AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Tenker da på mange tunger økter, flere ganger i uka og noen ganger også flere ganger pr. dag. Tenker på hvor mye skader det er på bl.a håndballandslaget. Er vi ikke egentlig skapt til lettere fysisk aktivitet og ikke at jo mer og hardere trening, desto bedre? Med lettere fysisk aktivitet tenker jeg på gåing, rydding, snekring, sykling osv. Synspunkter? Anonymkode: 29b87...e18
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Nei, vi er vel egentlig ikke det. Det er jo bare å se på hvor mange fotballspillere feks som får hjerteproblemer. Anonymkode: 6db4f...83c
Mann 42 Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Det er nok en god del toppidret som er direkte skadelig. Men jeg tror ikke noen tar skade av f.eks en times fysisk aktivitet om dagen med f.eks 70% av maks puls deler av tida. 1
Leifr Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Det beste for helsa er nok å drive det til et middelmådig nivå i flere helt forskjellige retninger. 2
Pringle Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 28 minutter siden, Leifr skrev: Det beste for helsa er nok å drive det til et middelmådig nivå i flere helt forskjellige retninger. Jeg er egentlig helt enig i dette. Jeg har lenge stusset over hvorfor Gud og hvermann må løpe marathon og sykle Birken.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 Det var en artikkel i Aftenposten for en stund siden om hvordan de lever i de 5 samfunn i verden hvor folk lever lengst. Felles for alle 5 var at befolkningen i landsbyene var mye i aktivitet fordi de ikke kjørte bil (ihvertfall ikke i noen særlig grad), skaffet seg mat og levde ganske gammeldags. Alle bodde på landsbygda, hugget ved, slaktet dyr og høstet egne grønnsaker osv - ikke nødvendigvis tung aktivitet alt sammen, men jevn aktivitet gjennom dagen. Ingen trente. Så det er vel slik vi er ment å leve egentlig, men siden vi ikke har slike liv i det moderne samfunn må vi kompensere. "Vanlig" mosjon/trening, hva enn det er..., er vel ikke skadelig for de fleste, men jeg har også lurt på hvor skadelig det egentlig er med ekstrem-trening. Anonymkode: f0bc7...438
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tror ikke vi er skapt for den typen hardtrening som seriøse idrettsuttøvere går igjennom, men jeg ville ikke brukt det som en unnskylding for å skippe styrkeøkten eller hva det nå måtte være heller. Vi tåler en del, og vi tåler mer jo mer vi er vant til. Anonymkode: 504f7...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå