alltid menn som lusker på tinder og nettsider og er utro. ALLTID. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Traff nåværende kjæreste på tinder faktisk:laugh:

Anonymkode: 2f032...81c

Tenk om han er utro da! Du har jo ikke kontroll på om han forts kontakter andre damer der.. 

Skrevet

Prøvde nettdating en sommer for noen år siden. Traff en håndfull menn, og var sammen med en av dem i to år. Tror han var den første jeg la merke til, vi kikket frem og tilbake på hverandres profiler i et par måneder før han tok kontakt :) Det ble slutt etter et par år, men de aller fleste forhold tar jo slutt - det er ikke voldsomt mange som gifter seg med den første kjæresten sin nå lenger. :)

Jeg begynte å chatte da jeg var 12-13 år gammel, rundt 1996-1997 da det begynte å bli vanligere for familier å ha PC og kanskje til og med internett hjemme. Jeg var alltid på utenlandske sider, så aldri poenget med å snakke med nordmenn - de møtte jeg jo hver dag på skolen, det var det store utland som var spennende. Etter hvert flyttet jeg til det store utland og har både der og hjemme i Norge, lenge før mitt forsøk på nettdating, møtt mennesker jeg først traff på nett. Jeg har derfor aldri syntes nettdating er noe rart, eller hatt disse fordommene enkelte ser ut til å fortsatt ha mot "folk på nettet" - det er jo bare deg, meg, og millioner av interessante mennesker som vi aldri hadde fått sjansen til å komme i kontakt med dersom vi begrenser oss selv til dem vi møter i våre rutinepregede dagligliv.

Å prøve nettdating er også å være åpen, å innrømme at man savner noe, å gjøre seg selv sårbar. Jeg synes akkurat den delen er litt vanskelig. Sist jeg prøvde det var det bare for å se hvordan dette jeg har hørt så mye om fungerer (dette er ti år siden nå), jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å møte noen. Men sånn går det når man våger å være åpen for nye ting :)

Skrevet

Om det er mange vet jeg ikke, men jeg kjenner i allfall 2-3 etablerte par som har funnet hverandre på den måten, så noen er det tydeligvis. Jeg har ikke prøvd det selv, men tenker som så at jeg ville antakelig hatt bedre sjanser på nett enn ved å satse på tilfeldige møter. Menn jeg møter gjennom jobb bør jeg helst ligge unna, for jobbforhold ser jeg på som en flott mulighet til å komplisere både jobb og forhold. :ler: Det vil jeg helst unngå. 

Siden min eneste organiserte fritidsaktivitet er å trene på treningssenter skal det godt gjøres å finne noen via fritidsaktiviteter for min del. Altså gjenstår nettet som den arenaen der jeg ville ha størst mulighet for å møte noen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

You're like SO wrong though! Det er menn som tømmer tissen sin i alt med puls. Jeg kjenner ingen damer som oppfører seg sånn, er alltid menn som lusker på tinder og nettsider og er utro. ALLTID. 

Det er nesten ingen menn som kan gjøre det, de er ikke attraktive nok. På den annen side, fordi mennene som ER attraktive nok tømmer tissen sin i alt med puls, har absolutt alle damer sjansen til å være utro gjennom Tinder.

Anonymkode: 3a7e7...281

AnonymBruker
Skrevet
Den 5.3.2016 at 8.05, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg på. Man hører om et og annet par som finner hverandre via nett, men er det egentlig veldig mange? Jeg er medlem på Sukker og synes det virker veldig vanskelig å finne noen der. Man ser en person man liker, begynner å chatte, avtaler å møtes og blir skuffet. Jeg tror kanskje mer på det å møtes tilfeldig eller bli kjent på en naturlig måte via jobb eller fritidsaktivitet og så bli kjærester. Noen erfaringer?

Jeg traff min på gamle Blink - det var egentlig ikke noen sjekketjeneste, mer sånn for å  finne venner, og jeg fant både venner - og en kjæreste her :) sistnevnte har jeg vært gift med i mange år nå :)

Og min søster traff sin kjære på Sukker :)

Anonymkode: a8711...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...