AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Jenta mi blir 5 år, og jeg planlegger bursdagsfeiring. Ønsket egentlig å låne barnehagen, men den er utleid den helgen, samt passende dager før og etter. Pappan er ikke interessert i å bruke sin lørdag helgen etter på dette (vi er skilt). Jeg har en liten 3-roms leilighet på bare 50kvm, så ikke allverdens av plass - men vurderer nå å ha det hjemme uansett, sånn at dag og dato passer... De er ca 18 barn på avdelingen, så føler det blir litt trangt, men vil gjerne ha en fin dag til jenta mi. Er det ok å bare invitere f.eks. jentene? Vet andre har invitert alle på avdeling. (og det gjorde vi i fjor på McDonalds på det gamle hjemstedet vårt...) Og har noen av dere forslag til hva man kan gjøre? Piknik, telt, soner e.l? Takk på forhånd takk.. 😊 Anonymkode: 5f542...24e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Generelt er det ok å be bare jentene ja, men det er greit å bruke litt skjønn også. I min sønns avdeling er det 15 jenter og 3 gutter. Likevel oppfordrer personalet til å be alle av samme kjønn i bursdag. Det blir jo litt dumt for guttene... Anonymkode: b6de3...024
Rosalie Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Allier deg med noen fler voksne, og ha utebursdag, med pølsegrilling, muffins, utelek. Dette fordrer at det ikke er bare sørpe der dere bor. Skal dere ha bursdag inne i leiligheten, hadde jeg valgt å bare be jentene på avdelingen, evt kun barna som er like gamle som din datter. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Jeg ville innvitert bare jentene om du har liten plass, blir hyggelig det ^^, skattejakt er kjekt! Male på gips figurer! Pappa laget alltid masse gipsfigurer til meg som jeg fikk male på. Det kuleste var når han la en tråd i de før de tørket slik at de kunne henges opp etter å ha blitt tørket og malt. Alt du trenger til slikt får du kjøpt på hobby butikken, ikke spess dyrt heller tror jeg. Ellers så er vel Frost fremdeles en hit? Hva med frost karaoke?? Eller bare disney allsang? Sang er kjekt! Anonymkode: 18935...e78 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Dobbeltsjekket listen nå, de er cirka 50/50 gutter/jenter. 👍 TS Anonymkode: 5f542...24e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi blir 5 år, og jeg planlegger bursdagsfeiring. Ønsket egentlig å låne barnehagen, men den er utleid den helgen, samt passende dager før og etter. Pappan er ikke interessert i å bruke sin lørdag helgen etter på dette (vi er skilt). Jeg har en liten 3-roms leilighet på bare 50kvm, så ikke allverdens av plass - men vurderer nå å ha det hjemme uansett, sånn at dag og dato passer... De er ca 18 barn på avdelingen, så føler det blir litt trangt, men vil gjerne ha en fin dag til jenta mi. Er det ok å bare invitere f.eks. jentene? Vet andre har invitert alle på avdeling. (og det gjorde vi i fjor på McDonalds på det gamle hjemstedet vårt...) Og har noen av dere forslag til hva man kan gjøre? Piknik, telt, soner e.l? Takk på forhånd takk.. 😊 Anonymkode: 5f542...24e Jeez...kan ikke faren sette av en dag til datterens bursdag?!🙄😳 50m2 i Oslo er gjerne en 2-roms. Men hos deg er det en 3-roms? Se etter et lokale! Eller finn et mer hyggelig sted enn...MC Donald...?😳🤔😮 Anonymkode: 18e13...74d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, Rosalie skrev: Allier deg med noen fler voksne, og ha utebursdag, med pølsegrilling, muffins, utelek. Dette fordrer at det ikke er bare sørpe der dere bor. Skal dere ha bursdag inne i leiligheten, hadde jeg valgt å bare be jentene på avdelingen, evt kun barna som er like gamle som din datter. Bursdagen er i begynnelsen av april, så kan være hva som helst værmessig. 😖😳 Anonymkode: 5f542...24e
MapleSirup Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Vi har alltid utebursdag. Det synes de er så gøy. De blir ofte snakket om i dagevis og foreldrene kan være med med andre søsken om de ønsker. Lite å organisere, lite å rydde (Mine barn har bursdag i november, januar, februar og juni btw) 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeez...kan ikke faren sette av en dag til datterens bursdag?!🙄😳 50m2 i Oslo er gjerne en 2-roms. Men hos deg er det en 3-roms? Se etter et lokale! Eller finn et mer hyggelig sted enn...MC Donald...?😳🤔😮 Anonymkode: 18e13...74d Jepp - det er en 3-roms. Ikke stor, men god planløsning - fungerer godt når man bare er 2 stk. 😊 Og hva pappan angår, så har jeg gitt opp akkurat den fighten...hun bor i hovedsak hos meg, så mulig han ikke ønsker å "kaste bort" tiden hun er hos han.. McD var i fjor og kjempestas!! 😊 Men det er ikke aktuelt i år...mens alle andre utleielokaler i nærheten krever ca.2000,- og opp for døgn i helgen, så det blir litt mye for meg... Anonymkode: 5f542...24e
ElineRB Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 Utebursdag høres knall kjekt ut! Tror jeg som 5 åring hadde syntes det hadde vert ekstra kjekt om jeg fikk ha stort bål og grille pølser! 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville innvitert bare jentene om du har liten plass, blir hyggelig det ^^, skattejakt er kjekt! Male på gips figurer! Pappa laget alltid masse gipsfigurer til meg som jeg fikk male på. Det kuleste var når han la en tråd i de før de tørket slik at de kunne henges opp etter å ha blitt tørket og malt. Alt du trenger til slikt får du kjøpt på hobby butikken, ikke spess dyrt heller tror jeg. Ellers så er vel Frost fremdeles en hit? Hva med frost karaoke?? Eller bare disney allsang? Sang er kjekt! Anonymkode: 18935...e78 Om jeg inviterer bare jentene så er Frost en vinner, ja! 😂 Kanskje litt utkledning, prinsesse-piknik etc. tusen takk for tips! 😊😊 Anonymkode: 5f542...24e
MapleSirup Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg inviterer bare jentene så er Frost en vinner, ja! 😂 Kanskje litt utkledning, prinsesse-piknik etc. tusen takk for tips! 😊😊 Anonymkode: 5f542...24e Vær så snill og hold deg for god for temafest Enten er det karneval, eller så er det pynting. Stakkars foreldre (som meg) med 4 barn som hadde 30-40 bursdager i året der ungene skulle ha forskjellige antrekk. Jeg hatet det selvfølgelig. Harry Potter på lørdag, en cowboy og en prinsesse på søndag.....Også gleder vi oss til neste helg for da er det en diskobursdag og en tegneseriefigur. THANKS!!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Aldri tenkt på det med 4 barn og diverse tema fester. Men prinsesse fest er vel blandt de enkleste siden det er omtrent som å pynte seg?? kanskje rosa øyenskygge? Kansje en tirara fra nille? Anonymkode: 18935...e78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp - det er en 3-roms. Ikke stor, men god planløsning - fungerer godt når man bare er 2 stk. 😊 Og hva pappan angår, så har jeg gitt opp akkurat den fighten...hun bor i hovedsak hos meg, så mulig han ikke ønsker å "kaste bort" tiden hun er hos han.. McD var i fjor og kjempestas!! 😊 Men det er ikke aktuelt i år...mens alle andre utleielokaler i nærheten krever ca.2000,- og opp for døgn i helgen, så det blir litt mye for meg... Anonymkode: 5f542...24e Trist å høre at pappaen verken bidrar økonomisk eller vil delta. 😡 Ring kommunen og hør om de leier ut noe kommunalt eide lokaler? Håper dere får en veldig fin bursdag og at barnet blir fornøyd! Anonymkode: 18e13...74d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 9 minutter siden, MapleSirup skrev: Vær så snill og hold deg for god for temafest Enten er det karneval, eller så er det pynting. Stakkars foreldre (som meg) med 4 barn som hadde 30-40 bursdager i året der ungene skulle ha forskjellige antrekk. Jeg hatet det selvfølgelig. Harry Potter på lørdag, en cowboy og en prinsesse på søndag.....Også gleder vi oss til neste helg for da er det en diskobursdag og en tegneseriefigur. THANKS!! Nei, temaet blir det jeg pynter det til - de får ha på seg akkurat det de vil. 💃🏻👼👰👸🕵👮🎅 👍😊 Anonymkode: 5f542...24e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist å høre at pappaen verken bidrar økonomisk eller vil delta. 😡 Ring kommunen og hør om de leier ut noe kommunalt eide lokaler? Håper dere får en veldig fin bursdag og at barnet blir fornøyd! Anonymkode: 18e13...74d Takk for det. 😊 Anonymkode: 5f542...24e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 Tusen takk for masse svar. 😊 Tror jeg lander på å invitere alle jentene, så pynter jeg og bruker mitt soverom som "pute og telt-rom", og gjør litt ut av det jeg har. Takk for tips! 😊🎈🎉🎁 Anonymkode: 5f542...24e 2
MapleSirup Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri tenkt på det med 4 barn og diverse tema fester. Men prinsesse fest er vel blandt de enkleste siden det er omtrent som å pynte seg?? kanskje rosa øyenskygge? Kansje en tirara fra nille? Anonymkode: 18935...e78 Men det kan man si om alle bursdagene! Bare noen indianerfjær og en beige bukse. Bare en billig cowboyhatt .... Jeg synes man får finne minste felles multiplum når det gjelder barnebursdager. Jeg vet dessverre om barn som ikke går i temabursdager fordi de ikke har riktig klær. Da er det vårt felles ansvar å la vær å snevre inn mulighetene. Endret 4. mars 2016 av MapleSirup skrivefeil
MapleSirup Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for masse svar. 😊 Tror jeg lander på å invitere alle jentene, så pynter jeg og bruker mitt soverom som "pute og telt-rom", og gjør litt ut av det jeg har. Takk for tips! 😊🎈🎉🎁 Anonymkode: 5f542...24e Fiskeleken og bro bro brille er fortsatt kult
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #20 Skrevet 5. mars 2016 9 timer siden, ElineRB skrev: Utebursdag høres knall kjekt ut! Tror jeg som 5 åring hadde syntes det hadde vert ekstra kjekt om jeg fikk ha stort bål og grille pølser! + marshmallows, selvsagt! Anonymkode: c4053...c8f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå