Gå til innhold

sa ja til å selge, men kjøper er ubehagelig..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skal selge et kleesplagg. og det jeg lurer på er, jeg skrev ok for prisen vedkommende ville gi. har jeg da plikt til å selge? problemet er at denne personen sender flere epost om dagen, og skriver forferdelig dårlig norsk! jeg er sengeliggende pga sykdom, så h'n må nesten komme hit for å kjøpe. jeg skrev at jeg ikke kan treffes ute, men da svarer vedkommende slik som "kome til byen morgen". Jeg svarer igjen, og vedkommende skriver like idiotisk. kjenner at dette ikke er en person jeg vil treffe. blir så irritert når det skal henge slike folk på selgersider :(. Dette er finn btw.

Anonymkode: 7b9cc...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg irriterer meg også over slike "kjøpere", som tror de skal få gjenstanden levert, nærmest, når det er DE som skal kjøpe noe. De får slutte å svare på annonser langt borte da, hvis det er sånn at de ikke klarer å pelle seg dit for å hente det for egen maskin. Jeg bor et stykke utenfor Oslo, og det slår aldri feil når jeg annonserer noe på Finn.no : folk nærmest forlanger at jeg skal reise inn til Oslo (og betale for reisen selv) for å levere dem det de vil kjøpe (men bare hvis de slipper å lette på ræva). Jeg sier alltid nei, det gidder jeg ikke gjøre. Da venter jeg heller på den rette kjøperen som kan komme seg hit selv. Har sagt til et par stykker at da får de betale togreisen min, men da blir det stille. DET gidder de jo ikke, det mener de jeg skal betale. Skulle jeg liksom betale noe for å få lov til å selge noe? Idiotisk.

Skriv kort og greit til vedkommende som plager deg: "NEI, jeg reiser ikke noe sted!"

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart der ute ja. 

Enda verre er det når jeg gir bort ting. Enkelte forventer at jeg skal kjøre gjenstanden hjem til dem, bære det opp trappa og sette det på plass i deres hjem.

Og du kan være sikker på at 1 av tre ikke dukker opp til avtalt tid. Jeg har sittet hjemme og ventet på kjøper i stedet for å dra bort som jeg egentlig hadde planer om, kjøper dukker ikke opp.
En avtalte jeg med tre kvelder på rad, til slutt gadd jeg ikke vente lenger og solgte gjenstanden til nestemann på lista, men fikk da huden full av første kjøper som aldri dukket opp.

Frekkheten lenge leve.

Anonymkode: 91791...cb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det jeg hater med salg gjennom finn, er at kjøper nesten forventer at jeg som selger skal møte kjøperen der hvor kjøperen vil. Jeg bor ca 20 min med bil utfor byen, dvs at det tar mye lengre tid å ta buss, hvis jeg ikke har bilen tilgjengelig. Jeg er sjeldent i byen og hvis jeg sier noe sånt som "jeg kan se hva jeg kan få til i løpet av uken, men jeg kan ikke love noe ennå siden jeg har det litt travelt", så mener kjøperen at jeg er vanskelig fordi det er jo uansett bare en liten "svipptur til byen" liksom, og "det bør jo alle kunne få til". Har alltid lyst til å si noe sånt som "du kan jo bare kommer hjem til meg og hente den, det er jo bare en svipptur ut av byen og det bør jo gå greit".

De få gangene jeg har kombinert salget med et ærend i byen samtidig, så ender det som oftest i at kjøperen blir myyye forsinket eller aldri dukker opp. 

Så jeg har funnet ut av hvis de er interesserte nok, så godtar de at det de skal kjøpe blir sendt i posten! 

Anonymkode: ac15c...95c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier alltid nei og beklager til de som ikke gidder hente eller få tilsendt. Oppgir alltid det i annonsen også. Så viser jeg bare til den når jeg svarer på slikt. 

Anonymkode: e3517...db5

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det jeg hater med salg gjennom finn, er at kjøper nesten forventer at jeg som selger skal møte kjøperen der hvor kjøperen vil. Jeg bor ca 20 min med bil utfor byen, dvs at det tar mye lengre tid å ta buss, hvis jeg ikke har bilen tilgjengelig. Jeg er sjeldent i byen og hvis jeg sier noe sånt som "jeg kan se hva jeg kan få til i løpet av uken, men jeg kan ikke love noe ennå siden jeg har det litt travelt", så mener kjøperen at jeg er vanskelig fordi det er jo uansett bare en liten "svipptur til byen" liksom, og "det bør jo alle kunne få til". Har alltid lyst til å si noe sånt som "du kan jo bare kommer hjem til meg og hente den, det er jo bare en svipptur ut av byen og det bør jo gå greit".

