Åselin Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Ja, tittelen sier egentlig det meste. Noen som har registrert CV på NAV, eller steder som Finn.no, JobbNorge osv, og som har fått noen reelle tilbud/muligheter ut av det?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Ja, for noen år siden var jeg arbeidsledig og hadde cven min inne på Nav. Fikk telefon fra en bensinstasjon i nærheten som trengte en fast ansatt, og lurte på om jeg ville komme på intervju. Så det er mulig. Anonymkode: 0433a...af6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har hatt cv der i et par år, skjedde ikke en dritt! Anonymkode: 5e271...21f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har jobbet på et lite NAV-kontor tidligere. Da hadde jeg god kontroll over CV-ene til arbeidssøkere. Jeg sendte relevante stillinger på mail en gang iblant og ringte for å høre hvordan det gikk. Av og til dukket det opp stillinger som ikke var utlyst offentlig. Da tok jeg kontakt med noen av arbeidssøkerne jeg anså som kvalifiserte til jobben, og anbefalte dem å søke eller ta kontakt med arbeidsgiver. Noen av dem fikk jobb på denne måten :-) Jeg har selv vært arbeidsledig. Jeg la ut CV på nav.no, men fikk ingen henvendelser. Oppfølgingen varierer nok fra kontor til kontor Anonymkode: 10a47...e49 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Jeg kjenner en person som la til CV og slike ting hos NAV. Men han fikk ALDRI noen som helst kommentarer eller kontakt som følge av dette..... Anonymkode: 8dec8...8ce
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 La ut CV på NAV i Tromsø engang og fikk tilbud om deltidsjobb da jeg var student. Så det er ikke så dumt å ha en CV der inne. Enkelte kontorer er flinkere å følge opp enn andre. Merka det da jeg flytta til en helt annen kant av landet og hadde CV ute. Da skjedde det ikke en dritt. Anonymkode: 0aa83...e88
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 La ut CV diverse steder, blant annet NAV. De spammet meg ned med annonser som jeg enten ikke var kvalifisert for, eller stillinger som jeg allerede hadde søkt på. Bortkastet tid. Anonymkode: af011...6f9 1
Pterinochilus Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Ja, jeg har forsøkt å legge ut CV både hos NAV og andre steder, men aldri fått noe ut av det. Det er bortkastet tid som du like gjerne kan bruke til å se på kattebilder på internett. Bruk heller tiden til å søke på stillinger som er utlyst! 2
Vin_fruen Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Har hatt på CV på finn og fått tilbud om å komme på jobb intervju to forskjellige plasser på 2 måneder. Den ene tok jeg, selv om jeg var i ganske god jobb som jeg trivdes med.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Har hatt CV på nav i flere år. Totalt bortkastet i Oslo. Anonymkode: b5cc8...cf0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Fått to jobber fordi arbeidsgiverne fant cven min på finn. Dessverre så blir man nærmest spammet ned med telefonselgerjobber der :/ Når jeg bodde i oslo ga ikke nav-cven noe resultat, men nå har jeg flyttet til en annen middels stor by. Fikk faktisk telefon fra navkontoret i forrige uke med tilbud om et årsvikariat. Det var jo gledelig, jobben var til og med interessant. Dessverre så går jeg ut i foreldrepermisjon neste uke, så jeg er ikke aktuell. Men såvidt jeg har skjønt så har navkontoret i byen her veldig fokus på arbeidsformidling for tiden og ønsker å ta opp konkurransen med bemanningsbyråene. Anonymkode: f498f...d0c
Gjest Yaki Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 Jeg registrete CVen min i et bemanningsbyrå, og etter en måned hadde jeg skrevet kontrakt på fulltidsengasjement ut året (og det ser ut til at det blir fast etter det). Heller registrere seg overalt enn å la være! Lykke til
applestories Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på et lite NAV-kontor tidligere. Da hadde jeg god kontroll over CV-ene til arbeidssøkere. Jeg sendte relevante stillinger på mail en gang iblant og ringte for å høre hvordan det gikk. Av og til dukket det opp stillinger som ikke var utlyst offentlig. Da tok jeg kontakt med noen av arbeidssøkerne jeg anså som kvalifiserte til jobben, og anbefalte dem å søke eller ta kontakt med arbeidsgiver. Noen av dem fikk jobb på denne måten :-) Jeg har selv vært arbeidsledig. Jeg la ut CV på nav.no, men fikk ingen henvendelser. Oppfølgingen varierer nok fra kontor til kontor Anonymkode: 10a47...e49 Kjenner meg veldig igjen i denne beskrivelsen. Her i min lille kommune har NAV-kontoret god kontroll på de som registerer seg som arbeidssøkere, de blir oppringt og får tilsendt stillingsannonser hver måned. Det er stor forskjell fra kommune og NAV-kontor til NAV-kontor hvordan denne oppfølgingen prioriteres - noen steder følger man sjelden opp de som står registrert, andre steder er man veldig tett på, og sender ut stillingsannonser selv om det ikke finnes noen relevante i tiltalls mils omkrins. NAV er faktisk pliktige til å gjøre dette uansett om det nok irriterer mer enn gleder mange som faktisk vet hvordan en PC fungerer og at NAV.no eksisterer, mens andre sier at de ønsker denne tette oppfølgingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå