AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Gikk inn i en glassdør/skyvedør som var litt ødelagt/sen. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ganske hard på slik at halve ansiktet mitt er rødt og nesa er hoven.. Kan for å si det mildt sagt ikke gå på jobb i morgen. Det jeg reagerer på nå er at det kom bort flere til meg og sa "du er ikke den eneste døra har vært litt dårlig idag og går derfor tregere". Med det stod ingen lapp og dette er en kjent butikk i et kjent kjøpesenter.. Kan jeg kreve noe? Synes det blir for dumt å bare si "jaja...." Når de selv påpeker at flere har gjort dette. Mindre flaut var det heller ikke da jeg gråt og gråt i butikken også... Anonymkode: ae329...5c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Kreve noe? Dette er ikke USA. Du gikk på døren, sånt skjer. Anonymkode: ead9c...ba5 38
ajarRun Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Man kan kreve hva man vil fra hvem som helst. Hvis du krever noe smått så kan det godt hende du får det. Men ikke hold pusten. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk inn i en glassdør/skyvedør som var litt ødelagt/sen. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ganske hard på slik at halve ansiktet mitt er rødt og nesa er hoven.. Kan for å si det mildt sagt ikke gå på jobb i morgen. Det jeg reagerer på nå er at det kom bort flere til meg og sa "du er ikke den eneste døra har vært litt dårlig idag og går derfor tregere". Med det stod ingen lapp og dette er en kjent butikk i et kjent kjøpesenter.. Kan jeg kreve noe? Synes det blir for dumt å bare si "jaja...." Når de selv påpeker at flere har gjort dette. Mindre flaut var det heller ikke da jeg gråt og gråt i butikken også... Anonymkode: ae329...5c7 Er du modell? Prostituert? Anonymkode: 20985...c2a 5
Fionnuala Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Tja, syns ikke egentlig du kan kreve noe her, blir å være litt vanskelig. Men for all del, du kan jo si hva som skjedde og ønske en slags kompensasjon så får du sikkert et gavekort eller noe.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk inn i en glassdør/skyvedør som var litt ødelagt/sen. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ganske hard på slik at halve ansiktet mitt er rødt og nesa er hoven.. Kan for å si det mildt sagt ikke gå på jobb i morgen. Det jeg reagerer på nå er at det kom bort flere til meg og sa "du er ikke den eneste døra har vært litt dårlig idag og går derfor tregere". Med det stod ingen lapp og dette er en kjent butikk i et kjent kjøpesenter.. Kan jeg kreve noe? Synes det blir for dumt å bare si "jaja...." Når de selv påpeker at flere har gjort dette. Mindre flaut var det heller ikke da jeg gråt og gråt i butikken også... Anonymkode: ae329...5c7 Blir du hjemme fra jobb grunnet kun dette, eller har du brukket eller bristet bein i ansiktet? Indre blødninger? Har du vært hos lege og fått påvist eventuelle skader? Anonymkode: 4bd30...2d7 23
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Muligens tapt arbeidsfortjeneste om du ikke får sykepenger for i morgen. Men det vil koste deg mer med en time advokat enn hva du taper i lønn i morgen, så svaret er nei, du kan ikke kreve noe. Shit happens. Rettsapparatet skal ikke bruke tid og ressurser på et erstatningsbeløp på en tusenlapp. Anonymkode: 81b16...abf 11
Gjest kaninen Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 Kreve, kreve, kreve. Få, få, få. Du gikk på en dør. Get over it!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Jeg kom til å tenke på en som fortalte at h*n skulle saksøke frisøren sin. Grunnen til saksøkingen var at h*n ikke kunne gå ut av huset på over 2 måneder(!) mens h*n ventet på at håret skulle vokse ut... Anonymkode: 4bd30...2d7 10
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom til å tenke på en som fortalte at h*n skulle saksøke frisøren sin. Grunnen til saksøkingen var at h*n ikke kunne gå ut av huset på over 2 måneder(!) mens h*n ventet på at håret skulle vokse ut... Anonymkode: 4bd30...2d7 Jeg må legge til at hans familieadvokat fikk hysterisk latteranfall da han fortalte om at han ønsket å saksøke frisøren sin... Anonymkode: 4bd30...2d7 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk inn i en glassdør/skyvedør som var litt ødelagt/sen. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ganske hard på slik at halve ansiktet mitt er rødt og nesa er hoven.. Kan for å si det mildt sagt ikke gå på jobb i morgen. Det jeg reagerer på nå er at det kom bort flere til meg og sa "du er ikke den eneste døra har vært litt dårlig idag og går derfor tregere". Med det stod ingen lapp og dette er en kjent butikk i et kjent kjøpesenter.. Kan jeg kreve noe? Synes det blir for dumt å bare si "jaja...." Når de selv påpeker at flere har gjort dette. Mindre flaut var det heller ikke da jeg gråt og gråt i butikken også... Anonymkode: ae329...5c7 Selvfølgelig kan du ikke kreve noen ting! Du lever i Norge, ikke i Amerika! Du gikk på en dør i et uoppmerksomt øyeblikk og det er utelukkende din egen feil! Dersom du ikke har hjernerystelse eller noe slikt så kan du dra på jobb i morgen, kan du ikke?!?! Anonymkode: 2cfde...d05 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 Er dette troll, eller en seriøs person for forventer at man kan kreve noe om blir? Og hva er det med arbeidsmoralen din? Bli hjemme fordi nesa er litt hoven og du er rød i ansiktet. Dette kan bare ikke være en sann person ellers lurer jeg fælt hvor du vil ende opp i livet med den holdningen. UTROLIG!! Anonymkode: 62e4f...abd 4
Million Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 Hvis dette var noe du kunne "kreve" noe for i form av penger, så hadde en del folk garantert gjort det til sitt levebrød og ta rennefart og løpe inn i dører, klage og kreve penger for det. Det er ikke amerikanske tilstander her, heldigvis! I Amerika er det faktisk folk som lever av slike erstatningssaker. De tar f.eks. en flaske med noe flytende vaskemiddel e.l. ut av butikkhyllen, strør det på gulvet, later som de sklir i det og kaster seg ned på gulvet og akker og ojer seg. Personalet kommer styrtende til, og "den skadede" saksøker og krever penger i erstatning. Heldigvis har vi ingen sånn kultur her i Norge. Her er det sånn at går du på ei dør, får du skylde deg selv. Litt au-au, men det går over. 3
MapleSirup Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 "Vi beklager" er det beste du kan håpe på her. 1
SunnivaOslo Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 Se deg for neste gang og skaff deg arbeidsmoral i og med at du mener du ikke kan komme på jobb fordi du er litt rød i trynet,legg en ispose på nesa og slutt å lek diva! 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #16 Skrevet 6. mars 2016 Den Friday, March 04, 2016 at 0.56, AnonymBruker skrev: Gikk inn i en glassdør/skyvedør som var litt ødelagt/sen. Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ganske hard på slik at halve ansiktet mitt er rødt og nesa er hoven.. Kan for å si det mildt sagt ikke gå på jobb i morgen. Det jeg reagerer på nå er at det kom bort flere til meg og sa "du er ikke den eneste døra har vært litt dårlig idag og går derfor tregere". Med det stod ingen lapp og dette er en kjent butikk i et kjent kjøpesenter.. Kan jeg kreve noe? Synes det blir for dumt å bare si "jaja...." Når de selv påpeker at flere har gjort dette. Mindre flaut var det heller ikke da jeg gråt og gråt i butikken også... Anonymkode: ae329...5c7 Begynn med å gå,til lege og få skaden registrert der du. Hva har du blitt påført av økonomisk tap? Anonymkode: 9f8a7...821 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #17 Skrevet 6. mars 2016 Nei. Det du kan gjøre er å klage til senteret og håpe de reparerer/oppgraderer denne trege døren slik at det er mindre sannsynlig at andre gjør samme feil. Og jeg ser overhodet ingen grunn til at du ikke kan gå på jobb fordi du er forslått? Litt snodig utseende er ingen grunn til at man ikke kan sitte i kassa. Anonymkode: 9a530...705 5
Gjest Badebuksa Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 Du knakk jo ikke noe og ble ikke skadet for livet. Hva skal du få erstatning for, at du ikke så deg for og fikk vondt?
happiest Skrevet 7. mars 2016 #20 Skrevet 7. mars 2016 Kreve noe? Gratis shopping på senteret i et år? Det eneste du sikkert kan "kreve" er evt. kostnader du må ut med i forbindelse med legeundersøkelse av ansiktet. Og uansett, hvem går inn i en dør før den faktisk har åpnet seg? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå