AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Noen som har bestilt fra amazon før? Bøker altså? Er inne på uk og com siden. På uk står det "xxx UK delivery" i prislisten. På alle, hva vil det si? Leverer de ikke fra UK til norge? Anonymkode: 685b9...df6
visp Skrevet 5. mars 2016 #2 Skrevet 5. mars 2016 Jeg har bestilt endel fra uk iallefall og ikke noe leveringsproblem, bestilt musikk da men skal vel ikke ha noe å si.
Pterinochilus Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 De leverer til Norge, jeg har bestilt fra Amazon mange ganger. Du bør imidlertid sjekke https://www.bookdepository.com/ også. De har gratis frakt verden over og er noen ganger vesentlig billigere enn Amazon. (På tross at de er kjøpt opp av Amazon). 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 4 minutter siden, Pterinochilus skrev: De leverer til Norge, jeg har bestilt fra Amazon mange ganger. Du bør imidlertid sjekke https://www.bookdepository.com/ også. De har gratis frakt verden over og er noen ganger vesentlig billigere enn Amazon. (På tross at de er kjøpt opp av Amazon). Tusen takk for linken :D Hva er den prislisten da? Det står: Norway Standard (5-10 days) Music / DVD / Blu-ray / Software / Video Games (excluding consoles) - £3.60 per delivery + £1.80 per kg. Books (includes audio books) - £5.50 per delivery + £1.80 per kg. Other categories (including Video Games consoles) - £5.50 per delivery + £1.80 per kg. For any combination of items from the categories listed above add together the appropriate "per item" or "per kg" rates. The highest "Per Delivery" rate applies. Blir det ekstra kostnader på grunn av vekt? Her ser du øverste, det er ingen shipping info. http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/1783705485/ref=tmm_pap_new_olp_sr?ie=UTF8&condition=new&qid=&sr= Ts Anonymkode: 685b9...df6
Pterinochilus Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for linken :D Hva er den prislisten da? Det står: Norway Standard (5-10 days) Music / DVD / Blu-ray / Software / Video Games (excluding consoles) - £3.60 per delivery + £1.80 per kg. Books (includes audio books) - £5.50 per delivery + £1.80 per kg. Other categories (including Video Games consoles) - £5.50 per delivery + £1.80 per kg. For any combination of items from the categories listed above add together the appropriate "per item" or "per kg" rates. The highest "Per Delivery" rate applies. Blir det ekstra kostnader på grunn av vekt? Her ser du øverste, det er ingen shipping info. http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/1783705485/ref=tmm_pap_new_olp_sr?ie=UTF8&condition=new&qid=&sr= Ts Anonymkode: 685b9...df6 https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981#GUID-5672CA9A-98DA-48AF-A7A0-AE69554161F3__SECTION_CB42873AD3EF4E97A86579208FC49F09 Her finner du prisene for frakt til en mengde land, inkludert Norge. Men sammenlign som sagt med The Book Depository for de er som regel billigere fordi du bare betaler prisen for boken og ingen frakt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, Pterinochilus skrev: https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981#GUID-5672CA9A-98DA-48AF-A7A0-AE69554161F3__SECTION_CB42873AD3EF4E97A86579208FC49F09 Her finner du prisene for frakt til en mengde land, inkludert Norge. Men sammenlign som sagt med The Book Depository for de er som regel billigere fordi du bare betaler prisen for boken og ingen frakt. Lykke til! Da forstår jeg. Takk for linken btw, til den nettsiden :D Elsker billige bøker, for da kan jeg kjøpe mer :D Ts Anonymkode: 685b9...df6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Det er bare å legge det du ønsker å kjøpe i handlevognen og gå til utsjekksiden. Du får da se hva du faktisk skal betale i frakt. Du får også beskjed dersom du prøver å kjøpe noe de ikke sender til Norge (f.eks. elektronikk). Anonymkode: e5a38...a3b