De få gangene jeg har kombinert salget med et ærend i byen samtidig, så ender det som oftest i at kjøperen blir myyye forsinket eller aldri dukker opp. 

Så jeg har funnet ut av hvis de er interesserte nok, så godtar de at det de skal kjøpe blir sendt i posten! 

Men du må vel til byen for å poste pakken også vel?

Ellers er jeg veldig enig med deg, men du kan vel stille som ultimatum at de henter varen hjemme hos deg? 
Jeg er egentlig litt lei av hele greiene, så er det ting som ikke har for stor verdi, gir jeg det heller til bruktbutikkene i byen.

AnonymBruker
Skrevet
Den Friday, March 04, 2016 at 21.06, AnonymBruker skrev:

skal selge et kleesplagg. og det jeg lurer på er, jeg skrev ok for prisen vedkommende ville gi. har jeg da plikt til å selge? problemet er at denne personen sender flere epost om dagen, og skriver forferdelig dårlig norsk! jeg er sengeliggende pga sykdom, så h'n må nesten komme hit for å kjøpe. jeg skrev at jeg ikke kan treffes ute, men da svarer vedkommende slik som "kome til byen morgen". Jeg svarer igjen, og vedkommende skriver like idiotisk. kjenner at dette ikke er en person jeg vil treffe. blir så irritert når det skal henge slike folk på selgersider :(. Dette er finn btw.

Anonymkode: 7b9cc...8eb

En sånn ubehagelig person har jeg og vært ute for. Etter loven så har dere en avtale om slag/kjøp, men når kjøper ikke aksepterer dine betingelser for overlevering (står det må heentes, eller sender ikke i annonsen?) Så er ikke avtalen i boks før kjøper aksepterer dine betingelser om henting. 

Jeg har latt være å svare på slike kravstore kjøpere. Til slutt gir de seg vel? Det værste er at du ved å selge kan risikere at kjøper ikke er fornøyd med ett eller annet, og da har du det gående.....

Anonymkode: 70ca5...d88

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faktisk de som spør etter gratis ting er hakket frekkere. Har lest flere annonser fra folk som feks ønsker gratis kommode, men kan ikke hente selv og ber om at det blir tilkjørt. Stakkarene er jo enten uføretrygdede, studenter eller navere og eier ikke bil selv, kjenner ingen som kan hjelpe de og har iallefall ikke penger til buss for å hente selv.

• Liker 2
Gjest Dwight
Skrevet

Gi han et tidspunkt og dato hvor han kan hente varen. Henter han ikke varen da så selger du videre til neste person. Ikke svar han noe mer. Er han interessert så dukker han opp. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 5.3.2016 at 20.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme, bare at kjøperen ville at vi skulle møtes i en mørk sidegate. Hva han og kameratene planla, aner jeg ikke, men jeg stakk derfra ganske så fort

Anonymkode: 198ef...53c

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du må vel til byen for å poste pakken også vel?

Ellers er jeg veldig enig med deg, men du kan vel stille som ultimatum at de henter varen hjemme hos deg? 
Jeg er egentlig litt lei av hele greiene, så er det ting som ikke har for stor verdi, gir jeg det heller til bruktbutikkene i byen.

Nei, må ikke inn til byen for å poste pakken. Er flere "Post i butikk" i nærheten av der hvor jeg bor :)

Skrevet

Bare vær bestemt. "Du må dessverre komme hjem til meg og hente pakken. Har du mulighet i morgen? Hvis ikke selger jeg til den neste i køen" Eller noe slikt. 

Hvis de foreslår å komme neste uke når de har lånt bil av kompisen til tanta til naboen sier jeg bare til de at det er ok forutsatt at ingen andre kan hente før. Resultatet er stort sett alltid at de plutselig klarer å komme med en gang likevel, eller at noen andre vil kjøpe. 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Amys skrev:

Bare vær bestemt. "Du må dessverre komme hjem til meg og hente pakken. Har du mulighet i morgen? Hvis ikke selger jeg til den neste i køen" Eller noe slikt. 

Hvis de foreslår å komme neste uke når de har lånt bil av kompisen til tanta til naboen sier jeg bare til de at det er ok forutsatt at ingen andre kan hente før. Resultatet er stort sett alltid at de plutselig klarer å komme med en gang likevel, eller at noen andre vil kjøpe. 

Jeg støtter dette, men du må være forsiktig så ikke kjøper oppfatter det som at du mener å bryte avtalen dere har,og fikser et dekningskjøp på din regning. Neste gang må du være klar i annonsen på at ting må hentes, slik at det blir en forutsetning for oppfyllelse av kjøpsavtale, så slipper du dette. (Ikke at det alltid hjelper, folk leser ikke annonser, men da har du ditt på det tørre ihht jussen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...