Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fullfinansiering? Sparte opp EK lenge? Hjelp fra foreldre? Kausjonister?

Anonymkode: 11cf0...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sparte opp egenkapital

Skrevet

Oppsparte penger, og tok boliglån i banken for resten av beløpet.

AnonymBruker
Skrevet

Forskudd på arv 

Anonymkode: 249d9...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk fullt lån i banken. Dette var før man trengte egenkapital. Begge hadde bsu, og han gikk inn med litt egenkapital. Ingen lån ellers.

Hadde sikkert slitt mer nå, med krav om ek, og nå har vi billån, barn osv..

Anonymkode: 783c4...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i 1,5 år og bodde hos mamma helt gratis. Gikk i banken med EK og fikk lån.

I jobbåret brukte jeg ikke penger på noe som helst, så min mor har hjelpt meg mye sånn sett. Hun ville at vi skulle gjøre det slik fordi hun gåhadde hatet at jeg kastet pengene ut av vinduet på å leie.

I tillegg til egen EK( 380 000) hadde jeg ca 220 000 som mamma hadde spart opp siden jeg var baby.

Anonymkode: 40998...766

Skrevet (endret)

Hovedsakelig hjelp fra foreldre. 

Endret av Nori
Skrevet

Spurte i banken, fikk fullfinansiering for et år siden. Liten lokalbank der rådgiveren kjente svigerfar godt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet ved siden av skolen, sparte opp egenkapital og kjøpte bolig. Akkurat som de fleste andre også kan velge å gjøre :)

Anonymkode: 54850...ec6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egenkapital (+ at vi var to om kjøpet). Sparte litt hvert år under studiene + de første to årene jeg jobbet. Hadde til slutt litt over 300k.

Anonymkode: e57fe...00e

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet mens jeg studerte. Bodde hjemme til jeg kjøpte leilighet. Spart egentlig hele livet jeg. Så når jeg var 21 kjøpte jeg leilighet med det jeg hadde spart og lånt fra banken :)

Anonymkode: 853f0...9a1

Skrevet

Fullfinansiering fra banken. Dette var ett par år før man måtte ha Egenkapital. 

Skrevet

Fullfinansiering, men det er snart 10 år siden. 

Gjest Krekling
Skrevet

Vårt første hjem kjøpte vi med 10% EK som var det banken forventet den gang.  Da hadde vi spart i et par år før vi kjøpte. Jeg var student på den tiden, men hadde deltidsstilling ved siden av studier. Vi var godt forberedt til møte i banken. Hadde med en perm med budsjett over alle økonomiske utgiftene våre i forhold til lånet vi ønsket. Budsjett med SIFO-tallene, og våre aktuelle tall i forhold til dette. Mange av postene som ikke stemte med hvor mye vi brukte på ting. Vi laget også et par ekstra budsjett utifra økt rente på lånet og hvordan vi ville klart oss da. Lønnslipper,  arbeidskontrakter, årsoppgjør og prospekter med leiligheter vi hadde tittet på var vel også inni der.  Vi tok litt av, men følte det var greit å vise at vi hadde oversikt over økonomien ettersom vi ikke hadde den beste inntekten på den tiden:).

AnonymBruker
Skrevet

To om lånet, så vi hadde spart opp 100.000 hver, fikk startlån fra husbanken til egenkapital

Anonymkode: 04ab8...045

Skrevet

Hjelp fra foreldre. Hadde tatt veldig lang tid om vi skulle spart opp alt selv...

AnonymBruker
Skrevet

Sparepengne mine holdt til innskuddet på en innskuddsleilighet. Det var sparepenger fra barnetrygd som foreldre har spart for meg, konfirmasjonsgaver og sparing jeg gjorde da jeg jobbet i butikk mens jeg bodde gratis hjemme etter vgs. 

Anonymkode: c8cc0...9d8

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde min manns foreldre som stilte sikkerhet for en del av lånet da vi kjøpte vår første bolig sammen, for den gangen var det ikke noe krav om egenkapital. Vi lånte derfor 100% da vi kjøpte vår første bolig. Da vi kjøpte den andre, hadde boligen økt såpass i verdi at vi hadde sikkerhet i form av egenkapital i boligen, og trengte ikke hans foreldres hjelp lenger. Det samme når vi kjøpte vår tredje og nåværende bolig sammen. Her har vi bodd i nesten ti år nå, og egenkapitalen har økt og økt.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper hus nå, og vi har kausjonist. Vi hadde egentlig tenkt å ha blanding mellom EK og priv lån, men får nå muligheten til å bruke EK til oppussing . 

Anonymkode: 4d28c...b5f

Skrevet (endret)

Bodde hjemme i et halvt år før jeg kjøpte mens jeg jobbet fulltid slik at jeg kunne spare opp siste rest av egenkapitalen. Fram til da hadde jeg spart alle pengene fra deltidsjobben (jobbet 50%) mens jeg var student. Kjøpte ved hjelp av egenkapital. Kjøpte leilighet for 1 250 000 kr og hadde egenkapital på 210 000 kr. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...