Million Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har bestilt fra amazon før? Bøker altså? Er inne på uk og com siden. På uk står det "xxx UK delivery" i prislisten. På alle, hva vil det si? Leverer de ikke fra UK til norge? Anonymkode: 685b9...df6 Jeg bestiller stadig engelske bøker fra Amazon.co.uk, og det går helt fint det. Har bestilt derfra i årevis. Det står "UK delivery" rett og slett fordi det er den britiske Amazon du har foran deg, og de har kanskje brorparten av sine kunder der, selv om de leverer til andre land også. DVD'er bestilt fra britiske Amazon.co.uk funker på norske dvd-spillere, i motsetning til de fra amerikanske Amazon.com, de dvd'ene og spillene de funker ikke her. Feil region/sone. Husk at du ikke kan bestille elektriske artikler fra Amazon.co.uk, da de har andre stikk-kontakter i England. De passer ikke her i våre stikk-kontakter. Amerikanske Amazon er elektriske artikler tilpasset et annet spenningsnett enn våres. Endret 5. mars 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, Million skrev: Jeg bestiller stadig engelske bøker fra Amazon.co.uk, og det går helt fint det. Har bestilt derfra i årevis. Det står "UK delivery" rett og slett fordi det er den britiske Amazon du har foran deg, og de har kanskje brorparten av sine kunder der, selv om de leverer til andre land også. DVD'er bestilt fra britiske Amazon.co.uk funker på norske dvd-spillere, i motsetning til de fra amerikanske Amazon.com, de dvd'ene og spillene de funker ikke her. Feil region/sone. Husk at du ikke kan bestille elektriske artikler fra Amazon.co.uk, da de har andre stikk-kontakter i England. De passer ikke her i våre stikk-kontakter. Amerikanske Amazon er elektriske artikler tilpasset et annet spenningsnett enn våres. Ok takk for hjelpen. Jeg bruker å kjøpe bøker på cdon.com, for de er rimelige pris. For å si det sånn, Ark hadde nettopp mammutsalg, boken kostet da 129kr på mammutsalg... på cdon.com koster den samme poken i pocket (også pocket utgave hos ark altså) 59kr til vanlig men var på tilbud til 49kr den dagen jeg sjekket. Sykt mye å spare ved å lete litt. Ei bok jeg vil kjøpe nå koster 350kr hos ARK, 288kr hos cdon.com og...89kr hos amazon.co.uk!! Sinnssykt. Identisk bok og alt. Et bonus spørsmål ang bøker. Ta ei harry potter bok. Den samme boken er publisert hos to "publishers", med forskjellig pris. Bøkene er helt like, samme antall sider. Det stemmer at først er det ett firma, f.eks Harper collins (et firma, eller publishing firma), denne boken koster 349kr. Men identisk bok, samme forfatter, tittel, antall sider etc, ble så publisert av et annet firma, Titan books, de tar 176kr! Det er da 173 kr i forskjell.... Stemmer det? Er det virkelig slik at to firma kan publisere samme bok, ta forskjellige priser... Googlet det og som jeg forstår det så er det pris, firma og antallsider pga størrelse på skrift f.eks som er eneste forskjellen. Her er det snakk om 2 sider forskjell, ellers er alt identisk. https://cdon.no/b%C3%B8ker/jody_revenson/harry_potter%3a_the_creature_vault%3a_the_creatures_an-27424003 Dette er den dyrehttps://cdon.no/b%C3%B8ker/jody_revenson/harry_potter_-_the_creature_vault-27713892 Dette er den billige. Ingen bilde der da, for cdon.com suger til å laste opp bilder til ting. Men jeg googlet det og den ser helt lik ut som den på den øverste linken. Amazon f.eks har begge to også. ts Anonymkode: 685b9...df6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Samme tittel, samme bok. Forlagene kan jo ha salg og bestemme prisene litt som de vil. Som du sier, det kan lønne seg å lete litt i ulike nettbutikker. Bøker er gratis å importere til Norge, uansett antall. Ingen moms og ingen toll. Går ut fra at dette kanskje er fordi staten vil gi "lærdom til folket" i form av lettere tilgjengelige bøker fra hele verden. Anonymkode: 56c0b...567
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme tittel, samme bok. Forlagene kan jo ha salg og bestemme prisene litt som de vil. Som du sier, det kan lønne seg å lete litt i ulike nettbutikker. Bøker er gratis å importere til Norge, uansett antall. Ingen moms og ingen toll. Går ut fra at dette kanskje er fordi staten vil gi "lærdom til folket" i form av lettere tilgjengelige bøker fra hele verden. Anonymkode: 56c0b...567 Supert, da har jeg forstått det riktig :D Jeg er villig til å betale for bøker. Men jeg vil jo spare så mye som mulig per bok, slik at jeg kan kjøpe enda flere bøker. Skal teste ut amazon nå, siden boken er så billig der :D Ts Anonymkode: 685b9...df6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 23 timer siden, Million skrev: Jeg bestiller stadig engelske bøker fra Amazon.co.uk, og det går helt fint det. Har bestilt derfra i årevis. Det står "UK delivery" rett og slett fordi det er den britiske Amazon du har foran deg, og de har kanskje brorparten av sine kunder der, selv om de leverer til andre land også. DVD'er bestilt fra britiske Amazon.co.uk funker på norske dvd-spillere, i motsetning til de fra amerikanske Amazon.com, de dvd'ene og spillene de funker ikke her. Feil region/sone. Husk at du ikke kan bestille elektriske artikler fra Amazon.co.uk, da de har andre stikk-kontakter i England. De passer ikke her i våre stikk-kontakter. Amerikanske Amazon er elektriske artikler tilpasset et annet spenningsnett enn våres. Jeg forstår ikke helt. Jeg legger en bok i handlekurven. Det står fortsatt ingen frakt... Må skrive inn adresse og fullføre orderen etter det. Hvor står det om frakt? Når det bare står "Eligible for FREE UK Delivery"... ingen pris, ingenting om frakt. Verken på selve annonse-siden, eller i handlekurven. Slik ser det ut. Når jeg trykker på "Proceede to checkout" så må jeg skrive inn adresse og slikt. Fortsatt ingen info om pris på frakt. Får jo ikke en totalsum på slutten. Vil ha hele summen. For jeg vil ikke risikere å må betale 200kr i frakt ts Anonymkode: 685b9...df6
Million Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 Du får ikke opp frakt før på nestsiste side, før du skal bekrefte ordren. Du må selvsagt være innlogget med ditt land og adresse, for at systemet skal kunne kalkulere frakten riktig. Bøker er tungt, og frakten kan i mange tilfeller bli litt dyr. Men for en enkelt bok er det ikke stort. Noen tiere, kan jeg tenke meg. Det er ikke så komplisert
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 Hvorfor kjøper du fra UK-versjonen av Amazon.com idet heile tatt?? Anonymkode: 4fc10...559
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper du fra UK-versjonen av Amazon.com idet heile tatt?? Anonymkode: 4fc10...559 Fordi hos amazon.com koster identisk bok 109kr. 380kr i norge. Men hos amazon.co.uk er identisk bok til 56kr. Derfor bruker jeg nå uk versjonen. Alle er ny altså, ikke brukte. 