Gå til innhold

Hvordan forholde meg til bf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg og bf gikk fra hverandre er han blitt skikkelig klysete og frekk. Sånn inndirekte liksom. Så stikkere her og der. Det skal sies at når vi var sammen så hadde han null respekt for meg, usunt forhold til alkohol, utroskap på nett osv osv.

Han har barna i helgen, 2 og 6 år. De ringte tidligere og han hadde tydelig drukket. Var snytt og hørte det på han. Jeg dro dit å ransaket huset for mer alkohol. Fant ingenting. Han sa at jeg hadde ikke noe mef om han drakk. Han kunne det nå sa han, når vi ikke bodde sammen lenger og jeg "bestemte". Tror han drikker hver helg nå... Jeg er bekymret når barna er der. 

Han er også, helt ærlig, ganske kort i toppen. Han har ADHD, gidder ikke dra til legen å få medisiner. Har tidligere rusmisbruk bak seg. Nekter for å ha et alkoholproblem, nekter å få hjelp. Men når han drikker foran barna....Han sender de veldig tidlig i seng for å drikke...4-5 øl. Han kan ikke ha øl stående uten å måtte drikke de.

Han mener jeg henger meg opp i dette, at jeg er syk i hodet og kontrollerende. At jeg har sinneproblemer.

Hva gjør jeg? Hvordan skal jeg forholde meg til han fremover? Han er bokstavelig talt dum og usaklig/ frekk når man diskuterer med han. Gjør aldri noe galt, er verdensmester og angriper verbalt med bare svada om man kommer med ting man misliker at han gjør og sier... Jeg er så oppgitt.

Anonymkode: 31edb...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du burde jobbe med å respektere hans grenser og oppsøke hjelp for sinneproblemene dine? Kanskje også prøv å være hyggelig på en ikke-nedlatende måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg og bf gikk fra hverandre er han blitt skikkelig klysete og frekk. Sånn inndirekte liksom. Så stikkere her og der. Det skal sies at når vi var sammen så hadde han null respekt for meg, usunt forhold til alkohol, utroskap på nett osv osv.

Han har barna i helgen, 2 og 6 år. De ringte tidligere og han hadde tydelig drukket. Var snytt og hørte det på han. Jeg dro dit å ransaket huset for mer alkohol. Fant ingenting. Han sa at jeg hadde ikke noe mef om han drakk. Han kunne det nå sa han, når vi ikke bodde sammen lenger og jeg "bestemte". Tror han drikker hver helg nå... Jeg er bekymret når barna er der. 

Han er også, helt ærlig, ganske kort i toppen. Han har ADHD, gidder ikke dra til legen å få medisiner. Har tidligere rusmisbruk bak seg. Nekter for å ha et alkoholproblem, nekter å få hjelp. Men når han drikker foran barna....Han sender de veldig tidlig i seng for å drikke...4-5 øl. Han kan ikke ha øl stående uten å måtte drikke de.

Han mener jeg henger meg opp i dette, at jeg er syk i hodet og kontrollerende. At jeg har sinneproblemer.

Hva gjør jeg? Hvordan skal jeg forholde meg til han fremover? Han er bokstavelig talt dum og usaklig/ frekk når man diskuterer med han. Gjør aldri noe galt, er verdensmester og angriper verbalt med bare svada om man kommer med ting man misliker at han gjør og sier... Jeg er så oppgitt.

Dette kan jo ikke avkreftes.....

Lev ditt eget liv!

Anonymkode: be9cf...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er oppriktig bekymret for om barna ivaretas, kontakter du barnevernet. 

Jeg har også en sopp av en eks. Jeg unngår ham, og gir kun beskjeder som direkte omhandler barnet. Når jeg må omgås ham er jeg avmålt høflig. Jeg unngår å si noe om hans avgjørelser. Nå er bv inne hos oss pga ham (fra før jeg gikk), og jeg lar rett og slett dem ta seg av ham. 

Han kommer ikke til å høre på deg samme hva du sier eller hvor rett du har, og da er det ikke vits i at du maser. Skaff heller ekstern hjelp. 

Anonymkode: 17c08...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har sinneproblemer og er kontrollerende er nå en ting. Dine bekymringer for barna er en annen. Og sannsynligvis henger det første sammen med det siste. Alkoholforbruket til denne mannen høres bekymringsfullt ut, og drikking forran barn der den voksne blir merkbart beruset hører ikke hjemme noen plass.

Det at ungene blir lagt til ett annet klokkeslett enn hjemme hos deg er er lite du kan gjøre med, og egentlig ikke din sak. Men når dette skjer fordi han vil drikke, da er det på tide å ta tak.

Du kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å melde din bekymring til en tjedjepart her, og da er det kanskje like greit å gå direkte til barnevern. Enhver annen offentlig instans, må uansett melde videre til dem.

Vil råde deg til å ikke konfrontere eller prøve å kontrolere far her, spesielt når han ikke ser sine egene problemer. Ta heller saken til de som har myndighet til å sette ned foten til beste for barna dine.

Videre vil jeg råde deg til å sette deg inn i sykdommen alkoholisme slik at du skjønner bedre hva du har å hanskes med i mange år framover. Hva med å kontakte en pårørendegruppe for mennesker med rusproblemer? Her vil du møte støtte og forståelse, og du vil få kunnskap og gode råd som vil komme godt med i årene fremover.

Lykke til 😊

Anonymkode: 527cc...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du har sinneproblemer og er kontrollerende er nå en ting. Dine bekymringer for barna er en annen. Og sannsynligvis henger det første sammen med det siste. Alkoholforbruket til denne mannen høres bekymringsfullt ut, og drikking forran barn der den voksne blir merkbart beruset hører ikke hjemme noen plass.

Det at ungene blir lagt til ett annet klokkeslett enn hjemme hos deg er er lite du kan gjøre med, og egentlig ikke din sak. Men når dette skjer fordi han vil drikke, da er det på tide å ta tak.

Du kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å melde din bekymring til en tjedjepart her, og da er det kanskje like greit å gå direkte til barnevern. Enhver annen offentlig instans, må uansett melde videre til dem.

Vil råde deg til å ikke konfrontere eller prøve å kontrolere far her, spesielt når han ikke ser sine egene problemer. Ta heller saken til de som har myndighet til å sette ned foten til beste for barna dine.

Videre vil jeg råde deg til å sette deg inn i sykdommen alkoholisme slik at du skjønner bedre hva du har å hanskes med i mange år framover. Hva med å kontakte en pårørendegruppe for mennesker med rusproblemer? Her vil du møte støtte og forståelse, og du vil få kunnskap og gode råd som vil komme godt med i årene fremover.

Lykke til 😊

Anonymkode: 527cc...208

Takk :)

Jeg har vokst opp med en alkoholisert far så jeg vet firsthand hva disse problemene inneholder og jeg ønsker ikke det samme for mine barn. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tror de er utsatt for omsorgssvikt når de er der ville jeg kontaktet barnevernet. 4-5 øl er over grensen synes jeg. To burde være max. Hvordan skal han kunne tenke klart om noe skjer hvis han ikke er edru? Jeg hadde vært redd hver gang barna var hos ham hvis jeg var deg. 

Anonymkode: a8835...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når barna er så små som to år så skal en ikke drikke seg så beruset at det høres og synes. Ikke at det er bra for den eldste heller. Han virker til å ha et rusproblem,og har jo også slitt med det før. Du kan ikke dra å ransake huset hans og være vaktbikkje når han har ungene. Du bør kontakte barnevernet. 

Dere har ikke et ok forhold,og mangel på respekt går begge veier her. Du beskriver ham på en nedlatende måte. 

Tror det hadde vært bra å tatt en samtale med BV her jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter må velge bedre fedre til sine barn er mitt råd. Dette er trist. To som elsket og fikk fine barn. Så blir de såååå uvenner. Ikke bra. Ville selv blitt rasende angående drikkinga. Min mening er at han ikke burde hatt barna!!

Anonymkode: c6e7d...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at du fikk barn nr 2 om han er helt håpløs.. Men gjort er gjort og det er denne mannen du har valgt som far til barna dine..

når dere ikke lengre er sammen har du lite med hva han har hjemme- å dra på rassia hjemme hos han er uakseptablet. Er du bekymret for barna kontakter du barnevernet eller politiet ..

Anonymkode: a0562...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...