Gå til innhold

Tilbehør til andeconfit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Andeconfit smaker så mye og så godt, at jeg hadde holdt tilbehøret ganske enkelt smaksmessig. :) 

Min favoritt er annapoteter (gjerne laget med andefett i stedet med smør, om du har nok) og smørstekt steinsopp med litt hvitløk (men annen sopp er også nam). Saus er egentlig ikke nødvendig synes jeg (på grunn av alt fettet), men en rødvinssaus kan være godt til. Annapotetene kan byttes ut med en god, hjemmelaget potetmos (gjerne tilsatt selleri). Og så er jeg helt sikker på at en selleripuré er veldig god sammen med confit, annapoteter og sopp. :) 

Anonymkode: a80aa...79d

AnonymBruker

Annapoteter er digg! :) Ikke hverdagsmat akkurat, men jeg mener at en gang i blant bør man absolutt kaste alle tanker om kalorier og vitaminer på båten og bare tenke på hva som smaker godt. Og det jeg skisserer er et herremåltid. :wow:

Bon apetit! 

Anonymkode: a80aa...79d

AnonymBruker

Jeg foretrekker å gjøre det enkleste mulig med andeconfit, og jeg vil ha franske bistrosmaker til.

Så: Poteter stekt i andefettet i en form under risten du legger lårene på. Alternativt pastinakker - det er faktisk veldig godt. Sist brukte vi halve amandines, da slipper man å skrelle poteter også - veldig enkelt.

Og så må man ha noe syrlig som skjærer gjennom alt fettet. Jeg foretrekker faktisk en grønn salat, gjerne av feks bladspinat og radiicchio, om du får tak i, altså litt kraftige og bitre salatblader. Og så en vinaigrette med finhakket sjalottløk, hvitvinseddik og mye dijonsennep.

Vi hadde dette forrige fredag - en favoritt! Og mat med restaurant-feel med nesten ingen innsats.

Anonymkode: 8fd1a...cf5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...