1 time siden, Million skrev: Du får ikke opp frakt før på nestsiste side, før du skal bekrefte ordren. Du må selvsagt være innlogget med ditt land og adresse, for at systemet skal kunne kalkulere frakten riktig. Bøker er tungt, og frakten kan i mange tilfeller bli litt dyr. Men for en enkelt bok er det ikke stort. Noen tiere, kan jeg tenke meg. Det er ikke så komplisert Men jeg var jo helt frem til kort nummer info. Neste skritt er "Pay" også "Confirme". Stopper før pay, for jeg skriver ikke inn all kort info. Fader at jeg ikke har mitt gamle bankkort som er sperret, kanskje det hadde gått an å sjekke med det kortet. Fikk to valg ang frakt, standard eller express. Ingen sum å se. Men når jeg går innpå frakt metoder på hjelp siden så står det Standard: Books: £2.99 per delivery. (36kr) Det står også "Standard Delivery/Standard Pickup (delivery to a Pickup Location)" men regner med at siden det ikke er noen hente adresse så er vell det rett i postkassen eller nærmeste postkontor, men det bestemmer vell ikke amazon. Men det står ikke noe pris på siden. Jeg skriver ikke inn kortnummer når jeg ikke har en eksakt sum, aldri. ts Anonymkode: 685b9...df6
asterix Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hos amazon.com koster identisk bok 109kr. 380kr i norge. Men hos amazon.co.uk er identisk bok til 56kr. Derfor bruker jeg nå uk versjonen. Alle er ny altså, ikke brukte. Men jeg var jo helt frem til kort nummer info. Neste skritt er "Pay" også "Confirme". Stopper før pay, for jeg skriver ikke inn all kort info. Fader at jeg ikke har mitt gamle bankkort som er sperret, kanskje det hadde gått an å sjekke med det kortet. Fikk to valg ang frakt, standard eller express. Ingen sum å se. Men når jeg går innpå frakt metoder på hjelp siden så står det Standard: Books: £2.99 per delivery. (36kr) Det står også "Standard Delivery/Standard Pickup (delivery to a Pickup Location)" men regner med at siden det ikke er noen hente adresse så er vell det rett i postkassen eller nærmeste postkontor, men det bestemmer vell ikke amazon. Men det står ikke noe pris på siden. Jeg skriver ikke inn kortnummer når jeg ikke har en eksakt sum, aldri. ts Anonymkode: 685b9...df6 Amazon er et meget seriøst firma. Jeg registrert kortnr. mitt der kun første gang jeg kjøpte og det ligger lagret. Du får opp fraktprisen før du endelig bekrefter kjøpet. Jeg har kjøpt bøker fra både amazon.com og amazon.co.uk i snart 20 år og det har aldri vært noe tull. Jeg sendte en klage en gang pga en bok som det var en feil med. Fikk ny bok etter få dager og trengte ikke sende tilbake den det var feil på engang. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Du må først legge inn kortinformasjon og på siste siden som heter "Review your order" står frakten og totalsummen du skal betale oppført. Anonymkode: e5a38...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #18 Skrevet 7. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver ikke inn kortnummer når jeg ikke har en eksakt sum, aldri. Da vil du ikke få vist faktisk fraktkostnad hos Amazon. Anonymkode: e5a38...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 15 timer siden, asterix skrev: Amazon er et meget seriøst firma. Jeg registrert kortnr. mitt der kun første gang jeg kjøpte og det ligger lagret. Du får opp fraktprisen før du endelig bekrefter kjøpet. Jeg har kjøpt bøker fra både amazon.com og amazon.co.uk i snart 20 år og det har aldri vært noe tull. Jeg sendte en klage en gang pga en bok som det var en feil med. Fikk ny bok etter få dager og trengte ikke sende tilbake den det var feil på engang. Oh ok. Men når jeg går igjennom hele prossesen og skriver ingen korter, så binder jeg meg ikke til en avtale? Ebay er slik at du hvis du trykker på "Kjøp" så må du kjøpe, selv om at du finner ut at frakten er på 300kr f.eks. Det er ikke forpliktet til å kjøpe, før du trygger på "confirm" på slutte steget? Hvis det er slik, så er det greit da legger jeg inn kort info og slikt :D ts Anonymkode: 685b9...df6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Du må ikke klikke lenger enn til siden der det står "Review your order". Dersom du klikker på knappen som heter "Buy now" vil du gjennomføre kjøpet. Anonymkode: e5a38...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå